gislegutt Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) sysinfo os: Xp pro cpu: semperon 3000+ 1gig ram HK: Asus A7N8X-e Deluxe (socet A) Hei. Jeg har fått ett problem.. Etter at jeg reinstallerte for et par uker sia funka alt helt toppers. Men nå de siste dagene har jeg fått 100%CPU bruk når jeg brenner cd/dvd. Får 100%cpu bruk bare når jeg brenner. Å når jeg kjenenr på cpu blokka så er den litt varm men trukke den er for varm. Har en stygg semperon 3000+ med 1gig ram osv osv. Åssen vifte jeg har vet jeg ikke er den som fulgte med cpu. Er det cpu/vifta som er problemet eller er det noe annet? P.S (sorry hvis jeg satte denne i feil post på forumet) Viste bare ikke hvor jeg skulle legge den inn Å hvis det er vifta kan dere eventuelt gi meg no forslag på bra vifter? For eks om denne her er bra: http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d2353&plid=2353 Endret 30. august 2005 av gislegutt Lenke til kommentar
Tecliz Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Prøv å sett brenneren på en annen IDE kabel og ikke på samme som Harddisken, tror du vil merke forskjell da. -Tec Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Hmmm.. Hva mener du nå? dvd brennern har egen ide kabel osv osv. Er bare brennern å dvd romen som står på den ide kanalen. Skal jeg ta ut dvd romen mener du? Som sagt dette her har aldri hendt før... Lenke til kommentar
Tecliz Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Hmm, var nok ikke det da siden du ikke hadde brenner på samme ide som harddisk. Har opplevd ett par ganger at det blir 100% cpu bruk når de er på samme ide. Sorry Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Hehe... Vet ikke jeg ass... Alt fungerte like etter reinstakll osv så klikka det etter en par uker.. Skal formatere igjenn når jeg får de 2 nye 200gig diskene mine å sette opp partisjonene osv alt ordentlig osv å se hva som skjer da.. Men blir ikke før stipendet kommer:P Hvios noen andre har en rimelig forklaring på det så vennligst ta kontakt. Eventuelt fordårlig cpu vifte eller noe?? Vil gjerne finne feilen på den der:P Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 ingen? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Står brenner i PIO eller UDMA-mode? Hvis den står i PIO-mode, så går det fælt tregt. Gå inn på Device Manager (Enhetsbehandling), IDE/ATAPI kontrollere og sjekk det. Ofte det er grunnen. Endret 6. september 2005 av Smirnoff Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Samme problem har jeg også men har S-ATA harddisk og brenneren på IDE men alt henger seg fullstendig. CPU AMD XP 3200+, NEC 3500 , 1gb ram så skulle egentelig ikke være maskinvaren min. Brenner står på DMA men alikevel går alt sakte. Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 oki.. Sjekka opp det om PIO å UDMA MODE. Enhet 0 sto i PIO mode. Tror du jeg trenger å reboote etter at jeg har satt den i UDMA eller? Lenke til kommentar
gislegutt Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Meeeeeennnnnnnnn Nå funker det her:P Brenner på 4x (som er max på denne dvd plata) å ikke 1x som tidligere... Så end of topic:P Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Så PM'n din, men hvis det funker nå så er det vel no prob. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå