Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har med ka du er vant med og sånt. Eg speler arcane pve, og klarer ikkje å skifte til frost i pvp. Eiger ikkje skills med det. Då funker eg mykje bedre som arcane i pvp. Så om du klarer deg bra som fire, ekje det noke automatikk i at du blir bedre av å gå frost...det er jo en ny spelestil som må lærast opp.

 

Slow er en genial spell dog. =)

Lenke til kommentar
hei har kjøpt meg en mage acc på lvl 80

 

kan noen forklare hvordan jeg spiller mage i raids ?

 

hørte noe om at jeg skulle holde livingbomb oppe og bruke 2 scorch og spamme med fireballs.

 

blir glad for all hjelp :)

 

Start med å gjøre dungeons, 5mannsgrupper. Så får du hvertfall et inntrykk av hva en mage skal gjøre. Raids som nykjøpt 80 mage merkes kjapt og er ikke populært.

Hold living bomb oppe til en hver tid ja. Med de nye glyphene trenger du ikke å bruke scorch mer enn 1 gang.

 

En talentspec for fireball er i mine øyne mest moro, og den specen ser ca slik ut (med glyphs). Kan variere sikkert, men igjen, er bare sånn ca.

Lenke til kommentar

Jaha, lykke til. Med slikt gear forventer nok folk at du kan spille. Gjett om du ryker på hodet fort ut når du ikke kan rotations, tactics eller annet. ;)

 

endret: kom en post før min. Men om du leter etter noe får du finne det selv bakover i tråden. Alt står her mange ganger allerede, du trenger ikke få det enda lettere. Hva er moro med å kjøpe det uansett?

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Har en level 72 mage nå som jeg tusler litt med som jeg da har dualspecc på. Her har jeg da frost til leveling og arcane om jeg skulle stikke hodet inn i en instanse. Hvilken rotation bør jeg bruke (f.eks 2 eller 3 Arcane Blast) samt bør jeg kaste en Barage fremfor missile når jeg har 2 eller 3 stacks? Samt bør slowe gå inn i denne syklusen eller bør jeg legge den av? Ligger på rundt 940 DpS nå med den improviserte rotation jeg har.

Lenke til kommentar

Hallo, spurte i wow tråden om dette. fikk ikke noe svar, så prøver her. :)

 

Jeg har en Mage på level 80. Har hatt litt smått med problemer i dungeons siden jeg ikke har hatt fullt riktig spec, eller maks gearet.

 

Er det noen som har ett,eller flere gode dungeon speccs, etterfulgt av hvilken/åssen rotation jeg skal ha og sånt? Egentlig samme hvilket spec jeg har, Men synes det som er kulest er enten fire eller arcane. :)

Lenke til kommentar
Har en level 72 mage nå som jeg tusler litt med som jeg da har dualspecc på. Her har jeg da frost til leveling og arcane om jeg skulle stikke hodet inn i en instanse. Hvilken rotation bør jeg bruke (f.eks 2 eller 3 Arcane Blast) samt bør jeg kaste en Barage fremfor missile når jeg har 2 eller 3 stacks? Samt bør slowe gå inn i denne syklusen eller bør jeg legge den av? Ligger på rundt 940 DpS nå med den improviserte rotation jeg har.

 

Trenger egentlig ikkje dualspec til levling. Men om du vil gå arcane i inst, så er det 3x AB og så barrage, evt missiles om missile barrage har procca.

Glyph mage armor, og manaproblemet er løst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Personlig foretrekker jeg frost, føler jeg har mer kontroll på moben selv om det tar litt lenger tid å drepe. Med fire går moben raskere ned, men du bruker mer mana. Jeg syns også frost ikke gir like mye nedetid som fire, så derfor har jeg pleid å levle med det.

Har ikke noen erfaring med arcane som levelingspec, men det har sikkert noen andre :)

Lenke til kommentar

Om man har mulighet er dualspec en livsredder spør du meg, bruker arcane til instance runs og frost til leveling. I mine øyne er frost det beste for leveling ettersom om du skal raske med deg og drepe en gjeng mobs kan du lett samle sammen hele bunsjen og AoE dem til småbiter. Og skulle man råke inn og få en litt heftig situasjon med mange mobs på deg samtidig er frost perfekt for å overleve.

 

Bruker noen ganger, fåtall, Arcane og til leveling, spesielt når jeg skal knerte "frosen" mobs som er immune mot frost.

Lenke til kommentar
Hallo, spurte i wow tråden om dette. fikk ikke noe svar, så prøver her. :)

 

Jeg har en Mage på level 80. Har hatt litt smått med problemer i dungeons siden jeg ikke har hatt fullt riktig spec, eller maks gearet.

 

Er det noen som har ett,eller flere gode dungeon speccs, etterfulgt av hvilken/åssen rotation jeg skal ha og sånt? Egentlig samme hvilket spec jeg har, Men synes det som er kulest er enten fire eller arcane. :)

http://www.wowhead.com/?talent#oZfVc0RhIuVubhstbIccoc Med dette speccet bør du ha 30% crit self buffed, har du ikke det har du et problem. ;)

Skaff deg Blast Wave glyphen, put living bomb på mobben som blir nuken ned sist, begynn pulls med Dragon's Breath og så BW. Etter det bruker du Blizzard hvis det er 3 mobs eller flere. Er det mindre bruker du Frostfire bolt på mobben tanken slår på. Popp mirror image så ofte du kan, men bare i begynnelsen av pulls, blir den klar under et pule popper du dem bare hvis du ligger for høyt oppe på threat meteret.

Lenke til kommentar
Hallo, spurte i wow tråden om dette. fikk ikke noe svar, så prøver her. :)

 

Jeg har en Mage på level 80. Har hatt litt smått med problemer i dungeons siden jeg ikke har hatt fullt riktig spec, eller maks gearet.

 

Er det noen som har ett,eller flere gode dungeon speccs, etterfulgt av hvilken/åssen rotation jeg skal ha og sånt? Egentlig samme hvilket spec jeg har, Men synes det som er kulest er enten fire eller arcane. :)

http://www.wowhead.com/?talent#oZfVc0RhIuVubhstbIccoc Med dette speccet bør du ha 30% crit self buffed, har du ikke det har du et problem. ;)

Skaff deg Blast Wave glyphen, put living bomb på mobben som blir nuken ned sist, begynn pulls med Dragon's Breath og så BW. Etter det bruker du Blizzard hvis det er 3 mobs eller flere. Er det mindre bruker du Frostfire bolt på mobben tanken slår på. Popp mirror image så ofte du kan, men bare i begynnelsen av pulls, blir den klar under et pule popper du dem bare hvis du ligger for høyt oppe på threat meteret.

 

Den "rotasjonen" skjønner jeg ikke poenget med i det hele tatt..

Dragons Breath og BW i pull? Tanker hater både DB og BW. Visst man absolutt vil specce og bruke dette, vil jeg anbefale å bruke de rett før mobsa går ned. <20% HP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...