Gå til innhold

Vanntank eller ikke? - Newbie -

Anbefalte innlegg

Er relativ ny til vannkjøling, og venter spent på at posten skal gå sin gang. Slik at jeg kan mota mine kjære deler :wink:

MEN... En ting jeg har lurt litt på...

Hvorfor kjører noen uten vanntank, og andre med?

Er det ikke bedre å kjøre med et lite reservoir, riktignok blir det mer vann på sirkulasjon og dermed mindre kjøling.

Men er det ikke lettere å få luft i systemet uten et reservoir?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Er det ikke bedre å kjøre med et lite reservoir, riktignok blir det mer vann på sirkulasjon og dermed mindre kjøling.

Men er det ikke lettere å få luft i systemet uten et reservoir?

Det er mye lettere å få all luften ut av systemet med et reservoir enn uten, men det tar mye større plass med et reservoir. Hvis du i tilegg putter pumpen oppi dette, vil varmen fra pumpen havne i vannet, og dermed øke vanntempraturen.

(Ikke mye, jeg satt opp en Eheim1250 i en bøtte vann og lot den stå der et døgn, da var temperaturen i vannet 26grader, romtemperaturen 16-17 (sove-temperatur) 1250'en yter 26watt. Hvis du har en 1048 yter denne 10watt, så det er ikke mange gradene det er snakk om, men alle monner drar :wink:)

Lenke til kommentar

Oki.. takker og bukker...

Nå skal jeg i første omgang bare få en litt mer støy-vennelig maskin. Så får vil heller se i etterkant om det skal trimmes litt på CPU'n :wink:

Så jeg kan nok leve med å ha pumpa i vanntanken :wink:

Forresten.. Er en Aqua Bee UP1000 pumpe jeg får...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...