Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
carried?

 

Blått gear har ikke noe med saken å gjøre, vet om flere folk som har epic gear som pga av dårlig rot gjør mindre dps enn meg. Og gear har da ingenting med saken å gjøre hvis du viser at du gjør nok dps, slik jeg gjorde.

Om du ble kicka så viste du vel at ikke gjorde nok DPS da? regner med at det ikke er snakk om heroic?

Lenke til kommentar

det er snakk om ony-10 manns. Greit nok hvis folk hadde lyst å gjøre en kjapp pug, men problemet er at jeg var 2. på høyest dps. Det var det som irriterte meg, en som gjorde mindre dps fikk være med pga gear.

 

Men det er gammel nytt, har fått nytt gear og gjør en god del mer nå, så det er ikke så viktig.

Lenke til kommentar

Fysjom hvor lett det er å gjøre damage med mage på endgame, nydinget, 1.9k DPS i heroics. Har et par blå items og litt lilla da men like fult, sabla enkelt.

 

Lite spørsmål, er litt i ørka her med tanke på hit cap for mages, noen kilder sier 386 mens andre sier 288. Er arcane speccet med Ulduar speccen fra EJ. Får ikke sjekket speccen min her jeg sitter nå :)

Lenke til kommentar

Holder meg langt unna alliance siden på Bronzebeard, spilte en warrior til level 20 og stakk av fort som mulig fra den siden, værre barnehage skal du lete lenge etter, Stormwind trade chatten var full av drit.

 

Bronzebeard er en server det er nesten verd å være horde, til tross for en rundt 79% alliance 21% horde ratio.

Lenke til kommentar
Har Arcane focus of precision om jeg ikke husker helt og holdent feil. Er da ikke så unaturlig langt unna hit cappen, har 242 eller noe slikt nå.

 

Så til mitt andre spørsmål i rekken, som arcane mage hvilken stats bør jeg satse på? Spellpower, intellect, crit, haste?

 

Har ikke spilt så mye arcane men jeg ville gått for SP, Hast, Intellect. Så crit elns.

Lenke til kommentar

arcane mage så er det:

 

hit > SP > haste > crit.

 

Men det betyr ikke at 10 haste er dårligere enn 1 SP.

 

Angående boomkin/shadowpriest. Så er det etter min erfaring sjeldent at jeg er i en HC instance hvor en av dem er med. Hardcore mages har gjerne 2 set med gear, en hvor du er hit capped ved 289 og en hvor du er hit capped ved 210 (Shadowpriest/boomkin boost). Men i første omgang så bør du satse på hit cap på 289, og så deretter fokusere på SP og haste som er viktigst for arcane mages.

 

Bra tips for mer hit er titanium weapon chain, veldig billig weapon enchant. tror den er på rundt 20-30g på min server. Der får du +35 hit rating. DU har også precision enchant for gloves hvor du får +20 hit rating, den er også ganske rimelig (hvis jeg husker riktig).

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg blir å gemme/enchante etter hit rating, er såpass mye hit rating å hente fra gear/våpen/off hand at det skulle rekke til stil og litt til.

 

Litt i tvil hvordan jeg skal vurdere SP opp mot haste, dvs om det er verd å gi opp litt SP til fordel for haste.

 

Tror jeg trenger å lese noen tusentalls sider rundt dette.

Lenke til kommentar
arcane mage så er det:

 

hit > SP > haste > crit.

 

Men det betyr ikke at 10 haste er dårligere enn 1 SP.

 

Angående boomkin/shadowpriest. Så er det etter min erfaring sjeldent at jeg er i en HC instance hvor en av dem er med. Hardcore mages har gjerne 2 set med gear, en hvor du er hit capped ved 289 og en hvor du er hit capped ved 210 (Shadowpriest/boomkin boost). Men i første omgang så bør du satse på hit cap på 289, og så deretter fokusere på SP og haste som er viktigst for arcane mages.

 

Bra tips for mer hit er titanium weapon chain, veldig billig weapon enchant. tror den er på rundt 20-30g på min server. Der får du +35 hit rating. DU har også precision enchant for gloves hvor du får +20 hit rating, den er også ganske rimelig (hvis jeg husker riktig).

 

Titanium Weapon Chain er +27 Hit, og er i alle tilfeller verre enn +50 SP/+69 SP. (som er den dårligste "level 80" spellpower enchanten)

Lenke til kommentar
Holder meg langt unna alliance siden på Bronzebeard, spilte en warrior til level 20 og stakk av fort som mulig fra den siden, værre barnehage skal du lete lenge etter, Stormwind trade chatten var full av drit.

 

Bronzebeard er en server det er nesten verd å være horde, til tross for en rundt 79% alliance 21% horde ratio.

 

Det var et saklig svar på at alliance _kan_ ha 1% ekstra hit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...