Gå til innhold

Bygger en gaming pc. Er dette bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva skal du bruke maskina til?

 

ram: du trenger ikke mer enn "pc3200" ram, om du ikke skal overklokke

 

siden jeg selv driver med overklokking ville jeg personlig spart litt penger på prosessoren og heller brukt dem på et bedre skjærmkort..

640 eller 650 er raske nok og klokker "garantert" til 4 ghz med en litt bedre luft kjøler...

Lenke til kommentar

Skal brukes til en del spill og arbeid gjennom grafisk design skole. Var litt usikker på prosessoren om jeg skulle gå for en 650 istede:) Har et annet oppsett der prosessoren er en 650 og skjermkorte er et 6800gt. Ville du heller satset på det?

 

Eneste grunnen til at jeg valgte rammen der var fordi at jeg ville ha KJAPP ram:P

Endret av smoke605
Lenke til kommentar

Skal vurdere å bytte ut rammen:) va med skjermkorte, duger det eller finnes det bedre skjermkort i 6800gt serien? holder det med en 410w psu eller må jeg gå for noe høyere?

 

Har 2 120mm vifter som står å suser å bråker noe xtremt!! så lyden på cpu vifta kommer ikke til å å plage meg:P Er vant med støy:P

Endret av smoke605
Lenke til kommentar

har laget eit oppsett eg trur passer bedre =) ligger som vedlegg

 

er uten harddisk og psu

 

der kan du også køyre SLI

 

 

DN800-SLi

i7525 + HR (Hence Rapids)

800MHz

Intel XEON (604)

Dual (kan også kjøre single)

 

 

Utganger:

2 stk PCI-E 16

3 stk PCI 32Bit (33MHz)

2 stk IDE ATA-100 (4 enheter)

2 stk Seriell ATA-150 (2 enheter)

4 stk Seriell ATA-150 (4 enheter)

RAID 0, 1, 0+1 (Adaptec)

RAID 0, 1, 0+1, 5 (SiliconImage)

Ingen

AC97 5.1

Intel 10/100/1000 LAN (RJ45)

1 PS2 tastatur

1 PS2 mus

1 9-pins COM

1 25-pins LPT

4 stk USB 2.0 / 1.1

1 RJ45

1 Optical

Tester:

http://www.xtremecomputing.co.uk/review.php?id=188&page=1

 

http://www.mistix.co.uk/review.php?id=28

post-94-1125405859_thumb.jpg

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
Har du noen erfaring med denne kjølvifta contra orginal bokset vifte som følger med som standard. lyd og strømm forbruk,kjøle egenskaper

6800gt er stort sett 6800gt...

Gainward har sin Golden Sample produkter, der 6800gt "gs" er garrantert å kjøre på 400/1200 som er hastigheten til et 6800 ultra..

vifta på kortet fra Gainward er ikke spesielt stille, det er 2 hissige 7cm vifter... :(

 

kvasse:

Har ikke bruket akkurat denne, men har brukt en Zalman CNPS7000B-Cu. som er nesten akkurat samme kjøleren, støy/temratur messig er den bedre. Har ikke noen konkreta tall, siden det er en stund siden jeg hadde den vifta.

Strømforbruk er vel vanskelig å si noe om.. Det er vel ikke store forskjellene...

Lenke til kommentar

Oppsettet er vel egentlig bra nok, men 3450 kr for en 3,6 GHz P4, synes jeg rett og slett er alt for dyrt når du kan få en AMD Athlon 64 3700+ til 2395 kr. Da har du også spart nok penger til et 6800 GT.

 

Edit: Uuups det skulle selfølgelig være 6800 GT. :blush:

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Da er datan bestilt :D Ble oppsett nr 2:) Bedre med litt bedre skjermkort, er jo egentli ikke store forskjellen på rammen å cpuen som jeg bestilte. Tror dette blir meget bra:)

takk for all hjelp å tips:)

 

Solefald: Er sikkert et meget bra oppsett som du gav meg, men d ble desverre noen tusener får dyrt:(. Takk lell:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...