Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fatter egentlig ikke vitsen i å gå arcane i det hele tatt lenger :/ Nesten bare underlegne talents, ihvertfall hvis man sammenligner med fire og frost.

 

Og, når man aoegrinder med frost så bruker man vel mest blizzard, blizzard og kanskje en coc på slutten :hmm:

 

Ting som clearcast og imp counterspell er fint, men ikke must, verken i pvp eller pve. (Merk, har 21 poeng i arcane nå, men aldri i livet om jeg sløser bort  det i 1.11 når det er så mange andre gode ting)

6351482[/snapback]

Kanskje jeg skal kutte ut to poeng på Arcane Concentration og sette de på blizzard da?

Lenke til kommentar

Hvorfor piercing ice når du ikke har improved frostbolt. putt de heller i frostbite.

 

frostbite + ice armor er temmelig heftig i pvp mot rogues eller warriors.

 

Dessuten så er det scortch debuff pluss ignite som gir høyest dps for firemages i PVE. Hvis dette da er en pvp specc så ville jeg puttet de i master of elements til burning soul.

Endret av preskatv
Lenke til kommentar

Hvordan få til AOE-grinding?

 

Hei igjen. Som noen opplyste mennesker her kanskje har fått med seg, kom det ny patch i dag (i går hvis man skal være pirkete). I den anledning har jeg respeccet min 26 troll mage til frost, istedet for fire. Grunnen til dette er at jeg har hørt så mye vakkert om AoE-grinding.

 

Først nå fikk jeg sjansen til å prøve det ut, og det gikk mildt sagt elendig. Jeg prøvde meg på mobs som er fra tre til fire leveler under meg, men fikk de omtrent ikke ned til under 50% hp før jeg var tom for mana. Dette var da altså snakk om 2 - TO (!) - roguelignende vesener.

 

Fremgangsmåten jeg brukte var som følger:

1. Mana Shield imens jeg "samlet sammen" de to mobene

2. Frost Nova

3. Blizzard (Imp.)

4. Blizzard (igjen Imp.)

5. Cone of Cold

6. Frost Nova

7. Blizzard (...)

 

Out of mana så det holder. Hva gjør jeg galt?! Det er kanskje ikke lett for dere å si det her og nå, men for meg virker det som jeg ikke har noen som helst mulighet til å ta de, før de tar meg. Jeg har forøvrig 1660 mana med Arcane Intellect, men det føles ut som jeg burde ha minst dobbelt så mye for å kunne klare å drepe mobene :S

 

Setter pris på alt av tips og råd.

 

edit: fant psilo's excellente guide ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=474452&hl= ). Får ta en titt på den i morgen, og se om jeg ikke får respecce fire for å få fortgang i sakene.

Endret av Complexion
Lenke til kommentar
The does and donts of requesting water from a mage.

 

Firstly. A mage is always busy. Always. You may think we're just jumping around on the roof of the bank, or dancing on the mailbox. In fact we are preparing mighty spells for the glory of the Horde or carrying out vital conferences with omgrlgurls.

 

How to address a mage.

 

Do not meddle in the affairs of mages, for they are subtle and quick to anger. When addressing a mage always start with 'excuse me' or a similarly apologetic greeting. Bear in mind that by speaking to mage you are interuptting their vital work and only with politeness and humility will your request be answered. You may then address a mage with your request for beverages.

 

A mage hates you

 

This is true. All mages hate you, specifically you. Therefore you must battle bravely in order to receive your free beverages. To a mage you are a mere waste of mana, a spec on the fabric of the infinite universe. There is however a powerful incantation taught only do those who deserve it, which I will share with you today, the ultimate counterspell for the hatred of a mage.

 

The power of please

 

Please. A word that shakes the very foundations of time and finds an uneaten cracker underneath. Only 'please' recited in it's fullest and most awe-inspiring fashion is enough to break the many magical defenses of a mage.

 

The false please, the satan

 

Plx, plz, pls, and all other variations therein are the works of the devil. They will in fact strengthen a mage's barriers of hatred, rather than weaken it. They were taught by the hellgods themselves to trick puny mortals. They must be stopped. Expect no quarter from the use of these blasphemous terms.

 

Be quick.. time is mana...

 

The more beverages you ask for, the more time it takes to create them, the more mana is spent, and the more downtime a mage must have from his vital bouncing duties. Generally it is good to give a reason why you want 500 stacks of crystal water. A mage cares not for this reason for you are nought to him, however he may be willing to pity your insignificance. Love the mage, fear the mage.

 

Water Plx 101, what to do and not to do

 

Worthy mortal : Excuse me sir mage of infinite wisdom and well-endowdness. May I trouble you for a stack of crystal water please? I require it for my forthcoming UBRS run. It would be must appreciated

 

Unworthy mortal : Can I have water?

 

Unwortier mortal : Water pls

 

Unworthiest mortal : *Open trade* - Water

 

Spawn of Satan : OMG N00B L2P GIVE ME WATER FFS

 

Silly hunter, dps is for mages

 

Mages were built to cause much fiery death to their opponents (frost mages are not real mages). They were not built as vending machines. They are bitter about being given the ability in the first place and would prefer water was BOP. As a result they hate you and everything about you. Follow these wise words and treat the mage as it is, ultimate cosmic power, and your drinks may yet be had and the village will e saved.

 

TB.

 

:)

Lenke til kommentar
winters chill funker på bosser etc? Som ragnaros etc. En debuff ala CoS etc?

6354315[/snapback]

 

Jepp, winter's chill funker på alt.

 

Det er så utrolig digg med 17% crit sjangse =D Etter gårsdagens molten core raid var damagen min mye bedre en tidligere raid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...