pb300polar Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Hvis det er sant som du sier at du har over en mill. i omsetning, så tror jeg faktisk ikke det skal være noe problem å få kjøpt rett fra ASUS. . . Det går ikke - Jeg har ikke forhandlerstatus av ASUS, ergo så går ikke dette... ASUS vil heller ikke opprette flere grossister i norge. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Asus opplyser jo at dei vil sende det gratis, tar det så mykje tid og penger for Komplett\Norek å legge inn bestilling på ein bracket og sende den vidare som vanleg vare? Tviler på det skal ta så lang tid. At det ikkje følger med brackets, som du må ha og at det ikkje er opplyst om er jo også svært dårlig. Når du kjøper demokort må du kunne stole på at informasjonen er korrekt. Følgte heller ikkje med kabler og greier sa han. Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Stå jo at det mangler IO shields, brackets o.l. Ser da ikke at det skal være noe hovedpoeng at det mangler, selv om det vil ha en avgjørende effekt for hva som kan gjøres med produktet. Står hva som mangler, men dem trenger da ikke spesifisere hva slags konsekvenser hver enkelt mangel vil ha. Men hvordan er det med mangelfull vare og forbrukerkjøp, om det stemmer at det vil være ubrukelig? (Er det forbrukerkjøp eller næringslivkjøp?) Så det som det klages på er rett og slett at en nettbutikk ikke vil legge inn bestilling på en del som dem ikke fører til vanlig. Det er da ikke uventet å få den beskjeden fra en butikk. Ser det ikke som dårlig service, bare ikke god service. Har du forsøkt andre nettbutikker og de andre grossistene? Du vil jo alltid bare kunne heve kjøpet/angrefrist. Manglet jo kabler, ledning og slikt som skulle følge med. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Asus opplyser jo at dei vil sende det gratis, tar det så mykje tid og penger for Komplett\Norek å legge inn bestilling på ein bracket og sende den vidare som vanleg vare? Tviler på det skal ta så lang tid. At det ikkje følger med brackets, som du må ha og at det ikkje er opplyst om er jo også svært dårlig. Når du kjøper demokort må du kunne stole på at informasjonen er korrekt. Følgte heller ikkje med kabler og greier sa han. Enig, hvis bracketen er nødvendig for å få kortet til å fungere burde dette vært opplyst om spesifikt. I/O shieldes er jo som all vet ikke nødvendig for å bruke et hovedkort. Men selges denne bracketen som standard delevare? Lenke til kommentar
pb300polar Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Asus opplyser jo at dei vil sende det gratis, tar det så mykje tid og penger for Komplett\Norek å legge inn bestilling på ein bracket og sende den vidare som vanleg vare? Tviler på det skal ta så lang tid. At det ikkje følger med brackets, som du må ha og at det ikkje er opplyst om er jo også svært dårlig. Når du kjøper demokort må du kunne stole på at informasjonen er korrekt. Følgte heller ikkje med kabler og greier sa han. Enig, hvis bracketen er nødvendig for å få kortet til å fungere burde dette vært opplyst om spesifikt. I/O shieldes er jo som all vet ikke nødvendig for å bruke et hovedkort. Men selges denne bracketen som standard delevare? ASUS opplyste om at dette kunne bestilles av dem, men det måtte gå via grossisten... Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Finnes jo løse brackets som du kan kjøpe til andre socketer, må jo være noen av disse som passer?? Kan jo bare måle avstandene mellom hullene og høre med 3dfxcool eller Microplex. Lenke til kommentar
pb300polar Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Finnes jo løse brackets som du kan kjøpe til andre socketer, må jo være noen av disse som passer?? Kan jo bare måle avstandene mellom hullene og høre med 3dfxcool eller Microplex. socket 604 er jo socket 604, og når det gjelder slike festeanordninger, (ikke brackets. Brackets er utbyggingskortene man setter i ledige porter bak på maskinen) er dette en helt spesiell greie for dette ASUS kortet.... Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 socket 604 er jo socket 604, og når det gjelder slike festeanordninger, (ikke brackets. Brackets er utbyggingskortene man setter i ledige porter bak på maskinen) er dette en helt spesiell greie for dette ASUS kortet.... Jeg hadde lest gjennom alt, men var vel blitt noe villedet av forvirrede post hvor det først prates om i/o shield og brackets, for senere å omhandle festemateriell. Så, det vil da havne under vesentlig mangel som ikke vil gjøre produktet i fungerende stand, da det er noe som trengs for å bruke det. Har jeg rett i det? Isåfall vil det være opp til komplett.no å ordne opp i det. Står tydelig på komplett.no sin side at demo produkter skal være i fungerende stand. Om det er dette som er lagt frem til komplett.no eller om det har vært snakk om i/o shield hos dem, og dermed blitt missforstått, er noe som ikke har kommen frem her. Da Komplet.no i sitt innlegg pratet om i/o shield, ikke festemekanisme for cpu kjøling. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Enig i det, eg skulle likt å høyre frå Komplett.no kor lang tid det tar for dei å bestille og vidaresende pakken til pb300polar, litt service må det være mulig å yte, sjølv om det er ein tarvel kvardag. Lenke til kommentar
frustata Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Å sitte i gang noe spesialoperasjon for å skaffe kunden denne lille ekstradingsen hadde jeg også sett på som urimelig så lenge alle fakta lå på bordet før kjøp av varen. Det er ihvertfall min mening. Du treffer ikke spikeren klokkerent på hodet her. Det er vel ikke dette striden egentlig står om. Problemet er vel at Komplett ikke gidder å skaffe til veie varen i det hele tatt. Ville du sett på det som like urimelig om det var en som hadde kjøpt en retail utgave av hovedkortet, og ødelagt IO-shield'et under montering som etterspurte varen? Hadde du funnet deg i at reserve-deler til bilen din ikke blir importert hos merkeverkstedene/forhandlerne fordi de har liten salgsverdi og ingen funksjonalitet utover det estetiske? Nei, i skammekroken med Komplett/Norek. Greit nok at varen er solgt med mangler og at det har blitt kunngjort. Men å ikke gidde å bestille inn tilgjengelige reservedeler med kurrante delenummer på forespørsel fra tidligere kunder, er ikke noe annet enn dårlig kundeservice. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Der sa du det! Skammkroken er det rette stedet. Norek/Komplett.no burde ha ordnet dette for leeeenge siden. De har jo bare å tjene på slikt uansett. Jeg skjønte ikke egentlig hvorfor de ikke ville uansett jeg. Begynner faktisk å tvile litt selv på om jeg skal i det hele tatt bestille derfra noengang selv.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Så, det vil da havne under vesentlig mangel som ikke vil gjøre produktet i fungerende stand, da det er noe som trengs for å bruke det. Har jeg rett i det? Isåfall vil det være opp til komplett.no å ordne opp i det. Står tydelig på komplett.no sin side at demo produkter skal være i fungerende stand. Jepp ! Du har rett... Rett og slett feil av Komplett å legge ut slike produkter som ikke kan brukes til noe som helst... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Når man bestille en del som det står klart på at det mangler deler som kunden vil ha burde han ta dette før salg og ikke etter salg, er jo en grunn at det er nedsatt i pris! Det koster komplett/norek en del dette her, ikke kun i tid, men å få sendt noe sånt fra Asia eller hvor det kommer fra er ikke billig! Hvis leverandøren vil sende det gratis kan vel du få det hjem i din postkasse? Husk at Norek.no ikke selger til privatpersoner og som bedrift har du ikke like gode rettigheter som hvis du betalte 10 kr. med hos Komplett. Ikke la Norek få skylden fordi du ikke gadd å ta dette før salg! Hvis du kjøper for 1.000.000 kr. i året tjener de nok 30.000 kr. på deg og det er ikke mye hvis du tenker alt som skal dekkes... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Så, det vil da havne under vesentlig mangel som ikke vil gjøre produktet i fungerende stand, da det er noe som trengs for å bruke det. Har jeg rett i det? Isåfall vil det være opp til komplett.no å ordne opp i det. Står tydelig på komplett.no sin side at demo produkter skal være i fungerende stand. Jepp ! Du har rett... Rett og slett feil av Komplett å legge ut slike produkter som ikke kan brukes til noe som helst... Det kan da brukes uten brakett!? Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Det kan da brukes uten brakett!? Det har kommen frem etterhvert at det hele egentlig ikke dreier seg om en bracket, men en festearnordning for cpu kjøleren. Akkurat det kan ikke den ikke klare seg uten da. Edit: Spørsmålet jeg sitter med er om komplett og norek (som har blitt dratt med inn her) også har missforstått og tenkt at det var bracketen han skulle ha, ikke den viktige festearnordningen som skal være spesiell for den produsenten av hovedkortet. Den vesentlige delen som manglet til hovedkortet Endret 30. august 2005 av Xyrez Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Når man bestille en del som det står klart på at det mangler deler som kunden vil ha burde han ta dette før salg og ikke etter salg, er jo en grunn at det er nedsatt i pris! Det koster komplett/norek en del dette her, ikke kun i tid, men å få sendt noe sånt fra Asia eller hvor det kommer fra er ikke billig! Hvis leverandøren vil sende det gratis kan vel du få det hjem i din postkasse? Husk at Norek.no ikke selger til privatpersoner og som bedrift har du ikke like gode rettigheter som hvis du betalte 10 kr. med hos Komplett. Ikke la Norek få skylden fordi du ikke gadd å ta dette før salg! Hvis du kjøper for 1.000.000 kr. i året tjener de nok 30.000 kr. på deg og det er ikke mye hvis du tenker alt som skal dekkes... Hva trådstarter kjøper for og hva Komplett/Norek har som fortjeneste av dette er ikke så interessant her.. mener jeg. Det det hele "koker ned til".. er to ting: Kundebehandling hos Komplett.. ..samt... Hvordan skal teksten "fungerende stand" tolkes.. Jeg synes Komplett stiller dårlig her, men jeg ser dog ingen grunn til å "banne" dem. Stikkord: Kommunikasjon.. Med litt behagelig og høvelig opptreden fra begge sider bør denne saken løses greit.. "trur eg".. Lenke til kommentar
pb300polar Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 (endret) DATATING: Fortell meg hvordan jeg skal gjøre det uten å ødelegge verken det ene eller det andre. Dette er et socket 604 serverhovedkort med ATX formfaktor. Som du sikkert skjønner med x antall innlegg, dreier dette seg ikke om kostnader ved å sende (hadde du lest hele tråden hadde du sluppet å dumme deg ut sånn du gjør nå). ASUS sender dette selvfølgelig ikke i en pakke for seg selv, og en io shield, monterings plate og hva det nå måtte være jeg ville bestille, ville uansett ikke utgjort noen stor vektforskjell, eller noe stort prishopp på frakt. Som du sikkert også skjønner dreier dette seg vel så mye om at komplett/norek ikke vil bestille en helt legitim og kurrant del, som finnes i ASUS sitt varesortiment. Hvorfor ialleverdens dager skulle de få delene jeg etterspør være så vanskelige å bestille? Ved felles forsendelse, ser jeg kun en merarbeidsprosess kontra det å ikke bestille det: Den ekstra tiden det tar å knote inn noen tall i en bestilling. Selv du kan da ikke bruke mer enn ett minutt på dette! At jeg ikke tok dette før jeg bestilte, var da fordi jeg regnet med at de vesentlige delene for å få hovedkortet til å fungere med ATX formfaktor, faktisk fulgte med. I utgangspunktet driter jeg i IO shield, men når ikke den gjeldende grossisten ikke vil ta seg bryet med å legge inn ett produktnummer for bestilling, da blir jeg mektig provosert!! Skal det mye innsats til for å forstå frustrasjonen? kjedens gang: jeg må bestille fra grossist, grossist må bestille fra fabrikk. Hva gjør jeg da når ikke grossisten vil bestille????? Akkuratt dette dreier seg ikke om pris, men det å i det hele tatt gi muligheten til å komplettere en klønete håndtering av ett demoprodukt! Endret 30. august 2005 av pb300polar Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Edit: ehh... Når man bestille en del som det står klart på at det mangler deler som kunden vil ha burde han ta dette før salg og ikke etter salg, er jo en grunn at det er nedsatt i pris! Det koster komplett/norek en del dette her, ikke kun i tid, men å få sendt noe sånt fra Asia eller hvor det kommer fra er ikke billig! Hvis leverandøren vil sende det gratis kan vel du få det hjem i din postkasse? /edit Det blei hevdet at ASUS ville sende uten fraktkostnader, men det er ikke "bare å få det rett i postkassa". Moms min venn, eller merverdiavgift, taksering eller hva du vil kalle det. Derfor vil de bare handle gjennom grossister. Grossisten taper jo tydelighvis ingenting på dette her, fordi vår venn vil jo betale alt uansett. Og siden dette er en ganske sær del, er det ikke akkurat som han bare kan gå på dynga å plukke det ut. Det faktum at Komplett.no i tillegg har driti å slengt med kablene og det andre stashet som skulle følge med bare plusser på at de feier problemene sine under dørmatta si. Skriv hva du vil, men Komplett.no driter seg mer og mer ut for hvert svar som blir gitt i denna tråden. Endret 30. august 2005 av daniel_984 Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg synes det er veldig merkelig at du, som antageligvis har forhandlerstatus - siden du bestiller fra Norek, velger dette forumet som arena for å kjøre nettopp Norek i grøfta. Hadde du vært en hvilken-som-helst guttunge som hadde mottatt et kort fra Komplett, hadde jeg forstått det, men som forhandler tar man da bare ikke oppvasken sin offentlig. Kjipt det med festeanordningen, det er jeg helt enig i, men dette er nok slett ikke måten å løse saken- eller pleie sammarbeidet med Norek på. Lenke til kommentar
pb300polar Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Når det gjelder behagelig kommunikasjon, tror jeg ikke jeg kunne gjort ting stort bedre.... Jeg har tre ganger fått det svaret at de ikke vil bestille dette, til tross for at det er av en produsent de fortsatt leverer varer fra og at det finnes delenummer på alle delene jeg ønsker! Ergo koker det ned til en ting: Norek vil ikke bestille disse delene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg