Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Speccet Fireball TTW for å teste det idag. Bare lurer på om eg har forstått rotation riktig: Living Bomb, Fireball, forny Living Bomb og bruk Pyroblast når du får Hot Streak, noe mer? Gjør forøvrig opptil 3.5k dps med speccet i bossfights i HC'er, med samme gear har eg gjort opptil 4.5k med Arcane i de samme HC'ene(Har begge speccene fortsatt). Nettopp speccet Fire så eg har ikkje fått prøvd det i raids så eg vet ikkje ka eg kan få der...

Endret av Semic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Fire/TTW som offspec, bruker det ikke så ofte rett og slett fordi jeg drar aggro, men det er gøy til tider.

 

Er ikke værre en å prioritere living bomb og hotsteak, ellers Fireball. Holde Scorch oppe i tilegg.

 

Gjør du heroics som Fire vil du naturligvis havne langt nede på DPS. Du har lange casts, og mobs dør før living bomb rekker å ticke ut.

 

I raids derimot holder jeg en 6-7k dps på bossene med riktige buffs, mot 8k som Arcane, så det er absolutt et fungerende spec.

Lenke til kommentar

@ Dammed.

 

Testa din spec som aoe spec btw. Og det virka ikkje som dps'en kom seg noke nevneverdig.

 

Trur det må ha en sammenheng med 12% dmgincrease på TTW, som då din spec ikkje har. Pur spekulasjon så klart. Aoe'n var omtrent like høg, så det blir vel egentlig kun personlig preferanse.

 

Med TTW spec får du derimot litt bedre single target dps. (Sjølv om den suger i forhold til fire og arcane såklart).

Lenke til kommentar

TTW har som sagt ikke noe effekt på blizzard.

 

Torment the Weak Rank 3

Your Frostbolt, Fireball, Frostfire Bolt, Arcane Missiles, Arcane Blast, and Arcane Barrage abilities deal 12% more damage to snared or slowed targets.

 

hvorfor det ikke gir mer dps er veldig rart, dete r flere talents som gir økt skade / crit. Kan gå inn i det mer i morra, men nå er det tid for senga.

Lenke til kommentar

Hai hai.

 

Har kjørt FM/Fire nå i lang tid, og aldri hatt sansen for Arcan speccen.

 

Men da denne speccen gir en høyere dps, må jeg bare gå over. Etter hva jeg kan lese meg til, så går raotation ganske greit i.

 

AB AB AB MB (rinse repeat)

 

Leser jo også at man skal vente på MB proc noe som bør inntreffe etter 2/3 AB, før man fyrer av MB. Noen pointers her?

 

Hva med ABar, skal denne ikke brukes i vanlig rotation. Jeg bruker jo denne når jeg må flytte på meg.

 

Jeg er ute etter optimal raidboss dps.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Det som gjør Arcane så ypperlig i første omgang er vel scalingen med haste, siden "alle spells" er 2.5 sekunder cast time, kontra at du mister DPS-tid om du har så og så mye haste med Fire på grunn av at du går under GCD med Living Bomb (1.5s) og Pyroblast (1.5s - Hot Streak).

 

Det er ytterst få andre sånne klasser, faktisk kan jeg ikke nevne et eneste spec i farten.

Lenke til kommentar
Har tenkt noe av det samme som deg, har tviholdt på fire litt for lenge nå. Håper noen kan gi noen svar på posten din, for det er vel ca akkurat det samme jeg har lurt på. Har eksamen i morra så har ikke spilt noe særlig det siste.

 

Edit: Og hva med glyphs forresten ?

 

Angående glyphs er Arcane Missiles, Arcane Blast og Molten Armor det jeg kjører.

 

En grei regel er å kjøre 4 arcane blast, for så å ta Arcane Missiles.

 

Men noen ganger procedurer ikke Missile Barrage, så da kjører ihvertfall jeg bare på med Arcane Blasts. Jeg har i raids rundt 30000 mana, og en pekepinn er at manaen skal være tom når fighten er over. Derfor pleier jeg feks når Icehowl er stunna, og bare kjører Arcane Blast sammen med alt som er av cooldowns som en villmann.

 

Når det gjelder mobilitet, så er PoM grei og ha. Som nevnt over, så skal ikke Arcane Barrage brukes når du står i ro, men jeg kjører gjerne av ABarr når jeg flytter på meg. Men en PoM er grei og bruke når du må flytte på deg.

 

Et bittelite triks er også å bruke PoM før en fight, også å debuffe den ved å høyreklikke på den så den blir borte. Da får du critbonus, og cooldownen starter på PoM.

 

Når jeg mener alt som er av cooldowns, så er det greit å lage en "I W.I.N" knapp som gjør at du ikke trenger å trykke fler om gangen.

 

Som sagt, dette er bare det jeg gjør, er sikkert andre roteringer som er bedre.

Lenke til kommentar

Jeg brukte arcane fra og med jeg var lvl 75/77 i dungeons, og det ble min raid/dungeon spec. Har en Aoe forst spec til solo/questing.

 

Har lest på elitistjerks at det nytter ikke å bruke AB mer enn 4 ganger, da er det bedre å avbryte med en AM eller en ABarr selv om MB ikke proccer, forskjellen i dps er minimal og det er en enorm mana waste. Selv så bruker jeg ABx4, hvis MB proccer så bruker jeg AM hvis ikke Abarr. Med tanke på at det er en instant cast så er det greit når man gjør 10-14k med skade. En AB gjør gjerne mer skade, men det er et vanvittig stor forskjell på mana.

 

Når jeg flytter på meg så bruker jeg ABarr, fireblast og når begge er på cool down så bruker jeg icelance. Noen bosser som den i den nye dungeon som lager miner så er det ikke tid til AB.

 

Har lest mange steder folk som sliter med mana i arcane spec, og det er nok pga av folk gjør AB til MB proccer selv etter ABx4. En annen ting er at noen mener man bør bruke AM hvis MB proccer selv etter kun ABx3. Har ikke sammenlignet, men er kanskje kjekt å teste ut for seg selv.

 

Black magic er den beste enchant per dags dato for Arcane mages.

 

Takk for tipset nilsnilspils, aldri tenkt over det. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...