EinarEriksen Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Ukens retro: Talkman (1985) Som denne ukens retro har vi plukket ut en telefon fra gyldne tider. Nokia Mobiria Talkman er en kofferttelefon som brukte NMT-nettverket. Telefonen ble utgitt i 1985, da Nokia var mest kjent for å lage produkter av gummi. Les artikkelen her Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Denne artikkelen er ikke publisert enda Tidlig ute? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Bilde av Mobira Talkman Sjekk Her Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Veldig nymoderne. Har en som likner på den. Men det er Philips Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Hoho... Det der er ihvertfall noe gammelt Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Denne artikkelen er ikke publisert enda Tidlig ute? Det har du rett i. La artikkelen ut et øyeblikk for å tilpasse den til forsiden, selv om jeg ikke skulle publisere før nærmere kvelden. Glemte å deaktivere den funksjonen som lager en tråd her automatisk. Tråden kom derfor litt i forkant. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Stiiliiig :!: Hadde vel fått en del oppmerksomhet ved å gå rundt med den Hadde vært helt bånn å få den konfiskert på skolen Lenke til kommentar
3000 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Hjelpe meg den var svær :!: men vedder på at du var den kuleste i klassen vist du kom med den på skolen "portabel telefon" wow! Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Oh my lord... Stort, men... sexy! Faktisk stilig den der. Og under 5 kilo. min bestefar hadde en på tett opp under 9 kilo. Lenke til kommentar
mtw Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Husker gamligen kom drassende hjem med en av de de der. Minnet jo mest om en vanlig fasttlf koblet til et bilbatteri. Og så var det jo i bilen han hadde den også, med stilig antenne på taket selvsagt. Mener å huske han fikk den "billig" for 15-20.000 --mtw Lenke til kommentar
genser Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Gammel godbit det her. Har desverre aldri hatt gleden av å se eller prøve en, men det hadde vært veldig interessant. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 husker en som kom på besøk en gang hadde en slik i bilen. er vel omtrent eneste gangen jeg har sett en av dem. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Måtte bare løpe ned i kjelleren og prøve å lete etter den gamle Motororalen! Dessverre fant jeg den ikke i løpet av de få minuttene jeg prøvde, men er der det er den! Motorolaen er kulere enn Nokiaen:D Lenke til kommentar
Erren Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Gammel godbit det her. Har desverre aldri hatt gleden av å se eller prøve en, men det hadde vært veldig interessant. Tipper du kan se den på teknisk museum Kanskje prøve en også, de hadde noe lignende der i fjor Viktigste var vel at det var en omtrent så stor kofferttelefon man kunne ringe til hverandre med Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Hehe. Nå snakker vi retro. Det glade åttitall og alt det der. Vet at en kamerat av fattern hadde en lignende variant av den der, av ukjent merke. Den var litt mindre, og man la telefonrøret på toppen av batteripakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg