Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Mener +10 stats prismatic gem. :) 10 stats er beste dpsenchant(overall?) for chest, uten tvil.

 

En tommelfingerregel er at det er best å nå gitte verdier (hitcap f.eks), for så å gå inn for å stacke bestemte stats, f.eks strength for (gamle) retpaladins. Mener at det er enten haste eller spellpower for mages. Derfor bruker du én gemfarge med mindre socketbonus sier noe annet, og bruker splitgems (purple, stam/sp, f.eks) for å nå metarequirement.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke overall iallefall, +15spirit gir mer dps som Warlock. (såvidt jeg har skjønt iallefall, jeg tar +stats uansett av grunner nevnt nedenfor.)

 

Jeg veit ikke hvordan det er med mage og 15spi vs. 10stats. Jeg vil tro Stats er bedre, ihvertfall for Arcane, pga. Spellpower gains. Dette avhenger også av glyph-valg og set-bonuser, så man må nesten finne ut selv. Spirit kan vel være best for Fire og Frost. Forskjellen er dog så minimal at det ofte er helt greit å ta +Stats uansett pga. marginalt større manaregens og noe mer HP.

Lenke til kommentar

Spirit=crit om du bruker Molten armor, noe envær mage egentlig burde bruke uansett. Det er ikke noe problem med mana heller ettersom Evocation har 2 min CD og man har mana gems å ta av (3 charges). Er man blood elf har man arcane torrent og. Mana opp ørene mange ganger.

 

Jeg gemmer derimot aldri spirit såfremst jeg ikke er nødt til det i mangel på noe bedre gems å bruke. Har heller ikke specced med 10% spirit fordi man får nok spirit fra gear i mine øyne som stakker godt med crit.

Lenke til kommentar
Spirit=crit om du bruker Molten armor, noe envær mage egentlig burde bruke uansett. Det er ikke noe problem med mana heller ettersom Evocation har 2 min CD og man har mana gems å ta av (3 charges). Er man blood elf har man arcane torrent og. Mana opp ørene mange ganger.

 

Jeg gemmer derimot aldri spirit såfremst jeg ikke er nødt til det i mangel på noe bedre gems å bruke. Har heller ikke specced med 10% spirit fordi man får nok spirit fra gear i mine øyne som stakker godt med crit.

 

Husk nå likevel at flere Evocations betyr mindre damage done.

Lenke til kommentar
Spirit=crit om du bruker Molten armor, noe envær mage egentlig burde bruke uansett. Det er ikke noe problem med mana heller ettersom Evocation har 2 min CD og man har mana gems å ta av (3 charges). Er man blood elf har man arcane torrent og. Mana opp ørene mange ganger.

 

Jeg gemmer derimot aldri spirit såfremst jeg ikke er nødt til det i mangel på noe bedre gems å bruke. Har heller ikke specced med 10% spirit fordi man får nok spirit fra gear i mine øyne som stakker godt med crit.

 

Husk nå likevel at flere Evocations betyr mindre damage done.

 

Det er sant, derfor veldig fint å ha 3 mana charges til envær tid eller så ofte det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Dinget 80 for et par dager siden og jeg har et par spørsmål om klassen.

Kunne sikkert googlet rundt litt, men jeg fyrer allikevel løs.

 

Jeg har ikke specet slow i mitt arcane spec, men ser at talentet torment the weak øker dmg done på slowed targets.

- Gjelder dette også for targets (tenker bosser, som ofte er immune mot snares) påvirket av slow?

 

- Kan man spise flere managems i løpet av en fight, eller er det samme begrensning som med en manapot? Altså én pr. fight.

 

- Hvordan bruker dere Presence of mind best nå om dagen?

Jeg har macroet en pom/frostfire, men bruker det sjelden.

Har også macroet en pom/create managem (som kan være kjekt om jeg har 0 charges i fight.

 

Kommer sikkert på flere spørsmål etterhvert.

Må si at jeg digger mages så langt.

Lenke til kommentar

Slow: Bosser er vel ofte immune mot movement impering effects som slow. Er ikke helt sikker derimot om selve tikken går selv om bossen er imune mot det.

 

Managems: Har en hvis CD mellom hver gem men du kan konsumere så mange du trenger i løpet av en kamp. Er ikke samme restriksjoner som med mana pots, dvs når du har brukt 1 charge av gemmen begynner CDen til neste gang du kan bruke den. Sammes med evocation er managem (og arcane torrent om du er belf) et meget godt hjelpemiddel i lange kamper.

 

Presence of mind: Oftest bruker jeg 2 arcane blast, PoM, arcane blast for deretter å kyle avgårde missiles og avslutte med barage. Om man skal f.eks sheep pull er pom ganske grei å bruke da.

 

Synes mage er en lett klasse å komme seg inn i når man bare har gjort noen instanser med den.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Presence of mind: Oftest bruker jeg 2 arcane blast, PoM, arcane blast for deretter å kyle avgårde missiles og avslutte med barage. Om man skal f.eks sheep pull er pom ganske grei å bruke da.

 

Der har du en feil som mange mages gjør, nemlig ABx4-AM-ABarr.

Den arcane barrage på slutten der skal ikke brukes. Du bruker ALDRI arcane barrage med mindre du løper rundt, så:

ABx4-AM er den korrekte rotasjonen.

Lenke til kommentar

Takker for mange bra svar.

 

Synes selv at mage er ganske lett å sette seg inn i.

Dette er sjette lvl 80 for min del. Jeg har ikke vært i nærheten av samme dps så tidlig på andre klasser.

Ligger som regel på 3500-4000 på singletargets i hc's og ca 3000 på target dummies.

Har da 16.8% hit, 1700 sp, 25% crit og ca. 300 haste.

 

Jeg har kjørt 3 x arcane blast - arcane missiles (hvis proc) / arcane barrage (hvis ikke).

Skal teste ut med 4 arcane blasts neste gang jeg logger på.

 

Det er veldig gøy å kjøre litt dps igjen. Main er resto shaman og har spilt dette i flere år nå.

Litt magedps er en veldig morsom avveksling.

Anbefales hvis noen lurer på å rolle ny alt.

Heter despera, spiller på kazzak hvis noen vil se mitt fantastiske gear =)

(har ett item over ilvl 200)

 

Ett spørsmål til:

- Er racial til belf (arcane torent?) verdt å bytte rase for?

Er ud i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...