Gå til innhold

SAK LØST - Norek/Komplett serviceinnstilling!


Anbefalte innlegg

Ergo; Jeg får ikke tak i det jeg trenger, og sitter med ett hovedkort jeg ikke får brukt pr dags dato uten å modifisere både det ene og det andre...

Nå tar du vel litt hardt i her... :dontgetit:

Du kan vel fint bruke HK uten IO-shield.?

Selv har jeg modifisert IO-shield som har fulgt med kabinett/feilleverte IO-shield (da jeg var i samme "problemsituasjon" som trådstarter) med Dremel.. Ikke helt perfekt resultat, men absolutt bedre enn ett "svart høl" i bakkant.. :)

IO shieldet er ikke viktig for annet enn estetisk, og JA det fungerer uten dette..

Men det som værre er er at socket 604 ikke har en standard ATX / hovedkortløsning på å feste kjølevifte på. På socket 604 festes dette orginalt i kabinettet (ikke standard ATX, men server kabinett)

 

NCCH-DL er imidlertid et hovedkort som er ment å skulle passe i ATX kabinett, derfor har asus laget egne festebøyler som ligger an mot hovedkortet i bakkant. Uten disse får jeg ikke festet vifta til hovedkortet!

 

Det er det som er det største problemet....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
IO shieldet er vel uvesentlig egentlig, men hovedkort for socket 604 har fire hull for feste i kabinettet. Disse skruvehullene er ikke standard i ATX, og derfor har ASUS laget noe så smart som en bøyle de monterer på baksiden av hovedkortet. Det er i denne bøylen man monterer kjølevifte for prosessor, og uten kjøling blir det lite action!

 

Dette er vel en særløsning på socket 604 kort, men likefullt bør dette kunne bestilles uten å bli møtt på den måten som tilfellet er hos Norek.

 

At alle testere i norge er så pass lite våkne at de ikke klarer å sende med annet enn selve hovedkortet er jeg helt enig i: EVNEVEIKT!

 

Får de først låne en sak, er det vel en selvfølge at alt leveres tilbake igjen! Det gjelder også defekte hovedkort som sendes inn fra kunde; DET skal ifølge reglene til både komplett og norek leveres inn alt som var levert orginalt! Om det er en grå kasse eller orginalkasse gir jeg døyten i, men alt av vesentlig for at produktet MÅ iallefall følge med, eller som minste krav: iallefall kunne fremskaffes!!!!!

OK.. nå skjønner jeg hvorfor du er så sinna... :p

Fikk selv ett demokort fra nettopp - Komplett - uten ramme for kjøler (S478)..

Her fikk jeg dog relativt fort tilsendt ei løs ramme de hadde liggende i "roteskuffen".

Det som nok kan kritiseres overfor de som drifter "demovare/lagersalg" er å ikke sjekke varene godt nok før de sender det ut når de tross alt har en del deler liggende (til komplettering av evt. mangler).. Oi! Komplett - Komplettering.. noe å tenke på for Komplett - navneendring`"Ikke-Komplett" (Uff.. nå ble jeg litt vel off-topic). :blush:

Lenke til kommentar

Kunden kjøpte faktisk et demokort med teksten "Inneholder drivere, flatkabler og manual. (IO shield, brackets o.l. mangler). Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør." fra Norek. Dette ble også vennlig forklart tre ganger pr. telefon og dersom det fremdeles ikke er godt nok, så beklager vi på det sterkeste.

 

Hadde bare produktet inneholdt drivere, flatkabler og manual hadde produktteksten også vært helt riktig! For øvrig er det 100% riktig at IO shield og brackets ikke følger med. Men det som værre er, er at de ganske viktige bøylene for å feste socket 604 kjøleløsningen med i et ATX kabinett ikke er med... Det står det heller ikke beskrevet noe sted...

 

Jeg spør heller ikke om dere kan legge ut for dette, men det skulle kunne gå an å bestilt dette uten å lage ett gedigent problem! Dere bestiller helt sikkert så ofte og så mye fra taiwan at å legge med det jeg etterspør skulle vært den minste selvfølge for en bedrift som dere!

 

Det er dette jeg mener med slett service, og ikke at det ikke fulgte med i begynnelsen/at dere ikke bekoster det!

Endret av pb300polar
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke dette. Man bestiller et demo hovedkort, uten IO shield. Dette står forklart i annonseteksten til produktet. Så finner du ut at du allikevel vil ha IO shieldet, og blir forbanna når importør eller forhandler ikke ønsker å gjøre dette ? Hvorfor i all verden bestillte du et demo-kort i utgangspunktet ? Skal nå netbutikkene / Norek begynne å lagerføre IO shield på samtlige hovedkort de selger, fordi de en eller gang KAN bli solgt som demo-kort, og en eller annen av de som kjøper demo kort uten IO shield kan finne ut at de allikvel ønsker å ha dette ??

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Jeg kan personlig ikke fatte at kunden i dette tilfellet synes det er dårlig service at butikken ikke vil bøye seg bakover og bruke tid og penger på en slik liten filleting. Dette er selvfølgelig om mangelen virkelig ble meldt fra om på forhånd (hvis ikke, så kan du jo bare returnere hele kortet med norsk lov på din side).

 

Det er sansynligvis bare Asus som har slike deler som ekstra IO shields liggende løst. Alle de andre har får nok bare disse i hele hovedkort-esker. Å sitte i gang noe spesialoperasjon for å skaffe kunden denne lille ekstradingsen hadde jeg også sett på som urimelig så lenge alle fakta lå på bordet før kjøp av varen. Det er ihvertfall min mening.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke dette. Man bestiller et demo hovedkort, uten IO shield. Dette står forklart i annonseteksten til produktet. Så vil man bestille IO shieldet separat, og blir forbanna når importør eller forhandler ikke ønsker å gjøre dette ? Hvorfor i all verden bestillte du et demo-kort i utgangspunktet ?

0 problem uten IO shield og de ekstra bracketsene... Dette trenger jeg ikke, men som beskrevet over, festebøylene er jeg ganske avhengige av... At disse ikke fulgte med, eller for den saks skyld at det KUN var selve hovedkortet (ikke drivere, manualer, flatkabler heller) som fulgte med, så hadde saken vært en helt annen...

 

Det blir feil av norek / komplett... (whatever hva de kaller seg) å bruke samme standardteksten for alle demoprodukter... Det henger jo ikke på greip!

 

I mitt tilfelle fikk jeg som sagt kun hovedkortet uten noe som helst mer! Jeg hadde i det minste forventet å få med drivere, flatkabler og manualer som det stod skrevet...

 

Ikke det at de er nødvendige for meg, men det stod like fullt skrevet at dette fulgte med!

Lenke til kommentar
Det siste innlegget til trådstarter har jeg mer forståelse for.. faktisk er jeg enig..

Det *burde* være mulig å "stacke opp" ett lite lager av IO-shields til de typer HK som man fører (reservedeler) uten at det kostet allverden hverken for produsent eller importør/leverandør.

Og for å følge opp mitt forrige innlegg:

Retur av HK *uten* IO-shield = avvist retur.. Punktum.. :)

Helt enig. De som ikke klarer å returnere I/O shieldet bør ikke få godkjent returen før de har ettersendt det.

Lenke til kommentar
Jeg kan personlig ikke fatte at kunden i dette tilfellet synes det er dårlig service at butikken ikke vil bøye seg bakover og bruke tid og penger på en slik liten filleting. Dette er selvfølgelig om mangelen virkelig ble meldt fra om på forhånd (hvis ikke, så kan du jo bare returnere hele kortet med norsk lov på din side).

 

Det er sansynligvis bare Asus som har slike deler som ekstra IO shields liggende løst. Alle de andre har får nok bare disse i hele hovedkort-esker. Å sitte i gang noe spesialoperasjon for å skaffe kunden denne lille ekstradingsen hadde jeg også sett på som urimelig så lenge alle fakta lå på bordet før kjøp av varen. Det er ihvertfall min mening.

 

-Stigma

Han har jo ikke fått det som skulle følge med engang. Pluss at de nevner jo ikke at bøylene mangler.

 

Dette er slett av selger.

Lenke til kommentar
Jeg kan personlig ikke fatte at kunden i dette tilfellet synes det er dårlig service at butikken ikke vil bøye seg bakover og bruke tid og penger på en slik liten filleting. Dette er selvfølgelig om mangelen virkelig ble meldt fra om på forhånd (hvis ikke, så kan du jo bare returnere hele kortet med norsk lov på din side).

 

Det er sansynligvis bare Asus som har slike deler som ekstra IO shields liggende løst. Alle de andre har får nok bare disse i hele hovedkort-esker. Å sitte i gang noe spesialoperasjon for å skaffe kunden denne lille ekstradingsen hadde jeg også sett på som urimelig så lenge alle fakta lå på bordet før kjøp av varen. Det er ihvertfall min mening.

 

-Stigma

 

 

Fra ASUS er det opplyst om at dette utstyret på lik linje med ett skjermkort/bærbar datamaskin/hovedkort wso. har ett delenummer i ASUS sortimentet.

 

At dette ikke vil bestilles av Norek er kritikkverdig! Det har for pokker tilogmed ett eget delenummer i sortimentet.....! Det er vel ikke behov for mer enn en setning ekstra på en bestilling til nettopp ASUS.

 

Kan derfor ikke se verken at Norek må bøye seg / bruke masse tid / bruke masse penger på dette...

 

Ser du ikke prinsippet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det blir feil av norek / komplett... (whatever hva de kaller seg) å bruke samme standardteksten for alle demoprodukter... Det henger jo ikke på greip!

Dette er helt korrekt av trådstarter å kritisere..

.. i tillegg er det helt i tråd med mitt forrige innlegg med litt kritikk av de som "drifter" demovare/lagersalg.

Det er for enkelt å gjemme seg bak en slik frase ser det ut til.

Jeg har da også fått demovare med slik beskrivelse som har vært helt "komplett" :p

(Dette har skjedd ved ett par anledninger og har da vært *meget gode* kjøp. Bare så *det* er nevnt..)

Lenke til kommentar
Han har jo ikke fått det som skulle følge med engang. Pluss at de nevner jo ikke at bøylene mangler.

 

Dette er slett av selger.

Hvordan vet du det? Hittil seg jeg bare ord mot ord. Tydeligvis er selger og kjøper ikke enige om hva avtalen rundt kjøpet gjaldt. Mine uttalelser er basert på at opplysninger før kjøpet var riktige, det har sikkert komplett mulighet til å sjekke i loggene sine, og hadde nok gitt seg på saken om de så at de hadde feil. I uansett tilfellet, så om det er vesentlige mangler det er snakk om så burde jo kjøpet anulleres på vanlig måte. Det fines det et system for.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Han har jo ikke fått det som skulle følge med engang. Pluss at de nevner jo ikke at bøylene mangler.

 

Dette er slett av selger.

Hvordan vet du det? Hittil seg jeg bare ord mot ord. Tydeligvis er selger og kjøper ikke enige om hva avtalen rundt kjøpet gjaldt. Mine uttalelser er basert på at opplysninger før kjøpet var riktige, det har sikkert komplett mulighet til å sjekke i loggene sine, og hadde nok gitt seg på saken om de så at de hadde feil. I uansett tilfellet, så om det er andre vesentlig mangler det er snakk om så burde jo kjøpet anulleres på vanlig måte. Det fines det et system for.

 

-Stigma

Det skjer... Når ikke norek engang vil bestille tilgjengelige deler, har ikke jeg tenkt å sitte med ett ubrukelig kort, så jeg har bestilt nytt kort (10 dagers leveringstid!!) og kommer til å returnere det ubrukelige... Som sagt har ikke teksten stemt med hva som fulgte med!

 

Ord mot ord: her er informasjonen: https://www.norek.no/k/ki.asp?sku=307514

 

såvidt jeg kan tyde skal iallefall drivere, flatkabler, og manual følge med... hmm... merkli! At ikke io shield følger med er greit, at brackets også ikke følger med er også greit, men det er ganske usannsynlig at jeg skal tolke den teksten til at det ikke følger med nødvendige festeanordninger fra fabrikken!

 

Ikke litt enig engang? Hvis ikke du er det, så kommer du heller aldri til og bli det, og det får bli din sak!

Endret av pb300polar
Lenke til kommentar
De som ikke klarer å returnere I/O shieldet bør ikke få godkjent returen før de har ettersendt det.

Kanskje det er derfor de har så rask returordning? At de har kortet ned løsningene ved returene... "Er hovedkortet der? OK."

 

Selv har jeg bestilt et demobrukt hovedkort, og hver gang jeg så at io-ramma var borte tenkte jeg på den 500lappen jeg hadde spart :p

 

Den hadde veldig liten nytteeffekt for meg. Kanskje den hindrer støvet i å komme inn, men jeg følte meg ikke beveget av den grunn. Hadde jeg lyst på et kort med brackets og shields, så hadde jeg punga ut for det. Skal man kjøpe det i to deler(demobrukt kort + shield), så forstår man at det vil føre til omtrent like høye utgifter(om ikke høyere) som et nytt kort. Manualer finner man gratis på nett uansett, så om det mangler sparer du det for rotet.

Lenke til kommentar
Kan derfor ikke se verken at Norek må bøye seg / bruke masse tid / bruke masse penger på dette...

 

Ser du ikke prinsippet?

Joda, det kan godt være det er så enkelt som du vil ha det til, men jeg synes fremdeles ikke det er å forvente at butikken skal gjøre deg noe som helst slags ekstra-tjeneste utover det du faktisk har betalt for. Om de gidder så er jo det flott, men man kan ikke kreve eller forvente det.

 

Jeg baserer selvfølgelig alle disse utsagnene på at du faktisk fikk beskrevet produktet korrekt da du kjøpte det, ellers har du selvfølgelig rett på å få hevet kjøpet, og bør bruke den retten.

 

EDIT:

 

Ikke litt enig engang? Hvis ikke du er det, så kommer du heller aldri til og bli det, og det får bli din sak!

 

Selvfølgelig er jeg enig på at ting som mangler som ikke har blitt opplyst om er en bommert fra selger, og grunn for heving av kjøpet. Slik jeg hadde lest tråden opp til nå fikk jeg inntrykk av at IOshieldet var hovedgrunnen til klagen, og denne spesifikke delen står det jo ettertrykkelig at ikke følger med.

 

Så ja, komplett skylder deg en bracket så langt jeg kan se. Da blir det opp til dem hvordan de takler problemt så lenge du får dekket mangelen din innen rimelig tid. Hvor "vanskelig" de ønsker å gjøre det for seg selv må nesten bli opp til dem.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
De som ikke klarer å returnere I/O shieldet bør ikke få godkjent returen før de har ettersendt det.

Kanskje det er derfor de har så rask returordning? At de har kortet ned løsningene ved returene... "Er hovedkortet der? OK."

 

Selv har jeg bestilt et demobrukt hovedkort, og hver gang jeg så at io-ramma var borte tenkte jeg på den 500lappen jeg hadde spart :p

 

Den hadde veldig liten nytteeffekt for meg. Kanskje den hindrer støvet i å komme inn, men jeg følte meg ikke beveget av den grunn. Hadde jeg lyst på et kort med brackets og shields, så hadde jeg punga ut for det. Skal man kjøpe det i to deler(demobrukt kort + shield), så forstår man at det vil føre til omtrent like høye utgifter(om ikke høyere) som et nytt kort. Manualer finner man gratis på nett uansett, så om det mangler sparer du det for rotet.

hva sier du til å ikke få med den nødvendige festeanordningen for socket 604 cpu vifte da? hadde du gitt like blaffen da også? IO shield har som tidligere sagt KUN estetisk verdi, og er ikke det avgjørende her, men at jeg ikke får festet cpu vifta er ganske kritisk!

Lenke til kommentar

men det står jo IO shield, brackets o.l. mangler !!!!o.l = og lingnende!!!

 

kan ikke dette da innfatte denne dingsebomsen som du da vil ha??

 

skal være litt enige med komplett med det at det blir mye extra arbeid for å få en liten del hit til deg.

 

det blir kanskje 1 tim ekstra arbeid = 100 kr i timelønn til en av de ansatte(eller tar jeg feil)

Lenke til kommentar
men det står jo IO shield, brackets o.l. mangler !!!!o.l = og lingnende!!!

 

kan ikke dette da innfatte denne dingsebomsen som du da vil ha??

 

skal være litt enige med komplett med det at det blir mye extra arbeid for å få en liten del hit til deg.

 

det blir kanskje 1 tim ekstra arbeid = 100 kr i timelønn til en av de ansatte(eller tar jeg feil)

men det burde oppgis hvis det som mangler er så mye at man ikke kan feste vifte på CPU. CPU uten vifte er ikke særlig brukbar.

 

Da er kortet mest egnet til å bare henges på veggen.

Lenke til kommentar
men det står jo IO shield, brackets o.l. mangler !!!!o.l = og lingnende!!!

 

kan ikke dette da innfatte denne dingsebomsen som du da vil ha??

 

skal være litt enige med komplett med det at det blir mye extra arbeid for å få en liten del hit til deg.

 

det blir kanskje 1 tim ekstra arbeid = 100 kr i timelønn til en av de ansatte(eller tar jeg feil)

o.l kunne i denne sammenhengen da like gjerne vært hva som helst! Man forventer iallefall at man skal kunne bruke hovedkortet, selv om det mangler enkelte deler!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
men det står jo IO shield, brackets o.l. mangler  !!!!o.l = og lingnende!!!

 

kan ikke dette da innfatte denne dingsebomsen som du da vil ha??

 

skal være litt enige med komplett med det at det blir mye extra arbeid for å få en liten del hit til deg.

 

det blir kanskje 1 tim ekstra arbeid = 100 kr i timelønn til en av de ansatte(eller tar jeg feil)

o.l kunne i denne sammenhengen da like gjerne vært hva som helst! Man forventer iallefall at man skal kunne bruke hovedkortet, selv om det mangler enkelte deler!

Blir vel som å få ett "demo" skjermkort uten kjøler/vifte.. (Det funker forsåvidt... en stund..) :)

Eller ei vifte med avklipt ledning uten 3-pins/4-pins kontakt... (Går jo an å mekke til.. dersom man har en kontakt til overs).

Nok om det...

Trådstarter gikk kanskje litt "hardt ut" og presiserte ikke problemstillingen i første post godt nok.. Det er defintivt rettet opp/belyst av trådstarter i ettertid..

Her er det Komplett/Norek som har mest å tjene på å vise litt "utvidet service". Men det er nå bare min mening om saken.

;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...