Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!

Anbefalte innlegg

Etter å ha testet MANGE specs, har jeg kommet fram til deg jeg mener er den beste all-purpose specen; arcane/frost.

Man har iceblock, shatter, cold snap, uten å miste dpsen fra arcane. Meget manaeffektivt også. Casting order blir arcane blast, arcane blast, arcane missiles, repeat, men om det virkelig trengs burst damage kan man jo bare spamme arcane blast.

Har prøvd både arena, heroic instances og pugs med den, men ikke raids. Eneste jeg savner er PoM-pyro og impact fra molten armor, men kontrollen fra frost og mana-effektiviteten til arcane veier glatt opp for det.

Noen synspunkter?

http://www.wowhead.com/?talent=ofxVc0bzLGuwZZVVMMo0xo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arcane blast er ekstremt mana-effektivt om det blir brukt rett, 1 eller 2 ganger og så andre spells til debuffen forsvinner. Passer akkurat med 2xarcane blast og 1 arcane missiles for meg, da rekker jeg å begynne å kaste arcane blast før debuffen forsvinner også, men den går bort akkurat før jeg blir ferdig å caste (kjapp cast, men standard manakostnad).

Man må jo tilpasse seg etter hva som skjer da, om clearcasting proccer så bruker man jo alltid arcane missiles siden den er så dyr. Bruker sjeldent frostspells, men det hender jeg får av en icelance eller to om jeg må bruke frost nova av en eller annen grunn. I PvP blir det mye ice lance og arcane missiles, med fire blast innimellom.

Lenke til kommentar

Har du prøvd? Det er effektivt fordi det er så jævla buggy. Folk som prøver å bruke LOS for å slippe unna blir totalt eid, siden AM ignorerer LOS og range etter du har trykt på knappen. I enkelte situasjoner der du sitter fast i melee med noen (sjeldent, men likevel) er AM også nyttig siden du snur deg automatisk mot fienden og det ikke nytter å gå rundt/gjennom deg.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke.

Det kommer jo an på hvordan gear du har også.

Mener mens du lvl up at gear med spelldamage og intel er viktigst. (Spiller du noe pvp se etter stamina også)

Se etter items som har bra stats for å si det slikt.

Det koster heller ikke så mye å kaste på en chest +100mana, og en + intel på bracers. Forutsetter at du har et item du kan bruke en stund. :)

Lenke til kommentar
hei vil prøve mage eg har fra før en lvl 64 hunter men er litt lei av den:)

så det eg lure på er hvor er det best å ha TP :) eg har det nå i fire :)

takker får alle svar  :D

8098294[/snapback]

Jeg annbefaler frost for levling. Du kan selvfølgelig gå fire også, men på grunn av ekstra unødvendige mana-breaks etter hver mob synes jeg frost er best.

Lenke til kommentar
Etter å ha testet MANGE specs, har jeg kommet fram til deg jeg mener er den beste all-purpose specen; arcane/frost.

Man har iceblock, shatter, cold snap, uten å miste dpsen fra arcane. Meget manaeffektivt også. Casting order blir arcane blast, arcane blast, arcane missiles, repeat, men om det virkelig trengs burst damage kan man jo bare spamme arcane blast.

Har prøvd både arena, heroic instances og pugs med den, men ikke raids. Eneste jeg savner er PoM-pyro og impact fra molten armor, men kontrollen fra frost og mana-effektiviteten til arcane veier glatt opp for det.

Noen synspunkter?

http://www.wowhead.com/?talent=ofxVc0bzLGuwZZVVMMo0xo

8082990[/snapback]

sikkert bra alt ta der. er bare lvl 29 med magen min. men burde.. (feil ord) er det ikke bedre med 2/5 imp frostbolt og 3/3 elemental precision?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan frost buildet kan være noe bra for leveling, det samme gjelder mye intellect. Jeg har prøvd alt mulig og var oppe i 5k mana på level 40, jeg prøvde frost build, AoE build og alt mulig som folk anbefaler.

Likevel ender det opp med at jeg kjører meg ned på 2,5k mana og hadde 200 spell dmg på level 40. Jeg tok de fleste mobs på pyroblast, fireball og fireblast. Hvis én av disse crittet endte det opp med at jeg one-shottet eller two-shottet mobsene. Desuten trengte jeg ikke 1min mana pauser, da jeg får manaen opp mye raskere.

Det jeg lurer på, er at jeg nå på level 56 forsatt ikke klarer å grinde bra med frost-build, eller intellect gear. Hva gjør jeg galt¿ Jeg klarer ikke å få frost-spellsene til å bli mana-effektive, fordi jeg bruker kanskje 1000 mana på å drepe med frost-spells og 600 til 900 mana med fire build. Av og til bruker jeg enda mer på frost buildet. Så noe må jeg gjøre galt, ikke bare er det det, men jeg bruker tre ganger så lang tid pr. mob.

I allefall, jeg er godt fornøyd med fire-buildet mitt og gjør ca 60k exp i timen hvis jeg ikke sitter og gjør andre ting samtidig. Jeg var helt oppe i 65k/timen på level 52 i azshara, og dette er i perioder på kanskje 30min, før jeg vanligvis blir avbrutt av noen som skal ha tak i meg, noe som må gjøres eller at naturen kaller. Det er utrolig varmt med fire build, så jeg konsumerer kanskje en to liter vann i timen. Må helt sykt på do etter en stund.

Noen tips og jeg hadde vært sjeleglad. Sånn som jeg ser det, så gjør jeg det umåtelig bra med firebuild. Med shadowpriest hadde jeg kanskje 35k/timen og warlock ca. det samme på samme sted. Så fornøyd¿ ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...