Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Guildet driver å raider 10-man og lurer på hvilken stats jeg bør jobbe med eller redusere, før jeg begynner i 10-man content:

Statsen er som følger:

SP: 5410

Haste: 671

Hit: 16.87%

Crit: 20.56%

Mastery: 14.73

Kjører samtidig frost build.

Takker på forhånd.

Endret av Slush1
Lenke til kommentar

Det at man skal polymorph mobs kom som et lite sjokk for meg, for det har aldri vært noen krav tidligere :p

Hvis du startet å spille under Lich King, så er nok dette tilfelle, ja. Men dette har man faktisk mått gjøre i 4 av de 6 årene wow har vært ute. Lich King var perioden da blizzard skaffet seg mange nye spillere ved å la alle få være med på leken. Cataclysm har heldigvis rettet opp i dette.

Lenke til kommentar

Det at man skal polymorph mobs kom som et lite sjokk for meg, for det har aldri vært noen krav tidligere :p

Smått irriterende å være vant til å sheepe mobs og så havne i en gruppe hvor man ikke gjør det. Fighten blir plutselig helt annerledes.

For ikke å snakke om de som merker CC-target med skull, og så kjefter etterpå fordi jeg fyrte av et lass med skade mot den nupe2.gif Skull og kryss er og blir primary/secondary target.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dps'en min er blitt helt tilbakestående og jeg mangler både crit og haste, ikke særlig bra som fire :( Gjør hc's med guilden men det dropper jo bare plate overalt!

Dog er jeg god på survivability, så selv om dps'en er litt skakk så klarer jeg meg greit på overall dmg.

Lenke til kommentar

Får ikke linka fordi jeg er på jobb.

Men charen er hvertfall Julielzm på Lightbringer, undead. Æsj, nå får jeg sikkert pes for både talents og glyphs :p

Jeg er ikke så hysterisk egentlig, orker ikke farme masse hver dag for bedre gear etc så jeg tar bare det jeg kan om det skulle droppe noe. Også skal jeg 3 uker til Thailand i morgen, så blir en lang pause :)

Lenke til kommentar

Wæææææ... Frost glyphs på en firespec? (Neida, skal ikke pese deg så mye på det. Du visste jo om det.)

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du reforger til haste. Crit über alles når du spiller fire.

Du har forresten bedre gear enn meg blush.gif

Edit: La plutselig merke til at du er under hit-cap for heroics også. Kanskje restore litt av det du har reforget.

Endret av Llandari
Lenke til kommentar

Nei, vet ikke jeg! Gjør veldig mye ingame som det ikke alltid er spesielt god grunn for, hehehe.. som å bruke tilfeldig rep tabard og så sjekke etterpå hva rewards er :lol: eller glemme å putte i to talentpoints og så oppdage dem (i går!).

Leste litt på elitistjerks i går så skal se om jeg tar meg bryet meg å ordne opp litt etter ferien :)

Før var jeg mye mer sånn at jeg leste og måtte være best og blabla, men nå er jeg blitt veeeldig casual på det kjenner jeg. Også litt fordi jeg er lei av magen, den er som en sykkel. Enkel og grei, og du glemmer aldri hvordan du bruker den.

Edit: Haha! Kom på en ting! Jeg respeccet jo i går pga. jeg skulle flytte to poeng. Jeg hadde frostspec activert men tenkte shit au, jeg bytter den til fire. Trooooor du jeg husket at jeg da hadde frost glyphs! Haha. Takk for at du nevnte det :)

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Jeg går veldig fort tom for mana (må fylle på midt i store pulls og bosser) i cata-dungeons, noen tips? (arcane)

Det er meninga at du skal "Fylle på" mana i løpet av en boss fight. Det ideelle er å tom for mana akuratt i det bossen dør, etter fireball spam fra 35% og ned, og etter 3 mana gems plus evocation. I heroics er dog bossen nede før du rekker å bruke 3 gems, men du skjønner poenget mitt.

---

Mine stats:

Spell Power: 6411

Haste: 579 (4,52%)

Hit Chance: Capped.

Crit chance: 1519 (24,05%)

Mastery: 832 (31%)

DPS i raids ~15k

Berre et spørsmål her, fra en som har mage alt. Du spammer altså KUn fireball fra 35%? Ingen scorch? ingen LB? ingen pyro streaks?

Lenke til kommentar

Selv har jeg faktisk vurdert å prøve en frost-spec, siden folk skryter så voldsomt av det for tida. (Mulig det kun var i raids, skal sjekke litt mer først)

Og frost var faktisk så bra som det ble gitt inntrykk av. Har noe lavere DPS på trash, men vesentlig høyere på boss.

Også får man jo en sånn søt liten(stor) vanndråpe som følger etter en og gjør litt skade her og der

• Liker 1
Lenke til kommentar

Frost var langt bedre for en måneds tid siden da vi manglet en del gear. Man klarte lett å komme opp i 100% crit med blått gear. Nå derimot har fire tatt over på det meste, både single target og AoE. Nå går jeg bare frost på et fåtall bosser hvor det hjelper veldig med ranged freeze etc.

Berre et spørsmål her, fra en som har mage alt. Du spammer altså KUn fireball fra 35%? Ingen scorch? ingen LB? ingen pyro streaks?

Det han mener er at han passer på å bruke nok scorches og liknende før 35% slik at han har nok mana til å bare bruke fireball i Molten Fury-range(+dmg når bossen har 35% HP eller mindre). Han holder selvsagt living bomb oppe og bruker pyro når hotstreak proccer.

Lenke til kommentar

Er noken som har skjønt korleis fire aoe funker bedre enn andre.

Random hc med en mage...stod der i blues, og et par pvp epics/blues. Banka ut stødige 25k+ på trash over 3 stk. Var det 4 lukta han på 30. Aldri sett lignande i pugs =)

Men boss dps var ikkje like heftig =)

Edit: for å presisere. Eg heala. Eg var ikkje mage'n =)

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Veit ikke jeg. Jeg har prøvd Fire noen ganger, har noen blues og noen greens. Jeg kommer ikke over 7000dps uansett hva jeg gjør med fire..blir bare helt gal av å skifte mellom mobs og recaste living bomb og passe på cooldowns og dill..så jeg switcha tilbake til arcane-speccen min..men det blir ikke stort mere DPS der heller.

Syns også jeg mister MYE mere health i single/dual mob fights PVE med fire enn arcane, fordi jeg ikke får de store 30-40k crittene hele tiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...