Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg lurer litt om dere vet hva anbefale grense på haste og critt for frostfire og fireball+ttw spec er.

Jeg har hørt at det er ca 400 haste og 30% critt for fireball+ttw og ca 350 haste og 35% critt for frostfire.

Jeg er nå arcane spec ,men siden det krever rund 500-600 i haste så vurder jeg å gå over en de over.

Har kunne 370 haste for tiden og sliter med noen bra dps ut arcane.

Endret av smy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Soft cap er vel rundt 600? Must er det ikke. Jeg har 370 haste og gjør rundt 6k DPS i 10-mans. Plenty haste for å gjøre OK DPS.

 

Arcane Mages har vel ikke en softcap som kan oppnås med gear. Softcap er på 600 om du ikke kan rotasjonen din og bruker Arcane Barrage. Mange mages som er over 1000 for å si det sånn. :)

 

Jeg tror, og det uten matematisk grunnlag at en såkalt cap ligger på 150%.

Lenke til kommentar

Vel, med tanke på at 1% hit = 26.232 hit rating vil jeg ikke si at Draenei har noe fordel, det er så lett å få hit rating på gear nå at den 1% mest sannsynelig blir å ende i overcap uansett.

 

For mage vil jeg si at belf arcane torrent er mer nyttig, eller gnome "Expansive Mind" med 5% mer intellect.

 

Hit er bare for "vanlig" på mye av gearet i dag.

Lenke til kommentar
Vel, med tanke på at 1% hit = 26.232 hit rating vil jeg ikke si at Draenei har noe fordel, det er så lett å få hit rating på gear nå at den 1% mest sannsynelig blir å ende i overcap uansett.

 

For mage vil jeg si at belf arcane torrent er mer nyttig, eller gnome "Expansive Mind" med 5% mer intellect.

 

Hit er bare for "vanlig" på mye av gearet i dag.

 

Må egentlig sei meg enig her. Passerte nettopp 400 hit på shadowpriesten min. Og før folk går "lol, du trenger ikkje så masse hit noob" så kan eg sei at alle biter var massiv upgrade, og det var det eg fikk tak i på /roll. Cloth gear uten hit blir ofte sett på som healergear, og viss ikkje, så må du i beste fall rolle mot både dps og healers.

Skal nok få hit'en ned igjen...på sikt =)

Lenke til kommentar

Helt enig, men dete r en periode hvor du ikke får så mye hit, og det er som regel pre raid på lvl 80. Da måtte jeg gemme og enchante for å bli hit capped. Først når jeg var klar for raids, så fikk jeg alt av hit jeg trengte. Så er det også kjekt når man levler at man ikke bommer så ofte. 5% intellect hos meg f.eks. betyr 51,75 int dette tilsvarer ca 760 mana. 18510 mana eller 17750 er ikke så stor forskjell. Hvis man ser på hele spillet så hadde kanskje human vært det beste med 10% mer rep.

Lenke til kommentar
Helt enig, men dete r en periode hvor du ikke får så mye hit, og det er som regel pre raid på lvl 80. Da måtte jeg gemme og enchante for å bli hit capped. Først når jeg var klar for raids, så fikk jeg alt av hit jeg trengte. Så er det også kjekt når man levler at man ikke bommer så ofte. 5% intellect hos meg f.eks. betyr 51,75 int dette tilsvarer ca 760 mana. 18510 mana eller 17750 er ikke så stor forskjell. Hvis man ser på hele spillet så hadde kanskje human vært det beste med 10% mer rep.

 

Kanskje dette stemte før men i dag i alle fall er det meget enkelt å anskaffe seg gear som bringer en opp til Ulduar nivå. Har kun vært med magen min i Naxxramas 1 gang, og da droppet ingen ting for meg, men ved å gjøre noen heroics og ToC normal/Heroic har jeg sust forbi Naxxramas nivå. Virkelig virkelig, virkelig, enkelt å skaffe seg brukbart gear uten å trø en tå på insiden av et raid :)

 

Tenker ikke så mye på bommerter når jeg levlet magen min. Frost holder dem som oftest på såpass lang avstand at jeg hadde ård til et par bommerter i ny og ned. Samme med Arcane når jeg tok singel target quests. Slow, AB og AM tok livet av selv den mest standhaftige av mobs da.

 

Når det er snakk om nyttighet vil jeg si at litt mer mana trumfer rep, i alle fall i Northrend hvor rep grinding er meget lett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...