Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye expertise burde man ha på lvl 85?

 

Det er en stats som er forbeholdt melee klasser, om jeg ikke tar feil.

 

Veit ikke jeg. Jeg har prøvd Fire noen ganger, har noen blues og noen greens. Jeg kommer ikke over 7000dps uansett hva jeg gjør med fire..blir bare helt gal av å skifte mellom mobs og recaste living bomb og passe på cooldowns og dill..så jeg switcha tilbake til arcane-speccen min..men det blir ikke stort mere DPS der heller.

 

Syns også jeg mister MYE mere health i single/dual mob fights PVE med fire enn arcane, fordi jeg ikke får de store 30-40k crittene hele tiden.

 

Spørs vel mye i hvilke gems du bruker, om du er hit cap og hva type gear du har. Link?

Husker ikke helt hva jeg forandret på, eller om jeg bare fikk meg bedre gear men jeg gikk nå hvertfall fra ca 7k til +9k (om jeg er flink med å recaste living bomb) med å skifte gems/reforge og enchants.

 

Synes ikke det er så ille å recaste living bomb, du kan jo bare ha den på max 3 mobs om gangen og hvis det er mange så bruker jeg for det meste mine aoe spells.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Det er ikke så vanskelig som en del her gir inntrykk av. Som du vet legger Combustion alle nåværende DOTs (living bomb, ignite, pyroblast-dot og frostfire-dot) sammen og legger denne til på target. Jo flere DOTs du har tikkende på target, jo mer DPS vil Combustion gjøre, logisk nok. Det i seg selv er en relativt bra DPS boost på single-target.

 

Men styrken til fire for tiden er Impact (lenke). Impact sprer, som du sikkert også vet, alle nåværende dots til alle andre fiender i en 12yd radius. Ergo, hvis du har Combustion, Ignite, Pyroblast-DOT og Living Bomb(NB: Living Bomb har en cap på 3 targets) oppe og bruker impact, vil jo disse bli spredd til alle andre targets og dermed gjøre masse DPS.

 

Noken ruttis fire mage her som har en god plan? (spes involvert impact/combustion/FS/BW/LB)

Det jeg bruker å gjøre når jeg kjører heroics, er bare å fokusere på ett target med Fireball/Scorch (avhengig av mana) & Living Bomb. Smell inn en Pyroblast hvis Hot Streak proccer, og bruk impact så ofte den proccer. Jeg pleier også vente med Combustion til jeg får opp Pyroblast-DOT også, slik at Combustion tikker for mer.

 

Blast Wave bruker du hvis du har 2 eller flere targets i range. Blast Wave er også bra for å "tvinge" frem en impact proc.

 

Flamestrike bruker jeg bare hvis jeg trenger en impact proc og Blast Wave har cooldown.

 

Living Bomb skal du ha oppe hele tiden.

 

Kort fortalt: Få opp DOTs (Ignite, Living Bomb, Pyroblast-DOT), trykk alt du kan (husk at jo hardere du trykker jo mer DPS gjør du!) på Combustion, og trykk enda hardere på impact.

 

Husk å være forsiktig med impact hvis du er i ei gruppe som bruker mye 'crowd control' (Sheep osv).

 

Hvis du spiller Aliiance og vil trene på dette er training dummies i Exodar perfekt, da de står veldig nærme hverandre. Ettersom jeg ikke har noe forhold til Horde vet jeg dessverre ikke om hvordan det står til med dummies der, men det kan sikkert noen andre hjelpe deg med å finne ut av. Hvis du spiller Horde that is.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til å få opp Hitrating?

 

Jeg har rett under 900 nå med ilvl 346 (tror jeg) (Wistr på moonglade)

Tenkte reforge alt av haste og mastery til hit pluss sette i siste gemmen og der blir det 40 hit.

 

Er fortsatt milevis under det som regnes som optimalt som er rundt 1742 ifølge EJ...

Er det ikke realistisk å nærme seg denne før man har en god del raid loot?

 

 

EDIT: Er litt redd for at DPS skal falle drastisk hvis jeg ikke forbedrer denne før mitt første raid, folk i guildet sa jeg burdte sikte på rundt 10k dps der (BH) og jeg vet ikke om jeg klarer det med noen misses inne i bildet.

Endret av nemo81
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå plukket opp min lvl 63 mage igjen, etter over 1 år inaktivitet og fant fort ut at jeg er greit clueless. Speccet frost da jeg husker at jeg likte det meget godt før, men bortsett fra det er jeg fortapt.

 

Hva bruker jeg av armour? Spell rotation? Hvilke spells bruker jeg overhodet ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...