Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
endelig har jeg funnet den perfekte pvp builden:D

 

http://www.wowhead.com/?talent=kZVgGzc0cRhZbAG0o0esbo

 

den anbefaler jeg at dere tester.

8997183[/snapback]

 

1/3 Imp Fireblast og 2/2 Burning Soul er mye bedre.

Frozen Core er svakt, du burde heller ta 3/3 i Mana Channeling eller Piercing Ice. Dropp 3/3 Elemental Precision og gå heller 1/3 Elemental Precision of 2/2 Arctic Reach.

 

Det er en grei build, men frost/fire build er dårlig stort sett.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke skjønner hvor bra Molten Armor er i forhold til Ice Armor må man gjøre mer Arena.

8998472[/snapback]

skal være enig at 5% mindre crit chance er imba, men jeg foretrekker at jeg har frostbite proc chance, og at melee classes blir chilled viss dem attacker meg.

 

Molten armor er genial med impact, når jeg spillte/spiller med fire, så bruker jeg molten armor 24/7

Endret av Freak627
Lenke til kommentar
endelig har jeg funnet den perfekte pvp builden:D

 

http://www.wowhead.com/?talent=kZVgGzc0cRhZbAG0o0esbo

 

den anbefaler jeg at dere tester.

8997183[/snapback]

 

1/3 Imp Fireblast og 2/2 Burning Soul er mye bedre.

Frozen Core er svakt, du burde heller ta 3/3 i Mana Channeling eller Piercing Ice. Dropp 3/3 Elemental Precision og gå heller 1/3 Elemental Precision of 2/2 Arctic Reach.

 

Det er en grei build, men frost/fire build er dårlig stort sett.

8998461[/snapback]

 

Man lærer seg fort at det ikke er bra å kaste spells menst noen slår på deg. burning soul er en vane sak, og bedre for pve enn pvp. pluss at med en sorch build så er det enda enklere å få av spells vist noen skulle komme nærme.

 

den eneste frost spellen som brukest med denne builden er ice lance. og forst treet er nesten bare for mer "defence" i dette tilfellet.

 

Arctic reach er udugelig i denne builden. mye bedre med mindre skade mot noen shaman spells, fire locks og andre mages.

Hvis man ikke skjønner hvor bra Molten Armor er i forhold til Ice Armor må man gjøre mer Arena.

 

Har ALDRI sakt at molten armor er dårlig.. men ice armor + frost bite er i MANGE tilfeller mye bedre. alt jeg kan si er: Prøv det.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Må nok si meg enig med cve. Molten Armor eier Ice Armor. Stun (istedenfor root), høy firedamage mot folk som angriper ofte, reduced critchance for motstanderen (verdt masse resilience) og økt crit på spells. Er nok rimelig åpenbart hva som er best.

8998711[/snapback]

 

freeze betyr at target enten sløser trinket eller får 2-3 crit ice lance.. mye av hp borte. Vist ikke target blir freeza så blir han/hun slowet.

 

Mer ac, resistance og folk slår seinere. (+ at man har improved Ice Armor)

 

som sakt, sier ikke at Ice Armor er best i alle tilfeller.. men i mange.

 

Desuten varer stunnen bare i 2 sec

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
morn!

 

noen kommentarer på denne builden?

prøver å lage til et godt frostbuild for raiding.

 

prøver å tune magen min til å gjøre mest mulig frostskade, og minimalt med crits. I denne omgang hvertfall ;)

8998065[/snapback]

 

Det er jo en fire build du har linket til der.

Uansett så er fire bedre til dps raid messig enn en frost build.

Har tidligere vært frost med en 10/0/51 som ble brukt til både raid, pvp og solo grinding. Overall en helt grei build som fungerte, men jeg følte at det ble slitsomt i raids. Rene fire mages gikk gjerne litt over meg i damage selv med effektivt bruk av waterelemental. Har derfor prøvd ut 10/48/3 som er en spec som regnes for å gi mest damage i raids.

Må si meg veldig fornøyd med den så langt. :)

Lenke til kommentar
morn!

 

noen kommentarer på denne builden?

prøver å lage til et godt frostbuild for raiding.

 

prøver å tune magen min til å gjøre mest mulig frostskade, og minimalt med crits. I denne omgang hvertfall ;)

8998065[/snapback]

 

Det er jo en fire build du har linket til der.

Uansett så er fire bedre til dps raid messig enn en frost build.

Har tidligere vært frost med en 10/0/51 som ble brukt til både raid, pvp og solo grinding. Overall en helt grei build som fungerte, men jeg følte at det ble slitsomt i raids. Rene fire mages gikk gjerne litt over meg i damage selv med effektivt bruk av waterelemental. Har derfor prøvd ut 10/48/3 som er en spec som regnes for å gi mest damage i raids.

Må si meg veldig fornøyd med den så langt. :)

8998878[/snapback]

 

meh.. sånt som skjer når man spekulerer midt på natten.. vi prøver igjen!

Builden

 

anyways, lurer litt på hva raidguilds mener om Frostbite og Shatter

 

sånn jeg ser det så gjør firemages rundt 5% (ut i fra det jeg har lest rundt om kring) mere skade enn frosties, men jeg vil tro det svarer seg på survivability. ved å bruke blant annet Ice Barrier så ofte som mulig letter man jo jobben til healere, pluss det at man gjør en anelse mindre skade = mindre aggro, som igjen letter jobben for healere.

Endret av Leken
Lenke til kommentar

Når det kommer til raidng og man spiller mage er det generelt to oppgaver man har. Dps og decursing er hovedområdene.

For raiding har fire helt klart bedre damage output.

 

Ser du skriver at ice barrier vil ta litt av damagen du mottar, sikkert riktig men man skal jo helst ikke ha aggro i instance. Et treat meter kan hjelpe deg med aggro om det er derfor du vil ha survival build til raiding. Strengt tatt skal det ikke være nødvendig om du vet hva du gjør under dps.

 

Builden du har laget er omtrent lik den jeg hadde tidligere, eneste forskjellen var at jeg ikke hadde improved Blizzard. Dem poengene hadde jeg i frostbite grunnet solo spilling ved siden av raiding.

Den vil fungere helt fint i raids uten tvil.

Lenke til kommentar
Når det kommer til raidng og man spiller mage er det generelt to oppgaver man har. Dps og decursing er hovedområdene.

For raiding har fire helt klart bedre damage output.

 

Ser du skriver at ice barrier vil ta litt av damagen du mottar, sikkert riktig men man skal jo helst ikke ha aggro i instance. Et treat meter kan hjelpe deg med aggro om det er derfor du vil ha survival build til raiding. Strengt tatt skal det ikke være nødvendig om du vet hva du gjør under dps.

 

Builden du har laget er omtrent lik den jeg hadde tidligere, eneste forskjellen var at jeg ikke hadde improved Blizzard. Dem poengene hadde jeg i frostbite grunnet solo spilling ved siden av raiding.

Den vil fungere helt fint i raids uten tvil.

8999867[/snapback]

 

 

takker for svaret :)

joda, driver å lærer meg threatmeter og begynner å få det litt inn i systemet. Ice Barrier er jo og fint når det kommer til mobs som har AoE effekter.

Lenke til kommentar
Joda, husk at du har mana shield også til det bruket. :)

Eneste jeg savner fra frost builden er cold snap og iceblock.

Det var virkelig nyttig til pug grupper, og solo spill.

 

Lykke til i raids med magen. :thumbup:

 

Edit: Typo

9000002[/snapback]

 

Mana shield? Er du spinnvill?! er du klar over hvor mye mana det bruker? 155 + (715 *2) for den siste ranken. Ice block og ice barrier er vel det man må belage seg på.

 

Ice barrier absorberer mer skade for mindre mana.

Lenke til kommentar

Jeg opplever stadig vekk at tanken ikke klarer å holde aggroen. Det er mulig at det er fordi at mages er så imba, men jeg sliter med det hele tiden. Det er ikke AoE-mobs som er problemet, men at tanken ikke klarer å holde aggroen hvis jeg ikke underspiller. Jeg er frost, med alle poengene i frosttreet(ja, jeg vet at det er idiotisk. Ja, jeg skal respecce snart.)

 

Hva kan jeg gjøre, annet enn å bare wande halvparten av tida, for at jeg ikke skal trekke aggroen? Uten FN så hadde ikke jeg overlevd lenge i instance, det er i alle fall sikkert. Dette problemet har jeg stort sett bestandig hatt, rent bortsett fra i noen enkelte tilfeller hvor tanken har gjort en jævla god jobb. (?)

Lenke til kommentar

Om du specer fire har du ikke annet å bruke en mana shield for å begrense skaden man tar fra aoe etc.

Jeg bruker selv det veldig lite pga det er sjeldent man tar skade om tanken vet å holde aggro.

 

Frost er en fin spec det om du ikke har raid guild, og gjør masse pugs samt soloer en del. Skal man derimot raide er det fire som er veien å gå.

Poenget mitt ved å nevne mana shiled er at man har alternativer, selv om man velger noe annet enn frost.

Et annet poeng jeg også har prøvd å få fram er at i raids så er dps viktig. Kort og greit som Lycantrophe sier, hvorfor gimpe seg selv dps messig.

 

Quayle, hvor mye spelldamage har du på magen din?

Skulle ikke være noen grunn til at du må wande i pugs med frost spec, om du gjør dps på MT target. Jeg hadde aldri problemer med aggro selv da jeg spilte frost.

Derimot med fire er det noe helt annet. Pugs er omtrent døden for meg nå, kan omtrent ikke kaste et spell før jeg får aggro.

Lenke til kommentar
Om du specer fire har du ikke annet å bruke en mana shield for å begrense skaden man tar fra aoe etc.

Jeg bruker selv det veldig lite pga det er sjeldent man tar skade om tanken vet å holde aggro.

 

Frost er en fin spec det om du ikke har raid guild, og gjør masse pugs samt soloer en del. Skal man derimot raide er det fire som er veien å gå.

Poenget mitt ved å nevne mana shiled er at man har alternativer, selv om man velger noe annet enn frost.

Et annet poeng jeg også har prøvd å få fram er at i raids så er dps viktig. Kort og greit som Lycantrophe sier, hvorfor gimpe seg selv dps messig.

 

Quayle, hvor mye spelldamage har du på magen din?

Skulle ikke være noen grunn til at du må wande i pugs med frost spec, om du gjør dps på MT target. Jeg hadde aldri problemer med aggro selv da jeg spilte frost.

Derimot med fire er det noe helt annet. Pugs er omtrent døden for meg nå, kan omtrent ikke kaste et spell før jeg får aggro.

9000583[/snapback]

 

Jeg gjør ikke så mye skade akkurat, jeg har rævva gear:) FB kritter på ca 2500, men det er tydligvis nok til at tanken så godt som aldri klarer å holde aggro. Krittprosenten er heller ikke innmari høy, 15%, men jeg opplever hele tiden at aggroen flytter seg fra tank til meg. Jeg må rett og slett underspille med min frostmage, så da er det jo rett og slett selvmord med 5% mer skade, spesielt siden man ikke har iceblock eller ice barrier. Nå har jeg i alle fall muligheten til å forsvare meg når tanken ikke klarer å gjøre jobben sin:) Overlevelse er vel det viktigste, ikke sant? Om det tar 2 sekunder lenger å kverke noen spiller ikke så mye rolle hvis du er død før de 2 sekundene er gått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...