lucky666 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Når jeg går inn i Windows oppgavebehandling ser jeg at programmet services.exe bruker 15-20% cpu kapasitet,selv om jeg ikke har noen programmer gående. Har prøvd det jeg kan finne på av anti-trojan og anti spyware.Bruker Panda anti virus. Etter det jeg kan skjønne er services.exe et program windows kjører for å starte og avlutte programmer. Noen som vet eller har vært borti problemet? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Kan være et virus. Altså enten W32.Randex.R, Sober.P eller W32.Spybot.Worm. Har du sjekket etter eventuell nettrafikk fra services.exe? Om det skulle vise seg å være virus og Panda ikke tar det: prøv NOD32, Kaspersky eller et spesifikt fjerneverktøy om du manuelt finner ut hvilket virus det eventuelt er. Er det snakk om servises.exe eller services.exe foresten? (Innlegget ditt stemmer ikke med tittelen.) En ting som kan forårsake CPU-bruken uten virus er at services.exe er travelt opptatt med å starte/stoppe tjenester. Det kan være en tjeneste som er satt til å skrues på ved behov som er i en uendelig loop. Om behovet kommer og går ofte nok vil denne naturligvis bruke en del CPU. Velg start->kjør->services.msc og sjekk innholdet opp mot denne listen. Er det noe muffens, prøv og stoppe den aktuelle tjenesten. Edit: første URL hadde feil i linken, måtte linke via google. Endret 30. august 2005 av Amnio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå