Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

16-bit PCMCIA for eldre IBM Thinkpad

Anbefalte innlegg

16-bit PCMCIA for eldre IBM Thinkpad

Jeg har en eldre IBM Thinkpad 760CD som jeg kjører Win98SE operativsystem på. Maskinen fungerer helt fint, og den har to PCMCIA slot's av den gamle typen (16-bit PC Card, ikke 32-bit Cardbus).

Jeg ønsker å koble meg opp mot mitt lokale nettverk (D-link router) ved at jeg kjøper et TRÅDLØST 16-bit PCMCIA PC Card for denne PC'en.

Kan noen hjelpe meg, evt tips hvor jeg kaqn få tak i et slikt kort? Det ser ut som om at alt som selges via de vanligste nettbutikkenen ihvertfall er 32-bit cardbus type kort.

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger i så fall å få tak i et eldre kort. Av kort som er å anbefale kan være Orinoco Silver/Gold. Jeg har orinoco silver og det er basert på Hermes I brikkesett og er et vanlig 16-bits kort. Andre bra kort er de som er basert på Prism I/II brikkesettet. Jeg har også et slikt kort, 16-bits det også.

Eldre pcmcia kort kan lett kjennes igjen ved at de ikke har en jordingsstripe (gjerne gullfarget) på den ene siden ved kontakten.

Orinoco-kortene kan du muligens fortsatt få tak i enkelte steder, alt annet må du sannsynligvis kjøpe brukt.

Lenke til kommentar

Cisco Aironet 340 og 350 korta skal også være gode.

Brukte ett av dem i laptopen min før den døde, og også i min Psion netBook. Kortet ble også oppdaga av P&P systemet på min PowerBook 5300, men siden den har OS8.6 så får eg ikkje lagt inn drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...