alos Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Jeg har en maskin som har et isdn kort, denne maskinen står i netverk via en krysset tp kabel til en annem maskin, jeg skulle gjerne fått fiksa slik at jeg kunne logge av og på internett på den andre maskinen uten at jeg er på den første maskinen (denne står selvfølgelig på hele tiden) Noen som har et forslag til hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Da må vi vite følgende; hvilket OS bruker du? Lenke til kommentar
alos Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 beklager. kjører win2k på begge datane (engelsk på maskin 1 og norsk på maskin 2) Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Da kan du velge at den ene skal dele internettoppkoblingen sin. Det gjør du under; dialing > properties > sharing Der kan du også velge om den skal koble til internett automatisk dersom den andre maskinen ber om tilgang. Lykke til :smile: [edit:skrifeleiv] [ Denne Melding var redigert av: Dan Hansen på 2002-08-10 18:11 ] Lenke til kommentar
alos Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Har gjort det nå, men hvordan kobler jeg meg på fra den andre maskinen nå da? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Sett IP i egenskaper for TCP/IP til 192.168.0.2 og subnet mask til 255.255.255.0 Feltet under der skriver du 192.168.0.1 i, og DNS skriver du også 192.168.0.1 Dette fungerer ihvertfall her :smile: Lenke til kommentar
alos Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Har gjort det, men når jeg da skal logge på internett kommer det bare at jeg må "koble til internett" når jeg trykker på konneckt da kommer det en feilmelding hvor det står "moden not found" Håper noen har et tips for å få fikset dette. Lenke til kommentar
alos Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Ingen som kan hjelpe meg eller? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 På klient maskinen så velger du å lage en ny tilkobling. Velg Dial Up to Internet.Deretter velger du å sette opp manuelt/via LAN. Så velger du Via LAN, og ferdig. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 http://faq.hardware.no ...les litt der du :razz: Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Og her har du en tutorial fra Telenor :smile: http://www.online.no/guide/veiledninger/pr...orside-ics.html Lenke til kommentar
alos Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Takker for hjelpen folkens!! Fikk det til å fungere nå, eneste som mangler nå er å finne ut hvordan jeg får logget av internett fra maskin 2. noen tips? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Hehe, først hjelp for å logge på internett - og nå vil han pinadø ha hjelp til å logge av igjen også ... tsk tsk. Neida. Velg; dial > options > idle time before hanging up Sett den til ønsket "død-tid" før avlogging. Lukku te :smile: Lenke til kommentar
klo Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 22:06, Dan Hansen skrev:Hehe, først hjelp for å logge på internett - og nå vil han pinadø ha hjelp til å logge av igjen også ... tsk tsk. Neida. Velg;dial > options > idle time before hanging upSett den til ønsket "død-tid" før avlogging.Lukku te :smile: dette kan du gjøre så kan du bruke ZoneAlarm (firewall) og trykke på stopp knappen slik at all internettkomunikasjon stopper. (bare for å vere sikkker liksom) Lenke til kommentar
alos Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Funker fint uten, blei kjempe bra bare jeg fikk litt hjelp, takker folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå