Howard Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 ATI lader opp til lanseringen av brikkesett rettet mot neste generasjons AMD-plattform - sokkel M2. Neste år kommer fem nye brikkesett. Les mer Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Du har ikke noe mer detaljer om spesifikasjon på brikkesettet? Dog fint at ATI kommer seg mer på banen der også Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Gleder meg som en unge her jeg sitter!!! Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) M2 tar over for 939 og S2 eller var det T2 tar over for 940? Er litt forvirra akkurat nå... Edit; forget it, M2 for 939, F for 940 og S2 for laptop... Endret 30. august 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Råeste hk jeg har sett Endret 30. august 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jessør, høres flott ut, håper de kan konkurrere med Nvidia så det holder, og ja akkurat det kortet såg über bra ut Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Hvis jeg går over fra Nf4 til Nf5.. Kan jeg da bruke den DDR rammen jeg har? For på de nye er det vell DDR 2. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Edit; forget it, M2 for 939, F for 940 og S2 for laptop... Sokkel S1: 754 pinner, en minnekanal, for mobile Sokkel M2: 940 pinner, to minnekanaler, for desktop Sokkel F2: 1207 pinner, to minnekanaler, for server. PS. Jeg hørte noe om at CPUer med sokkel F2 skulle ha integrert PCIe-kontroller. Er det noen vet om det stemmer? Hvis det stemmer, bør ikke dette passe fint til desktop? Hvis det ikke stemmer, kan det være støtte for FB-DIMM som utgjør de ekstra pinnene? Heineoen: For det første så har jeg ikke hørt om noen nForce 5, så jeg vet ikke hva det skal gå ut på i så fall. (Siden minnekontrolleren er integrert i CPUen og den nye HT-bussen skal være kompatibel med den gamle så betyr vel det at nForce4 kan brukes med sokkel M2 også.) Men for å svare på spørsmålet om DDRram: Nei, den integrerte minnekontrolleren på de nye CPUene og minneportene på de nye hovedkortene vil ikke kunne brukes med DDR-ram. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 De nye sokkelene skal støtte DDR2, men to av dem er nesten identiske med dagens. Så jeg lurer på hvorfor de må endres på? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 De nye sokkelene skal støtte DDR2, men to av dem er nesten identiske med dagens. Så jeg lurer på hvorfor de må endres på? Det er for å gjøre det umulig å stappe en gammel CPU ned i et hovedkort med DDR2-slotter, noe som selvfølgelig vil gi store problemer. Det er også for å gjøre det umulig å sette en ny CPU med DDR2-minnekontroller ned i et hovedkort som bare har DDR minneslotter. CPUene og hovedkortene kan altså ikke brukes om hverandre likevel, så da er det like greit å gjøre det idiotsikkert. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Lovlig lite info men det SER jo lovendet ut Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Hvis jeg går over fra Nf4 til Nf5.. Kan jeg da bruke den DDR rammen jeg har? For på de nye er det vell DDR 2. Det var jo nettop en artikkel om en DDR1 til DDR2 brikke. Så du kan jo bruke de med denne dingsen. Så uansett så kan du bruke den rammen du har. http://www.hardware.no/artikkel/18362 Lenke til kommentar
Launch Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Skal ihvertfall la det modne litt før jeg stuper i det og kjøper meg noe sånn. Er alltids bugs og svakheter med "Rev 1.0" kort og de koster nok endel. Tror det kommer til å bli bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå