Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Spell pwr > haste > crit > hit

 

err, for alle spec er: hit > all

 

/faceplam

 

3% fra Spec i arcane

3% fra spec i frost

3% fra shadowprest / boomkin Edit: husker ikke om disse stacket eller ei, men tror ikke de gjør det :)

1% fra draenei

 

Der har du det du trenger for arcane, men for fire så er klart hit prioritert over alt annet.

Den hitten du har der er 10% og det holder i massevis, du kan regne med og ha en 150-200 hit på level 80 også uansett hvilket sett med gear du går med :)

Endret av Swiffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spell pwr > haste > crit > hit

 

err, for alle spec er: hit > all

 

/faceplam

 

3% fra Spec i arcane

3% fra spec i frost

3% fra shadowprest / boomkin Edit: husker ikke om disse stacket eller ei, men tror ikke de gjør det :)

1% fra draenei

 

Der har du det du trenger for arcane, men for fire så er klart hit prioritert over alt annet.

Den hitten du har der er 10% og det holder i massevis, du kan regne med og ha en 150-200 hit på level 80 også uansett hvilket sett med gear du går med :)

 

Ja, facepalm. Stack hit til du når hitcap, uansett. Samme hvilken spec.

Lenke til kommentar

Jeg har 171 hit tror jeg nå, pluss med worge mat så får jeg ca 210. Og siden jeg er arcane/frost specced så bommer jeg sjeldent. :)

 

Hit er viktigst frem til du har en ganske god del med buffs. Deretter er det SP>haste>crit hvis du er arcane, og SP>crit>haste hvis du er frost.

 

Ganske sikker på at det iver stemmer, fire husker jeg ærlig talt ikke.

Lenke til kommentar
Frost, eller arcane hvis du virkelig vil ha forandring til leveling.

 

Frost såklart.

Frost bruker lite mana, overleve lenge, bra i pvp om du er på pvp server og samt er dmgen ok.

Arcane, overlever lite, bruker passe mana, heilt ok i pvp om du har spambarrage viss ikke så er du gg.

 

Men jeg ville klart gått frost no doubt, frost er gøy og spille og om du speccer skikkelig så kan du 2 shotte mobs med shattercombo.

 

Gl

 

Ja går nok for frost til level 80. Men hva bør jeg specce da? arcane eller fire? Blir nok minimalt med pvp og mest pve da.

 

Fire burde du værtfall ikke starte som, da resister 50% av din fireball når du har så lite hit rating.

 

Alternativene jeg ville gått for er frostfire eller Arcane.

Så om du har dualspec så ville jeg speccet de optimale speccene både frostfire og arcane begge for pve for og sammenlikne hva som ville vært best.

Men trolig nokk så tror jeg Arcane ville vært en klar vinner siden du har så lite crit når du dinger 80.

 

Så jeg ville gått arcane all the way til det blir en annen specc som blir det optimale for mages.

Arcane trenger lite hit rating, ikke så mye crit rating heller før du får stacka opp en god del spell power og haste.

Du burde gemme så mye spell power så mulig i starten.

 

Spell pwr > haste > crit > hit ( Spirit er ganske fint siden du får crit av det )

Arcane er den optimale speccen atm.

 

Så Arcane er visst ganske bra i HCer og 5 manns instancer? Men går man ikke veldig fort tom for mana da? Har du noen gode Arcane specs for PvE? Og hva bør rotasjonen være? AB+AB+AB+AB - AM?

Lenke til kommentar

har ikke problem med mana som arcane. Kun når jeg skal gjøre maks DPS dvs, kun AB. Da begynner det å gå fort med mana.

 

Rot jeg bruker:

 

ABx4 + Abarr (hvis MB ikke proccer)

ABx3 + AM (hvis MB proccer)

ABx4 + AM (hvis MB proccer etter den 4. AB)

 

Så brukes jeg disse to comboene så ofte som CD tillater:

 

1. Arcane Power + trinket (som gir mest dps) + icy veins

 

2. PM + trinket 2

 

Spec jeg bruker: http://talent.mmo-champion.com/?mage#_sbm7JbJdF2wX,,9767

 

edit: Holder meg rundt 1700-1800 dps som lvl 77 mage med nesten kun blått. Holder meg som regel på toppen av DPS lista. Høyeste crit som jeg har sett var rundt 9900 damage (AB crit).

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
Med 2200 Sp, 21% crit (ubuffa), 360 hit og 336 haste i arcane, burde jeg ha mer enn 3300 dps på dummy når jeg popper cooldowns?

Ja, helt klart mener jeg. Men kan hende du ikke gjør rotation riktig? Har screenshots der jeg gjør nesten like mye på dummies ifra i fjor, og da var man på rundt 1600-1700 sp.

(med forbehold om at jeg ikke vet alle nye endringer)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...