RolfOve Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Tittelen var litt missvisende, men jeg skal prøve å forklare det nærmere . Dersom jeg har følgende HTML, kan jeg ved CSS bestemme at dersom en tabell er av klassen informasjon, skal første rad i tabellen være svart, mens rad to skal være rød. Uten at dette må spesifiseres i td- eller tr-taggene (kun i table-taggen). <table class=informasjon> <tr><td>VIKTIG INFORMASJON</td></tr> <tr><td>Ut consequat fermentum nunc. Aliquam erat volutpat</td></tr> </table> Ser for meg noe sånnt: table.informasjon>td { padding: 10px; background-color: black; } Er selvfølgelig ute etter noe som følger standarden Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg ville ha brukt th-taggen (table header). Den brukes på samme måte som td. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Sikkert ikke dumt, men nå tenkte jeg sånn generelt om det var mulig. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Skulle være mulig med pseudo-klassen :first-child, men jeg tror ikke den er støttet i så mange browsere? Det er iallfall CSS2. Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 kan bruke php hvis du har støtte for det.. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Dette burde vel egentlig <strong> brukes til? Mtp. at det er viktig informasjon, noe som det burde legges press på. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Ja, hvis det er viktig informasjon, altså den samme informasjonen som vi finner i resten av kolonnen, bare viktigere. Nei, hvis det bare er kolonneoverskrift. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 kan bruke php hvis du har støtte for det.. Og hvordan vil du få til dette med PHP? Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 kan bruke php hvis du har støtte for det.. Og hvordan vil du få til dette med PHP? Skrive et lite PHP-skript som legger en klasse på den første raden for eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå