Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

jeg blir alltid tom for mana.... så det er helt sykt...

 

noen flere som hadde det sånn i lvl 26 ?

 

anngående det med åssen build jeg hadde... jeg går etter en fire build jeg... tar mest skade osv... ;)

 

også det jeg mente med "farme" var å ta mobs og tjene penger :)

Du tjener mye mere penger med professions(Herb, skinning, mining) enn på å drepe mobs. Selg det du sanker inn på AH.

 

På ditt level må du bare regne med å gå tom for mana, ved senere levler når du har bedre gear blir det bedre.

 

Men vil anbefale deg å bruke talent poeng på ting som reduserer manaforbruk framfor bare ting som øker skaden du gjør. Du tjener mere på det i lengden da du kan holde det gående lengere mellom drikkepausene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da fikk jeg testet Arcane. :)

 

Og jeg gjør en god del mer i dps. Har ligget helt opp til 1600 DPS i VH som lvl 75. :) Har ikke prøvd FFB spec, men tror jeg holder meg til arcane, gjør bra med skade og det er jo det man skal bruke ved lvl 80 så like greit å fortsette med det.

 

Gjorde faktisk mer DPS enn en lvl 78 mage som var i samme gruppe i VH. Det er moro det. ^^

 

Hadde rundt 1000-1200 dps med frost og ca det samme med fire.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har prøvd ut Arcane, men da jeg gjorde det så forsvant manaen min så raskt i naxx25 at jeg var mildt sagt flau. Skal sies at jeg ikke var helt inn på rotasjon o.l.

 

Har også egentlig ikke noe spes med arcane gear, så har holdt meg til FFB og nå TTW build som jeg er veldig fornøyd med.

Har kommet meg opp til hitcap så nå er det vel bare mere SP og kanskje litt crit/hast som jeg bør se etter.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har forsøkt å raide Ulduar/Totc med arcane? Vi har fått en application i guilden fra en ren arcanemage som også raider med arcane, noe jeg ikke har sett siden...Naxx?

Ærlig talt har jeg aldri gått langt nedi arcanetreet selv, så jeg kan ca ingenting om den speccen. Prøvde det vel sånn halvhjertet en gang og gikk oom fortere enn jeg kunne si arcane barrage.

Lenke til kommentar

Jeg raider som arcane main spec nå, eller jeg bruker arcane på de fleste fighter, men bytter over til fire på gimmick fighter der living bomb dominerer. :p

 

Atm. Arcane er marginalt bedre enn ttw fire.

 

Etter siste patchen nå har mana kost på arcane speccen blitt redusert ganske så heftig. Går ikke like oom like fort som før, om du ikke spammer arcane blast tho.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Etter patch så er standard rotasjon AB+AB+AB+AB+AM(ved mbarr proc).

Avhengig av lengden på fighten. Føler du at du har bra kontroll på mana, kan du spamme AB litt lengere før du avslutter med AM.

 

Er viktig å "planlegge" fighten. Bruke Evocation hver CD, men se til at du ikke tar dmg og klipper den. Beregne CD på mana gems, pots osv.

 

Som BigJack sier, så funker det på mange fighter. Med litt trening så holder du bra dps også.

Lenke til kommentar
Hva slags rotation bruker du? Jeg har prøvd å google litt på det, men det er ikke mitt sterkeste felt. Vet at class leaderen min bruker arcane til pvp, men det er jo noe helt annet enn raiding. Evt. hva er viktige poeng når man raider med arcane?

 

Har han samtlige poeng i arcane treet er det berre boss. Då er han feilspecca.

 

Men en arcane mage som veit ka han driver med, kan dytte ut meget god dps. Og meir enn en fire/ttw specca fire mage. Iallefall etter buffen dei fikk i siste patch.

Lenke til kommentar
Hva slags rotation bruker du? Jeg har prøvd å google litt på det, men det er ikke mitt sterkeste felt. Vet at class leaderen min bruker arcane til pvp, men det er jo noe helt annet enn raiding. Evt. hva er viktige poeng når man raider med arcane?

 

Jeg bruker som regel ABx4->AM. Om ikke MBarr har procca fortsetter jeg som regel med AB til den proccer, kommer litt an på mana. Hender jeg er nødt til å bruker MBarr ved 3 stack på AB også mens jeg venter på f.eks. evocation.

 

Er viktig å planlegge CDer samtidig med Bloodlust/Heroism. Når jeg har bloodlust gående smeller jeg ivei med arcane power, trinket og icy veins. Da spammer jeg AB hensynsløst med tanke på mana. AMarr bruker jeg i siste sekund på arcane power. PoM kan jo ikke lenger brukes samtidig med Arcane Power lengre, så når ikke Arcane Power er oppe bruker jeg PoM rett før MBarr. Grunn til dette er talentet arcane potency, som gir 30% crit chance på neste spell når clearcasting proccer eller man bruker PoM. Når det kommer til PoM og Arcane Potency, bruker jeg som regel å aktivere PoM for så å fjerne PoM-buffen så CDen kan begynne. Så jeg starter fighten med 30% ekstra crit uten CD på PoM. :)

 

Om jeg blir nødt å bruke evocation bruker jeg det i siste sekund av icy/trinket eller bloodlust (som regel etter AB spam med AP/Trinket). Jeg bruker Mana Gem hver cd. Første mana gem ved ~70-80%.

Lenke til kommentar

Har da gått lei min main character, og den nye blir en mage på horde siden.

Men lurer på hvilken av undead og blood elf som er best som mage?

En siste ting hva slags + (vet ikkje va det heter) skal man prioritere som mage, har hørt intellect og spirit er bra som mage, men er det sant?

Lenke til kommentar
Har da gått lei min main character, og den nye blir en mage på horde siden.

Men lurer på hvilken av undead og blood elf som er best som mage?

En siste ting hva slags + (vet ikkje va det heter) skal man prioritere som mage, har hørt intellect og spirit er bra som mage, men er det sant?

 

Troll

 

Og int er meir viktig enn spirit. Spellpower er enda meir viktig. Hit er viktigast. (ikkje på low level dog).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...