Gå til innhold

Hjelp med lydkort

Anbefalte innlegg

Har akkurat mottatt min nye pc fra komplett data i dag. Med Amd 1700 xp prossessor og Me. Lydkortet er et Creative Soundblaster Live! Player 5.1. Kvelden begynte så bra. Alt funket til og med lyden. Lastet ned servicepac til Ie 5,50 og i det maskina skulle starte på nytt så begynte det å sprake i høytalerne og oppstaringen hang seg. Skrudde pc av og på og fikk opp Me igjen på vanlig måte.. Men det skurrer så i høytalerne. Har prøvd flere par høytalere. og det skurrer i alle sammen. Det er heller ingen lyd som høres kun skurring.. Hva kan ha skjedd??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He!

Du blir ikke å digge dette, men etter min mening er ME og Live noe dritt!!!

Solgte mitt 5,1 Live, byttet det ut med et Turtle Beach Santa Cruz. Endelig fungerer lyden som den skal etter utallige timer med feilsøking og reinstalasjoner...........

Me er kjent for å kræsje mye, og være kødd med. Kjernen i Operativssystemet er basert på 98 kjernen + en masse funksjoner som er ustabilt som juling....

Bytt ut lydkortet, og få deg WinXP, da slipper du sånt makk........

S-O

Lenke til kommentar

Glem ham over meg. WinME suger, ja, men lydkortet ditt skal likevel funke. Nå har Creative vært så smart at om du skal ha drivere til et annet system enn WinXP, må du kjøpe ei skive hos dem. Det finnes derimot Microsoft-sertifiserte drivere. Om du går på http://www.windowsupdate.com så står det kanskje en driver under 'driver updates' helt nederst?

Noe annet som kan være er at du har lagt inn Live!Ware for SBLive!-serien. Det kan høres rart ut, men du har ikke et kort i denne serien. Du har et kort i SB5.1-serien :smile: Dra på http://www.soundblaster.com og se om det ligger noen pure-drivere der (Live!Ware er kjent for å fucke opp ting). Hvis ikke, så prøv windowsupdate, som jeg sa.

Lenke til kommentar

Prøv også

www.microsoft.com/hcl

-her er det også en del nytt, men med de nye driverne på sblive.com bør det funke. -Creative er bra og Microsoft er OK, men sammen er de en møkka gjeng, da win2k kom ut tok det et halvt år før de fikk noen drivere, og det er først nå de begynner å funke, nå har vi det samme problemet med XP

Lenke til kommentar

Jeg har SB Live! Player 5.1 og kjører Win ME og IE 6.0 uten problemer (fungerte også utmerket med IE5.5).

Avinstaller driverene til lyd kortet, last ned og innatallere de nyeste driverene fra creative.com

Prøv å oppdatere til IE 6.0 (gratis på microsoft.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...