Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Frost er en fin spec det om du ikke har raid guild, og gjør masse pugs samt soloer en del. Skal man derimot raide er det fire som er veien å gå.

 

Det der er helt på jordet.

 

Det går helt utmerket an å raide med frost spec. Det er en gammel tvangstanke fra før patch 1.11 (mage review) som sa at frost ikke gikk an å raide med (og selv da var den feil).

 

10/0/51 er en utmerket raide-spec, samme med f.eks 40/0/21 og andre varianter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frost er en fin spec det om du ikke har raid guild, og gjør masse pugs samt soloer en del. Skal man derimot raide er det fire som er veien å gå.

 

Det der er helt på jordet.

 

Det går helt utmerket an å raide med frost spec. Det er en gammel tvangstanke fra før patch 1.11 (mage review) som sa at frost ikke gikk an å raide med (og selv da var den feil).

 

10/0/51 er en utmerket raide-spec, samme med f.eks 40/0/21 og andre varianter.

9008116[/snapback]

 

Så det er helt på jorde å ha et ønske om å gjøre maks dps i raid?

Hvor tar du det egentlig i fra at jeg skriver at man ikke kan raide med frost?

Nå har jeg spilt denne magen gjennom MC og BWL hvor jeg kjørte frost 10-0-51 for maks dps. Lå som regel på toppen her grunnet masse mobs med fire ressists.

Så man derimot på encounters med bosser som ikke hadde fire ressist ble jeg kjørt i fra på dps. Samme med ZG, AG 20, AQ 40 så var jeg sjangseløs mot gode fire mager som kunne klassen sin når det kom til total dps done. Dager jeg slo dem på slacka dem.

 

Nå har jeg spilt frost i snart 1,5 år på magen min, aldri tenkt tanken på en annen spec helt til jeg har lest litt rundt om på nette vedrørende en 10-48-3 build.

Jeg har nå testet den i 3 uker og det kan ikke sammenliknes med en frost build dps messig. Man gjør bare rett og slett mere damage med fire, det må en gammel svoren frost tilhenger som meg bare innse.

Derfor sier jeg skal du raide gå fire. (Om du ønsker å gjøre den beste dps mulig da selvfølgelig)

 

Edit: skrivefeil.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Det der er helt på jordet.

 

Det går helt utmerket an å raide med frost spec. Det er en gammel tvangstanke fra før patch 1.11 (mage review) som sa at frost ikke gikk an å raide med (og selv da var den feil).

 

10/0/51 er en utmerket raide-spec, samme med f.eks 40/0/21 og andre varianter.

9008116[/snapback]

 

Det er fullt mulig å raide med en frost spec, men skal man gjøre maks dps må man gå fire.

Dette har blitt regnet på og testet ut og man har kommet fram til at en fire spec 10/48/3 gir mest damage, uansett.

Lenke til kommentar

Det der er helt på jordet.

 

Det går helt utmerket an å raide med frost spec. Det er en gammel tvangstanke fra før patch 1.11 (mage review) som sa at frost ikke gikk an å raide med (og selv da var den feil).

 

10/0/51 er en utmerket raide-spec, samme med f.eks 40/0/21 og andre varianter.

9008116[/snapback]

 

Det er fullt mulig å raide med en frost spec, men skal man gjøre maks dps må man gå fire.

Dette har blitt regnet på og testet ut og man har kommet fram til at en fire spec 10/48/3 gir mest damage, uansett.

9008668[/snapback]

 

Kan noen fortelle meg hva de 3 poengene i frost brukes til? Jeg kan ikke se noe nyttig i å putte 3 poeng i frost, de kunne vært brukt til noe annet vel? Jeg regner med at det er resistprosenten man skal putte poengene på, men jeg har enda tilgode å få resists nesten. Jeg opplever det så sjelden at 3% mindre sjanse for resist er helt ubetydelig.

Lenke til kommentar
Det er fullt mulig å raide med en frost spec, men skal man gjøre maks dps må man gå fire.

Dette har blitt regnet på og testet ut og man har kommet fram til at en  fire spec 10/48/3 gir mest damage, uansett.

9008668[/snapback]

 

En Fire spec gjør ikke mest damage "uansett". Mot fire-resist er frost bedre :)

 

Men ja, vet at Fire gir mest skade, med Deep Frost gå en meget god andreplass.

 

Men skade er ikke alt her i verden. Det er mange boss-fights der muligheten til å hidre skade på deg selv er viktig, da det gir healers mulighet til å fokusere på tankene og ikke trenger å slenge så mange heals i din retning.

 

Uansett, ordlyden på flere i tråden her var at det IKKE går an å raide med frost. Som er det jeg reagerer på, siden det er som du sier, fullt mulig. Jeg topper SWstats av magene i vårt guild, og ligger normalt på 4-5te plass i Gruul (bak 2 warlocks, 1 hunter og en rogue), og sloss om 2dre plass i Kara normalt.

 

Øystein

Frostie siden level 31.

Endret av ØysteinT
Lenke til kommentar
En Fire spec gjør ikke mest damage "uansett". Mot fire-resist er frost bedre

 

UTROOLIG teit å skrive det...

 

Fire er best til Raiding.. det går seff ann å raide med frost build også, men det er GØRR kjedelig og du har møkka skade iforhold til andre klasser og fire build..

 

 

 

Dette er verken bra for deg eller guilden.

Lenke til kommentar

Bare lurte på om noen av dere kloke hoder dær ute med en del end game raiding erfaring kan gi meg en tilbakemelding på dette buildet... Klikk her

 

Jeg respeccet fra fult frostspecc til dette, da jeg er pisslei frostbolt spamming etter å ha hatt det siden før TBC og masse MC, BWL ol.

 

Synes denne builden fungerer veldig bra, gjør veldig bra me skade!

Her er hvorfor jeg synes denne er et av de beste buildene;

- Sinnsykt mana pool, masse intellect og i tillegg mana regen under casting, dette gjør at jeg under raid figther kan spamme scorch i det uendelige.. Med helt greit blått utstyr har jeg rundt 11k med mana...

- Mye +dmg i forhold til gear, 25% of total int increased spell dmg, gjør at, i kombinasjon med det forrige talentet, og med helt vanlig gear så har man lett 125+ dmg... ligger på nesten 650 + fire/frost dmg med vanlig blått gear...

- Man har i tillegg pom-pyro hvis man blir overrumplet av en horde mens man er ute i den store verden..:)

- Var litt usikker på om jeg skulle ha blast wave eller om jeg skulle putte det ene poenget i crittical mass for litt høyere critt chance, men tok blast wave for å ha en aoe til...

 

Dette buildet bruker jeg da jeg for det meste raider/kjører instances og det går for det meste i å spamme scorch/fireblast... Bruker som regel å åpne med en pyroblast siden denne tar 6sec å caste så har tanken fått aggro til da...

Synes at jeg gjør veldig bra og jevn dps med dette buildet, men tar gjerne imot konstruktive tilbakemeldinger på dette...:)

Lenke til kommentar

Kommer vanskelig bort fra at 10/48/3 er det beste speccet for raid, dps i forhold til utholdenhetsevne tatt i betraktning.

 

Når det gjelder det speccet ditt ville jeg absolutt tatt 2 crit fremfor BW. Greit nok at det er gjøyalt med ild som spruter veggimellom, men det er noe du sjelden har bruk for i raid. Du mangler også elemental precision samt at Master of Elements bør være makset i et raidebuild.

 

Hvor det har blitt av Imp Fireball har jeg også vanskeligheter med å forstå, og det at du pent hopper over threat reduction er jo ikke akkurat et tegn på at du vil bidra til noe matnyttig i PvE.

Lenke til kommentar

Mener fortsatt at dette buildet står sterkt, har ikke sammenlignet 10/48/3 buildet dps vis, men kan ikke skjønne at det kan gjøre SÅ mye mer skade... De +125 firedmg fra Mind mastery samt 3% fra Arcane instability og at etter 5 scorch så har jeg 15% ekstra fire dmg gjør at det i raid der en mob ikke går i bakken på 2sec så ligger jeg bestandig på toppen på dmg lista og det i et bra geara raid...

 

Jeg kan skjønne de 2% crit chance, men imp fireball? Når jeg kun bruker scorch? det er waist i poeng... i tillegg siden blizz nerfet imp fireball og imp frostbolt så utgjør de 5 poengene ikke det store DPS vis...

 

Threat reduction er greit å ha, kan eventuelt bytte ut flamethrowing med dette, men jeg har til nå etter en del kara raid enda ikke tatt aggro fra tanken, utenom enkelte ganger da pyroblast har crittet helt i starten, men da tror jeg ikke de prosentene har utgjort noe særlig...

Endret av railcat
Lenke til kommentar

Testa ut builden i en SL run i går med spillere fra guilden. Tre stykker kjørte damagemeter som ble syncet fra start. Endte opp med 32,33% damage done.

Gjorde over en million damage på et SL run lol.

Var ikke i nærheten av det med 10-0-51.

Fikk karet meg opp på revered med Lower City så neste gang blir det heroic, det skal bli gøy å teste ut.

Det andre jeg liker godt med fire er mulighetene man har for å kaste flere spells, skikkelig artig er det med fire. :love:

 

Edit: skrivefeil.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar
Testa ut builden i en SL run i går med spillere fra guilden. Tre stykker kjørte damagemeter som ble syncet fra start. Endte opp med 32,33% damage done.

Gjorde over en million damage på et SL run lol.

Var ikke i nærheten av det med 10-0-51.

Fikk karet meg opp på revired med Lower City så neste gang blir det heroic, det skal bli gøy å teste ut. :)

Det andre jeg liker godt med fire er mulighetene man har for å kaste flere spells, skikkelig artig er det med fire.  :love:

9014271[/snapback]

 

fullstending enig.. jeg har alltid vært fire. men testa frost for å se hvor bra det var i pvp. skal ikke nekte på at det er bedre i pvp.. men fy kor kjedelig det er i pve.

 

Mener fortsatt at dette buildet står sterkt, har ikke sammenlignet 10/48/3 buildet dps vis, men kan ikke skjønne at det kan gjøre SÅ mye mer skade...

 

vel, fire har no høyere dmg enn frost fra starten av.

 

ignite, +13% crit, 10% mer fire dmg, blastwave, 15% skade fra imp sorch, +20% mer skade på mobs med 20% hp (molten fury), combustion og emp fireball hjelper også godt på.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...