Crinos Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Er relativ ny til vannkjøling, og venter spent på at posten skal gå sin gang. Slik at jeg kan mota mine kjære deler :wink: MEN... En ting jeg har lurt litt på... Hvorfor kjører noen uten vanntank, og andre med? Er det ikke bedre å kjøre med et lite reservoir, riktignok blir det mer vann på sirkulasjon og dermed mindre kjøling. Men er det ikke lettere å få luft i systemet uten et reservoir? Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Quote: Er det ikke bedre å kjøre med et lite reservoir, riktignok blir det mer vann på sirkulasjon og dermed mindre kjøling.Men er det ikke lettere å få luft i systemet uten et reservoir? Det er mye lettere å få all luften ut av systemet med et reservoir enn uten, men det tar mye større plass med et reservoir. Hvis du i tilegg putter pumpen oppi dette, vil varmen fra pumpen havne i vannet, og dermed øke vanntempraturen. (Ikke mye, jeg satt opp en Eheim1250 i en bøtte vann og lot den stå der et døgn, da var temperaturen i vannet 26grader, romtemperaturen 16-17 (sove-temperatur) 1250'en yter 26watt. Hvis du har en 1048 yter denne 10watt, så det er ikke mange gradene det er snakk om, men alle monner drar :wink:) Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Oki.. takker og bukker... Nå skal jeg i første omgang bare få en litt mer støy-vennelig maskin. Så får vil heller se i etterkant om det skal trimmes litt på CPU'n :wink: Så jeg kan nok leve med å ha pumpa i vanntanken :wink: Forresten.. Er en Aqua Bee UP1000 pumpe jeg får... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå