Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Var det jeg også mente, men jeg ble utsatt for et par noobs av dimensjoner da jeg var i en pug for hc AN tidligere i dag.

Da jeg påsto at det var bra, kom magen med uttalelsen at han hadde spilt i nesten ett år og visste nok det der litt bedre enn en druid med et navn som er vanskelig å skrive. Det faktum at jeg har spilt en mage siden 2005 også, hørte han ikke på, for siden jeg er totw når jeg raider og frost når jeg leker, er jeg n00b :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unbuffed er det:

2241 SP

448 hit

16,58% crit

558 haste

 

Har sjelden lite crit i raids, siden magene pleier å sette FM på hverandre + molten armor som jo også gir litt ekstra, samt vi som regel har en boomkin.

Kan linke, men armory er visst nede. Jeg har også en del gear i banken som jeg kan trikse med dersom jeg f. eks trenger mer hit i et raid. Også kjekt med trinkets med 2 min cd, kan brukes flere ganger på en boss :)

Lenke til kommentar
Unbuffed er det:

2241 SP

448 hit

16,58% crit

558 haste

 

Har sjelden lite crit i raids, siden magene pleier å sette FM på hverandre + molten armor som jo også gir litt ekstra, samt vi som regel har en boomkin.

Kan linke, men armory er visst nede. Jeg har også en del gear i banken som jeg kan trikse med dersom jeg f. eks trenger mer hit i et raid. Også kjekt med trinkets med 2 min cd, kan brukes flere ganger på en boss :)

 

Aaalt for mye hit, 14% er cap siden du vanligvis har en sp/moonkin i et raidenvironment. Men 16.58% crit? Du har vel mer en 16.58% i fire crit unbuffed. Sitter selv på 28.12% fire crit unbuffed.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Har equipped en trinket atm som gir meg litt over 100 hit, pga. hvordan raidet var i går kveld. Har alltid med en trinket å bytte med i forhold til hit, som har SP istedet for hit :)

 

Edit: Må lese hva jeg skriver da ;) Det er sjelden at vi ikke har spriest eller moonkin, men i går trengte jeg altså mer hit. Ergo, jeg byttet trinket.

 

Og ja, jeg har 16.58% unbuffed. Selfbuffed er det 25.02% om du lurte. Så jeg har vel så og si alltid over 30% crit i et raid, noe som ikke er ille i det hele tatt for en firemage.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Jeg er fireball specc link, kalles kanskje ttw?

Uansett, spm var hvertfall hvor viktig hast er i den builden. Akkurat nå har jeg fokusert mest på SP -> Hit -> Crit.

 

Edit:

Elsker de nye stats min mage har nå.

 

SP: 2040

Hit: 360

Crit: 26%

Hast: 205

 

Hit > SP >= Haste > Crit

Magic Attunement er waste of talent points i det buildet der btw.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar
Nå er jeg kanskje ute på dypt vann, men jeg var sikker på at crit var å foretrekke over haste som fire? Eller forandret det seg i 3.2? For mye hit er for så vidt ikke uvanlig om dagen siden så og si all Ulduar loot har hit.

 

DPS increase per unit stat:

 

Arcane/scorch:

HitRating=2.60, SpellDamage=1.35, Intellect=1.13, Spirit=0.93, CritRating=0.82, HasteRating=0.70

 

Arcane/icy veins:

HitRating=2.56, SpellDamage=1.42, HasteRating=1.22, CritRating=0.81, Intellect=0.79, Spirit=0.70

 

Frostfire:

HitRating=2.43, SpellDamage=1.54, CritRating=1.44, HasteRating=1.16, Spirit=0.89, Intellect=0.43

 

TtW Fire:

HitRating=2.83, SpellDamage=1.61, CritRating=1.36, Spirit=1.13, HasteRating=1.10, Intellect=0.66

 

Frost:

HitRating=2.06, SpellDamage=1.43, HasteRating=1.17, CritRating=0.69, Spirit=0.49, Intellect=0.22

 

Disse dps faktorene er med BiS T8-equal gear.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar
Og ja, jeg har 16.58% unbuffed. Selfbuffed er det 25.02% om du lurte. Så jeg har vel så og si alltid over 30% crit i et raid, noe som ikke er ille i det hele tatt for en firemage.

 

Virker veldig lite for en i fullt conqueror-gear?

Har sjøl 40.5% crit selfbuffed, dog er ikkje i nærheten av dine hastestats som firemage. =)

Meget brukbar sp dog. Trinkets du bruker? (om du ikkje trenger hit trink).

 

Edit: og ja, eg er ei crithore =D

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...