WebWarrior Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Hei. Jeg trenger en emulator for Windows. Jeg vil installere og kjøre gaaame apps og spill på min henholdsvis nye PC. Gidder ikke fylle pulten med en PC til, så jeg lurte på hvor jeg finner slike emulatorer. Vil emulere en DOS maskin, og en Linux boks. Helst i samme emulator. Veit det finnes, men har glemt navnet på emulatoren. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Hva i alle dager skal du med en x86 emulator når du etter all sannsynligvis bruker x86 arkitektur?! Noen linux emulator for windows har jeg aldri hørt om. DOS emulator..? Dos og linux emulator i samme pakke?! Har jeg heller aldri hørt om.. [ Denne Melding var redigert av: Radiax på 2002-08-10 16:52 ] Lenke til kommentar
DotCom Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Hvorfor kan du ikke like gjerne installere multiboot? Altså flere OS slik at du velger når du starter opp maskina? Eventuellt kan du installere vmware (www.vmware.com). Det er en virituell maskin som du kan installere operativsystemer på som om det var en ekte maskin. Den gir deg mulighet til å kjøre flere OS'er samtidig. Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 VMWare er et greit program til å emulure flere opperativsystemer. Et alternativ er Connectix Virtual PC (www.connectix.com trur jeg). Ingen av disse programmene er freeware, så det er mulig at du må kjøpe det for å i det hele tatt få prøvd det. Prøv også og søk etter dos emulator i google eller metacrawler. Kansje du er heldig. Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 17:50, Dj_Offset skrev:Plex86 er en x86 emulator (kan også emulere x86 på andre arkitekturer). ok da Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. august 2002 Del Skrevet 11. august 2002 Legg inn win98se på en annen partisjon, skaff legacy drivere (hvis du har creative sb kort), og du kan spille alle de gamle spillene. NB: regner med at du har såpass peil at du kan sette opp autoexec.bat og config.sys da :wink: Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 11. august 2002 Forfatter Del Skrevet 11. august 2002 Quote: Den 2002-08-11 10:25, mad_arab skrev:Legg inn win98se på en annen partisjon, skaff legacy drivere (hvis du har creative sb kort), og du kan spille alle de gamle spillene. NB: regner med at du har såpass peil at du kan sette opp autoexec.bat og config.sys da :wink: lol! Ja, det skulle ikke være noe problem Til de som lurer på hvorfor jeg ikke kjører multiboot istedet for emulering; Hovedgrunnen til å kjøre emulering istedet for multiboot er muligheten for å slippe å måtte boote for å gjøre noe i et annet OS. Dette er usansynlig greit til tider. Jeg er en linux newbie, så jeg vil gjerne ha mulighet til å kunne stikke på internett under konfigurasjonen av OSet, samt chatte med folk samtidig som jeg restarter Linux osv. Det er da vesentlig enklere å gjøre dette på en maskin enn på to forskjellige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå