Vallhall Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Hei dere Det dukker stadig opp nye spørsmål jeg vil ha svar på angående det nye HKet mitt som er et Asus P5ND2-SLI DX. Så hvis noen vet hva dette betyr og om det får noen effekt hvis man stiller på det er jeg glad hvis noen gidder svare meg, forøvrig står denne innstillinga på 4* Lenke til kommentar
kohi Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 LDT betyr så vidt jeg vet "Lightning Data Transfer". Den er en multiplier av bus hastigheten som går spesifikt på HT til south bridge. Denne gir deg med andre ord muligheten til å sette hastighet på HT-bus etter eget ønske, og da til en viss grad uavhengig av overklokking på cpu. Standard står den til 1000 MHz, men tåler stort sett å kjøres hardere. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Takker for raskt svar kohi Så du mener at om jeg setter den fra 4 til 5 så skulle det ikke være noen problem?, og vil jeg da kunne få noen markant ytelsesforbedring? Lenke til kommentar
kohi Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Det avhenger av bus'en du kjører på cpu. Jeg bruker LDT på 4, men har 266 MHz på cpu så det blir likevel over 1000 MHz på HT-bus. Utbyttet av å overklokke kun HT-bus er etter min mening ikke stor. Men sammen med cpu og ram... Jeg satte LDT frequency lavt for å være sikker på at den ikke ble det svake ledd mens jeg prøvde meg frem med overklokking av systemet. Når jeg fant høyeste stabile instilling på CPU og RAM'en kjørte jeg opp LDT til det ble ustabilt, og gikk deretter én tilbake. For meg funka det dårlig å ha den over 1100. Oppfører seg pent nå på 1064 MHz. Men det er jo bare å prøve og feile litt. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Ja, du har rett, er bare å prøve litt fram og tilbake. Jeg har ikke noen ekstra kjøling og prøver å få maskina stabil fra orginalt 3.8 til 4.3, men opplever stadig at den rebooter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå