Gå til innhold

2003 Server group policy gjør meg gal!

Anbefalte innlegg

Noen ting her som jer simpelten ikke forstår bæret av.

I 2003 Server er det noe teit noe som heter Internet Explorer Enhanced Security-greier. Dette greier jeg ikke å slå av! For jeg har lagt inn masse brukere og når hver enkelt bruker logger på for første gang så kommer disse irriterende beskjedene. Dessuten så kommer ikke default hjemmesiden av seg selv første gang. Først må vi hake av disse hakene også trykke "ok" for hver eneste gang.

Finnes det ikke en felles group policy som kan sette dette?

Legger ved noen bilder som kan forklare litt:

enhancedsecurityconfiguration6.png

informationbar7ew.png

prompt8sv.png

Noen idè over hva jeg kan gjøre? Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har prøvd å satt det jeg kan i Group Policy, men ingenting skjer!

Edit: Ble litt feil med bildene. Ordnet nå! :)

Edit 2: På serveren er det også installert Novell Client sånn at brukere får tilgang til områdene sine på Novell-Serveren. Går greit så langt, men problemet er at når brukerne prøver å trykke Ctrl+Alt+Delete for å bytte passord, så får de ikke bytta Windows-passordet!

Det står: Password does not meet passwork complexity. Dette kan jo settes i Group Policy, men alt er slått av!! På ALLE Group Policier! Skjønner ikke hva det kan være!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oppdatert første post under "Edit 2"

Problemer i massevis. Brukerne får ikke byttet passord fordi det står at passordet ikke møter password complexity. Og alt som handler om det er slått av i Group Policy og jeg forstår ikke hva som er galt.

Edit: Fikk det til! :blush: Problemet lå i at local policy ikke ligger fram i Group Policy Management av en eller annen grunn. Måtte skrive "gpedit.msc" i kjør for å få fram. I local policy var heller ingenting satt, men jeg måtte skrive "0" på alt av en eller annen grunn og da funket det! Hurra!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...