Gå til innhold

SAK LØST - Norek/Komplett serviceinnstilling!


Anbefalte innlegg

Etter gjentatte forespørsler fra kunde om å skaffe I/O shield og Brackets til ett hovedkort bestilt nettopp gjennom Norek/Komplett, vil de fortsatt ikke bestille en del jeg har fått bekreftet fra ASUS at de kan bestille! Jeg har tilogmed gitt dem delenummerene de skal bruke, uten at dette hjelper!

 

Er Norek/Komplett blitt så ufattelig arrogante at de ikke lengre bestiller deler de ikke tjener penger på? Jeg vil riktignok påstå at det er av litt større betydning at de mister en kunde som omsetter for ca en million kroner i rene datadeler, enn at de ikke tjener penger på en leveranse!

 

Jeg gjentar, og håper noen med tilknytning til Norek leser dette: Usedvanlig dårlig kundebehandling! det frister ikke akkurat å opprettholde kundeforholdet hos dere!

 

Er det noen som vet om en smart løsning for å få bestilt brackets og io shield til ett asus ncch-dl socket 604 hovedkort? Evt. finnes det andre brackets jeg kan bruke?

Endret av pb300polar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnefeltet er endret, fordi det var alt for mye bruk av store bokstaver. Vennligst begrens dette neste gang.

 

Edit: Siden dette i hovedsak er en tråd om kundeservice flyttes den til "Webshop- og butikkdiskusjoner". Du kan heller starte en egen tråd her under hovedkort om hvor du kan få bestilt delene dine.

 

Geir :)

 

Edit: Slettet innhold som dreiet seg om emnetittel og plassering da dette er endret.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hei,

 

Som beskrevet her så besvarer ikke Norek noen innlegg på dette forumet. Vi gjør det normalt heller ikke, men denne gangen ble fristelsen for stor da noen vesentlige fakta hadde falt ut:

 

Kunden kjøpte faktisk et demokort med teksten "Inneholder drivere, flatkabler og manual. (IO shield, brackets o.l. mangler). Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør." fra Norek. Dette ble også vennlig forklart tre ganger pr. telefon og dersom det fremdeles ikke er godt nok, så beklager vi på det sterkeste.

 

Vi overlever beskyldninger om det meste, men synes det er langt fra arrogant å ikke bestille et stk I/O-shield fra Taiwan når det eksplisitt er opplyst om at dette ikke medfølger...

 

Norek selger for øvrig varer kun til registrerte dataforhandlere, mens Komplett selger til sluttbrukere (de som skal bruke varene selv)...

 

Vi håper inderlig at noen andre brukere her kan hjelpe deg da vi faktisk (tro det eller ei) er opptatt av fornøyde kunder. Vi leter også videre internt, men synes faktisk det er god kundeservice å opplyse om fakta før, under og etter et kjøp.

 

Siste innlegg fra oss angående dette, så får andre være "dommer" i saken.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Som beskrevet her så besvarer ikke Norek noen innlegg på dette forumet. Vi gjør det normalt heller ikke, men denne gangen ble fristelsen for stor da noen vesentlige fakta hadde falt ut:

 

Kunden kjøpte faktisk et demokort med teksten "Inneholder drivere, flatkabler og manual. (IO shield, brackets o.l. mangler). Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør." fra Norek. Dette ble også vennlig forklart tre ganger pr. telefon og dersom det fremdeles ikke er godt nok, så beklager vi på det sterkeste.

 

Vi overlever beskyldninger om det meste, men synes det er langt fra t arroganå ikke bestille et stk I/O-shield fra Taiwan når det eksplisitt er opplyst om at dette ikke medfølger...

 

Norek selger for øvrig varer kun til registrerte dataforhandlere, mens Komplett selger til sluttbrukere (de som skal bruke varene selv)...

 

Vi håper inderlig at noen andre brukere her kan hjelpe deg da vi faktisk (tro det eller ei) er opptatt av fornøyde kunder. Vi leter også videre internt, men synes faktisk det er god kundeservice å opplyse om fakta før, under og etter et kjøp.

 

Siste innlegg fra oss angående dette, så får andre være "dommer" i saken.

arrogant er det kansje ikke.men servicen stinker :thumbdown:

Endret av nosto
Lenke til kommentar

Her virker det som om trådstarter har skylda, bestiller man et demokort og det står at braketter osv ikke følger med. Ja da har man ikke krav på dette heller...

 

Hvis det er snakk om å kjøpe et slikt I/O shield løst så burde vel norek/komplett kunne ordne det mot at kjøper betaler alle ekstrakostnader (som vel ville bli omtrent like mye som demokortet kostet...).

Lenke til kommentar
Etter gjentatte forespørsler fra kunde om å skaffe I/O shield og Brackets til ett hovedkort bestilt nettopp gjennom Norek/Komplett, vil de fortsatt ikke bestille en del jeg har fått bekreftet fra ASUS at de kan bestille! Jeg har tilogmed gitt dem delenummerene de skal bruke, uten at dette hjelper!

 

Er Norek/Komplett blitt så ufattelig arrogante at de ikke lengre bestiller deler de ikke tjener penger på? Jeg vil riktignok påstå at det er av litt større betydning at de mister en kunde som omsetter for ca en million kroner i rene datadeler, enn at de ikke tjener penger på en leveranse!

 

Jeg gjentar, og håper noen med tilknytning til Norek leser dette: Usedvanlig dårlig kundebehandling! det frister ikke akkurat å opprettholde kundeforholdet hos dere!

 

Er det noen som vet om en smart løsning for å få bestilt brackets og io shield til ett asus ncch-dl socket 604 hovedkort? Evt. finnes det andre brackets jeg kan bruke?

snakk med asus dem sender deg sikkert ett i posten.med brev

Endret av nosto
Lenke til kommentar

Hmm, nå er jeg forvirret.

 

Det virker som det er misforståelser ute og går her.

 

Det kan se ut til at trådstarter vil at Komplett skal bestille disse delene FOR han, da det er -litt- vrient for privatpersoner å bestille deler rett fra produsenter som ASUS. Ikke at Komplett skal skaffe dette fordi det ikke medfulgte. Hvis dette er så, så er det slett service å ikke bestille dette, selv om det ikke medfører allverdens profitt å ta inn.

 

Hvis trådstarter mener at Komplett skal skaffe dette vederlagsfritt, så blir nok det litt feil.

 

Tips: Hvis ikke komplett vil ta inn varene, så går det jo å få en annen webshop til å ta dem inn. Mange nyere webshops er veldig ivrige etter å skaffe seg nye (store) kunder og vil vel mer enn gjerne vise frem god service ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
men å ikke bestile en nye til han er jo bak mål.han sier jo ikke at han ikke skal betale.

"OC-freak" har helt rett i sin kommentar at det vil koste omtrent det samme som selve HK'et å få levert 1 stk. (i tillegg ukurant) IO-shield til HK, så derfor er det heller slik at det "helt bak mål" å bestille/levere IO-shield.. Dette gjelder både for trådstarter og leverandør. Det er selvsagt en formildende omstendighet dersom trådstarter *virkelig* vil betale fullt ut for alt arbeidet/postgangen for denne "spesial-bestillingen".

I utgangspunktet har jeg forståelse for trådstarters tema, men han "retter baker for smed".

Vi kan vel alle være enige i at det hadde vært fint om "demovare" ikke hadde mangler av denne art.. Det er ikke noe "ålreit" å få HK uten IO-shield da PC'n/"kassa" blir seende noe "stygg" ut på baksiden.

Funksjonelt har mangelde IO-shield lite å si.

For å vri problemstillingen litt:

Hva med å anklage de som returnerer HK *uten* å legge ved IO-shield?

Hva skal x antalle "testere"/kunder med IO-shield som ikke passer annet enn akkurat det HK som de nettopp returnerte?

Lenke til kommentar

Det er absolutt ikke snakk om å ikke betale, men det er ganske arrogant å si at dette tjener ikke vi penger på, derfor gidder ikke vi å bestille det for deg! Ikke kom her å innbill meg at Norek ikke bestiller såpass mye varer fra ASUS at det må sendes som en egen pakke! I tilfelle dette måtte være nødvendig å sende i en egen pakke, så vitner det vel egentlig om at Norek bestiller så lite varer fra ASUS at de ikke er grossist status verdig!

 

At dette var et demokort er greit! Jeg har heller ikke klaget på at hovedkortet var et demokort, men jeg klager på at det skal være så innst inn i ... skauen vanskelig å bestille disse delene! ASUS har ikke vært spesielt greie de heller som ikke kunne sende direkte, men de har iallefall gitt meg ett delenummer på IO shieldet. At norek i sitt tilfelle som jeg kjøpte denne varen fra ikke VIL bestille disse delene er ganske frustrerende.

 

Situasjonen er da som følger:

 

- jeg har vært så TEIT at jeg kjøpte et demokort (forøvrig stod det at flatkabler, drivere og manualer fulgte med! Dette fulgte heller ikke med!)

 

- ASUS har gitt meg tilbakemelding om at dette må bestilles fra grossisten i Norge, i dette tilfelle bl.a. Norek.

 

- Grossisten (Norek) har gitt beskjed om at dette er en for liten del til at vi skal bry oss med det! Vi opplyste om at dette ikke fulgte med, derfor gidder vi heller ikke å prøve å skaffe det for å gjøre deg fornøyd!

 

Men hvis ikke produsenten vil sende direkte og grossisten vil ikke ta i så små saker med ildtang? Hvor i alle verdens små deler skal det da være mulig å få tak i disse delene?

 

Uansett er vel 300 kroner i prisreduksjon ikke all verden for å mangle: drivere, flatkabler, brackets, IO shield, monteringsrammer for socket 604 ++

 

Jeg ber ikke om at Norek skal betale noe som helst, og jeg ber ikke om at Norek skal unnskylde noe som helst, men det blir for lavmål at de ikke skal kunne bestille kurrante deler - som faktisk tilogmed har egne ordrenummer - fra fabrikken!

 

Det er DETTE som er dårlig service, og det hjelper ikke til å gi dere fornøyde kunder NOREK! Når dere først selger DEMO kort på denne måten, så må dere backe opp dette markedet, slik at det ikke blir sånn at ingen har lyst på demo kort! Det burde ikke være noe problem for en så stor organisasjon som Norek.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det siste innlegget til trådstarter har jeg mer forståelse for.. faktisk er jeg enig..

Det *burde* være mulig å "stacke opp" ett lite lager av IO-shields til de typer HK som man fører (reservedeler) uten at det kostet allverden hverken for produsent eller importør/leverandør.

Og for å følge opp mitt forrige innlegg:

Retur av HK *uten* IO-shield = avvist retur.. Punktum.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
men å ikke bestile en nye til han er jo bak mål.han sier jo ikke at han ikke skal betale.

"OC-freak" har helt rett i sin kommentar at det vil koste omtrent det samme som selve HK'et å få levert 1 stk. (i tillegg ukurant) IO-shield til HK, så derfor er det heller slik at det "helt bak mål" å bestille/levere IO-shield.. Dette gjelder både for trådstarter og leverandør. Det er selvsagt en formildende omstendighet dersom trådstarter *virkelig* vil betale fullt ut for alt arbeidet/postgangen for denne "spesial-bestillingen".

I utgangspunktet har jeg forståelse for trådstarters tema, men han "retter baker for smed".

Vi kan vel alle være enige i at det hadde vært fint om "demovare" ikke hadde mangler av denne art.. Det er ikke noe "ålreit" å få HK uten IO-shield da PC'n/"kassa" blir seende noe "stygg" ut på baksiden.

Funksjonelt har mangelde IO-shield lite å si.

For å vri problemstillingen litt:

Hva med å anklage de som returnerer HK *uten* å legge ved IO-shield?

Hva skal x antalle "testere"/kunder med IO-shield som ikke passer annet enn akkurat det HK som de nettopp returnerte?

Hvordan kan du si at det koster like mye som ett hovedkort for grossisten å skaffe dette? Er ikke grossisten så stor tror du, at det bestilles deler med jevne mellomrom? Tror du at en snau kilo (TA KRAFTIG I) koster det samme som hovedkortet, når det sendes i samme forsendelse som resten av ASUS varene?

 

Skulle jeg bestilt dette selv (noe som ikke er mulig) og fått sendt det til meg - JA da skal jeg være enig, det hadde blitt dyrt!

 

MEN å sende det sammen med en kolli som allikevel skal oppover, kan maks koste en 100 lapp ekstra! MAKS

 

Det har heller ikke vært aktuelt å ikke betale, men det finnes jo absolutt ingen alternativ rute å bestille gjennom har jeg hørt fra ASUS. Kun grossister kan bestille, og det er i norge: norek, hattelco og en til jeg ikke husker i farten.

 

Ergo; Jeg får ikke tak i det jeg trenger, og sitter med ett hovedkort jeg ikke får brukt pr dags dato uten å modifisere både det ene og det andre...

Lenke til kommentar
men å ikke bestile en nye til han er jo bak mål.han sier jo ikke at han ikke skal betale.

"OC-freak" har helt rett i sin kommentar at det vil koste omtrent det samme som selve HK'et å få levert 1 stk. (i tillegg ukurant) IO-shield til HK, så derfor er det heller slik at det "helt bak mål" å bestille/levere IO-shield.. Dette gjelder både for trådstarter og leverandør. Det er selvsagt en formildende omstendighet dersom trådstarter *virkelig* vil betale fullt ut for alt arbeidet/postgangen for denne "spesial-bestillingen".

I utgangspunktet har jeg forståelse for trådstarters tema, men han "retter baker for smed".

Vi kan vel alle være enige i at det hadde vært fint om "demovare" ikke hadde mangler av denne art.. Det er ikke noe "ålreit" å få HK uten IO-shield da PC'n/"kassa" blir seende noe "stygg" ut på baksiden.

Funksjonelt har mangelde IO-shield lite å si.

For å vri problemstillingen litt:

Hva med å anklage de som returnerer HK *uten* å legge ved IO-shield?

Hva skal x antalle "testere"/kunder med IO-shield som ikke passer annet enn akkurat det HK som de nettopp returnerte?

men å si att det koster like mye som hk er vel ikke riktig.tror det knapp vil koste 100kr.

han svarte på det selv han hvist

Endret av nosto
Lenke til kommentar

IO shieldet er vel uvesentlig egentlig, men hovedkort for socket 604 har fire hull for feste i kabinettet. Disse skruvehullene er ikke standard i ATX, og derfor har ASUS laget noe så smart som en bøyle de monterer på baksiden av hovedkortet. Det er i denne bøylen man monterer kjølevifte for prosessor, og uten kjøling blir det lite action!

 

Dette er vel en særløsning på socket 604 kort, men likefullt bør dette kunne bestilles uten å bli møtt på den måten som tilfellet er hos Norek.

 

At alle testere i norge er så pass lite våkne at de ikke klarer å sende med annet enn selve hovedkortet er jeg helt enig i: EVNEVEIKT!

 

Får de først låne en sak, er det vel en selvfølge at alt leveres tilbake igjen! Det gjelder også defekte hovedkort som sendes inn fra kunde; DET skal ifølge reglene til både komplett og norek leveres inn alt som var levert orginalt! Om det er en grå kasse eller orginalkasse gir jeg døyten i, men alt av vesentlig for at produktet MÅ iallefall følge med, eller som minste krav: iallefall kunne fremskaffes!!!!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ergo; Jeg får ikke tak i det jeg trenger, og sitter med ett hovedkort jeg ikke får brukt pr dags dato uten å modifisere både det ene og det andre...

Nå tar du vel litt hardt i her... :dontgetit:

Du kan vel fint bruke HK uten IO-shield.?

Selv har jeg modifisert IO-shield som har fulgt med kabinett/feilleverte IO-shield (da jeg var i samme "problemsituasjon" som trådstarter) med Dremel.. Ikke helt perfekt resultat, men absolutt bedre enn ett "svart høl" i bakkant.. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...