Gå til innhold

Brenning.

aas123

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en gammel pc ikke så gammel heller.

Jeg lurer på om brenner har vell ikke noen med hastigheten på pcen gjøre.

F eks. brenner det tregt hvis pc er på 200Mhz.

Har tenkt og kjøpe 48X brenner men er redd for og kjøpe fordi pcen har 200Mhz, og da kan det være at brenneren også brenner tregt..

Noen som kan forklare..

Takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man skal brenne så er det avhengig av å ha en jevn datastrøm til brenneren, og ved 48x så går det teoretisk unna 7.2 mb i sekundet. For å klare det så må du ha en rask nok disk til å lese så mye og en buss som overfører raskt nok. CD brennere har en cache (2-4mb sist jeg sjekket) som skal sikre at brenning går fint dersom det blir et lite opphold i brenninga. men med 7.2 mb i sekundet så rekker 4 mb cache i overkant av et halvt sekund.

Når du sier du har en pentium 200 så tipper jeg at du har en gammel EIDE kontroller, som er ganske cpu bound når det gjelder å overføre data.

Det har kommet teknologi (burn proof) som skal sikre at man ikke ødelegger cd-en dersom man ikke har noe data å skrive, men det igjen fører til litt heng når man brenner en cd, slik at det lønner seg tidsmessig å gå for en hastighet man ikke får opphold i.

Det jeg råder deg til å gjøre er å kjøpe en billig cd brenner med burnproof og test brenne cd-er helt til du finner en hastighet som er ok. Har på feelingen at 6x er en max på ditt system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...