clubzoda Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Ja da var vel tiden inne for å legge ut workloggen min. har holdt på en god stund allerede, men fremdriften til nå har vært liten. Dels grunnet penge- og tidsmangel, dels grunnet motivasjon. Har ingen planer for prosjektet. Eneste som er bestemt er fargene. Resten tar jeg etterhvert som tiden skrider frem. utgangspunktet: Dette er det eneste bildet jeg har av kabinettet orginalt. Tenkte ikke på noen worklog før jeg var godt igang med moddingen. Dette bildet viser kabinettet uten front, slik det var før jeg startet makeover'n PSU: en Aopen PSU, om jeg ikke husker helt feil. 350W eller deromkring. Lar bildene tale for seg, å skulle det være noe dere lurer på, er det bare å spørre. PSU'en er lakkert i rødorange (eller var det orangerød ) lakk fra Europris. Billig og godt nok resultat. ellers har jeg strukket kabelstrømper på alle kablene, og montert røde molex'er. (bilde kommer etterhvert ) Topp: Egentlig var det ett u-formet deksel på kabinettet. Jeg tok stikksagen fatt og laget meg to sidedører og en topp. Blir jo en del lettere å arbeide med sånn. I toppen hadde jeg laget ett viftehull tidligere, men følte at det var bare halvgjort. (derfor jeg har en makeover ) Også her mener jeg at bilder sier mer enn ord (er jo egentli for lat til å skrive så masse ) Driver for øyeblikket å lager festeanordning for vifta i toppen. Den første løsningen var rett å slett ikke bra nok, så jeg måtte lage en ny. Har brukt 3mm aluminium, som skal limes fast til topplaten med kjemisk metall eller epoxy. Får se hva som faller meg inn. Fronten: Jeg fjernet de rillene som man kan se første bildet, og erstattet de med ett rør jeg hadde liggende. Laget også en plate over 3,5" plassene, da jeg ikke skal ha diskettstasjon. Her er det i stedet blitt plass for usb, lydjack, 2 potmetre og en bryter. Alle lys i front har jeg flyttet opp til mellom 5,25" og tidligere 3,5" plassene. Her kommer det en plexibit som leds'ene vil stå. Håper det blir en fin effekt. Det var det jeg hadde av bilder lagt ut. Har en god del andre bilder, fra andre steg i byggingen, å legger de ut fortløpende som jeg får tid. spørsmål og synspunkter/konstruktiv kritikk så langt er alltids ønskelig edit: noen nye bilder Endret 13. september 2005 av clubzoda Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Ser bra ut dette her Likte fargen på den strømforsyninga jeg Bilder sier mer enn tusen ord, men har du tenkt å gjøre noe med fronten på kabinettet? KUTGW Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 (endret) ang fargen. så har flere deler i kabinettet fått den fargen. ellers har jeg en europris blåfarge på resten. (utvendig og hoveddelen av rammen) Endret 30. august 2005 av clubzoda Lenke til kommentar
sigen Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Ser bra ut dette, fint og glatt etter sparklingen Likte spess toppen, ble skikkelig fin egentlig. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Ser spennende ut det her, stå på! Du kunne ikke skrevet litt om hvilke planer du har for kabinettet fremover? Noen ganger er det godt med litt tekst, såvel som bilder Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Du kunne ikke skrevet litt om hvilke planer du har for kabinettet fremover? Noen ganger er det godt med litt tekst, såvel som bilder takk takk. Angående planer, har jeg svært lite av det. Bygger/modder alt etter som det faller meg inn, så hvordan sluttresultatet blir, er umulig å si før det er ferdig Holder på om dagen å finne ut av en gunstig harddiskholder. Den skal bygges fra grunnen av og være støydempet. De svarte feltene mellom bunn og sider, er gummimatte som jeg har liggende. For de som er interessert, ligger Sketchupfila her. Lager den nok for kun 2 harddisker, å kanskje litt annet design, men i prinsippet skal den være lik. Får forhåpentligvis lagt ut noen flere bilder på fredag, eller i løpet av helgen. Har fått lakkert rammen og HK-brettet. Tar meg nok tid til å skrive litt mer utfyllende om ting. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Gratulerer med å ha fått bort de grønne stripene i front. Håper du gjør noe med den grønne bryteren også. Den er så stygg at man må starte pc'en med pinne. Mod ivei kamerat Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Update 010905: ramme Da var tiden kommet til selve rammen i kabinettet. Plukket denne helt fra hverandre, ved å borre ut popnaglene (bilder? hva er det ) å så har jeg lakkert delene blått å orangerød. Her driver jeg å monterer rammen sammen igjen. 3mm popnagler og en kjempepopnageltang fra biltema Brukte en tvinge til å holde skinnen på plass, mens jeg poppet ivei. Se bort fra de stygge hvite føttene. De skal bort, men har ikke funnet noen erstatning. mulig det blir hjul. dere ser kanskje også noe som kan ligne på riper under, men det er bare vaskepulver borte med litt vask. Så kom turen til øvre del av rammen, hvor cd-rommer og PSU er. Har laget meg en liten tørkesnor til å henge opp deler og slikt til tørking... doh den er nå fast i plassen sin igjen, etter over ett år i frihet slik ble den seende ut etter montering. hovedkortbrettet etter forrige mod, så har hk-brettet ett viftehull rett under CPU. vet ikke om jeg blir å montere vifte der, siden jeg ikke har mulighet å dra ut hk-brettet med vifta montert. kanskje jeg finner ut noe annet morsomt å sette der i stedet. monteringen av hk-brettet ble gjort med skruer og popnagler. grunnen til at jeg brukte skruer, er at hvis jeg skulle brukt popnagler der også, måtte jeg tatt dem fra undersiden, å jeg ville ikke ha baksiden av popnaglene stikkende ut for almenn beskuelse. Derfor skruer. til slutt nå ett bilde av rammen me hk-brett montert. Vet ikke om jeg skal bruke thumbscrewene eller om jeg finner noe annet. Får se hva jeg finner på til sidedørene og PSU. Muligens umbrako eller torx. Men utvalget av denslags skruer er minimalt her, så de må nok bestilles alt jeg fikk tid til nå. skal i bilkræsj snart. Respons og innspill/kritikk er som alltid hjertelig velkommen her. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Dette begynner virkelig å ta form, og pent ser det ut også! Både temaet av farger og kvaliteten på arbeidet virker god, så stå på! OT: Du kunne ikke tatt en titt på worklog'en i signaturen min og kommet med noen inspill...? Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Update 050905 Hddholder: Driver og lager en Hddholder, som skal være vibrasjonsdempende. Noe slikt har jeg tenkt at den skal bli. Har fått laget sidene. Dessverre har jeg ikke tatt så mange bilder. Var mer opptatt med å sage. Brukte stikksag til utsagingen av delene. så har de blitt filet rette å fine, før jeg tok boret fatt å laget festehullene. Skal grunne og lakkere de så snart jeg er ferdig med resten av holderen. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 jajaja. 3,25 holderen begyner jo å ta form. blir jo nice den der Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Update 100905 Har kommet meg litt lengre med Hddholderen. Har saget/nibblet ut bunnplata, og 2 festeplater (eller hva man skal kalle dem) Her er noen bilder fra borring av skruhullene som hddholderen blir festet i rammen med. Har tvinget fast bunnplata på undersiden av ramma, slik at hullene blir nøyaktig rett. dere ser bunnplata så vidt stikke frem. Hvis dere studerer siste bildet her, så ser dere at sidekanten har fått seg en knekk. Glemte selvfølgelig å legge noe under når jeg borret, så bunnplata i ramma ble skjeiv. Har fått retta den ut nå, men lakken er skadet Jaja. får ordne det når jeg skal lakkere igjen. Må tenke litt på om jeg skal lage noe avstivere til rammen, slik at bunnen ikke slår seg så lett. kanskje poppe fast en profil eller noe. Hddholder: Har også fått skjært ut gummibitene som skal være imellom platene. (er en sketchup i en tidligere post) Startet med litt 3mm gummimatte 4 fine gummibiter. Må skaffe meg noen o-ringer som skal hindre kontakt mellom skruene og bunnplata. Uten metallisk kontakt, blir vibrasjonene fra diskene dempet ganske bra. Iallefall i teorien. Slik ble bunnplata seende ut. her driver jeg å fjerner grader fra hullene. Borret forsiktig med ett 6 mm bor. Hullene er 4,5 mm i diameter Og det var det jeg hadde for denne gang. På mandag får jeg knekt til bunnplata til hddholderen. kunne gjort det selv, men resultatet blir bedre med en ordentlig plateknekker. Når plata er ferdig knekt, kan jeg bore de siste hullene, å så pusse kanter og slikt, før jeg grunner/lakkerer. *gone sleeping* Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Ser bra ut dette! En skikkelig makeover, istedet for bare no neons og vindu på sia ;D Good work! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Dette ble jo bare så digg. Jeg sier bare KUTGW Dette står det stor respekt av. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Lekkert Hadde et REC kabinett før. Ble bare brukt til test modding da så jeg lot det dø i en container for to dager siden. Litt skrikende fargevalg du hadde men kan vel bli bra fordet. Stå på Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Kjempeimponerende arbeid. Lakkingen ser VELDIG bra ut, altså lakkingen av rammen. Kjempefin finish. Gleder meg virkelig til update, dette kan virkelig bli bra! Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Takk for alle tilbakemeldinger. Merker at prosessen har skutt fart etter at jeg startet workloggen. Gir jo fin motivasjon til å bli ferdig. Liten update 130905 Da har jeg fått knekt bunnplata til Hddholderen. Og fått borret hull og prøvemontert. Har ikke borret hullene store nok enda, men måtte bare prøvemontere litt for å se hvordan det kommer til å bli. Skal borre hulle opp til 8 mm og finne meg noen o-ringer som passer rundt boltene. Nye bolter og mutre skal selvfølgelig på plass også. Må også kjøpe mer lakk, så en tur innom Europris er jo ikke til å unngå. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Vel, du sa jo det var et langtids prosjekt Synes det ser veldig bra ut til nå, veldig bra løsning for hdd festingen der Lykketil vidre Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Tukkler litt med samma gammle Rec kassa selv... bare noen enkle modds her da... ny smooth front... ny farge og nye knapper... og en liten vannkjøling.. Kjør på... pussig bra kabinett egentlig... gode løsninger.. god plass... men bedre kan det bli Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Kommet noe lengre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå