Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håkei, trenger 2nd party meninger her, hvilken levelingspec er foretrukket fra 68 og oppover?

 

Jeg har prøvd alle 3 og ikke blitt helt enig med meg selv hva jeg ville bruke.

 

Arcane: Grei singeltarget DPS men ufattelig vanskelig om du får flere på deg samtidig. Selv om du bruker manashield kan du rask ende opp som kompost. En god fordel dog om du skal gå en del instanser ettersom det leverer brukbar DPS.

 

Frost: Kjedelig som fy og litt "treg" men med veldig god kontroll om du skulle plukke med litt ekstra. Minuset er dog at det er "tregt", kjedelig og om du skal gå instanser er det som regel blizzard som utgjør mest damage på puljer med mobs ettersom casttiden som ofest innebærer at de andre 3 DPSerne har tatt 70% av livet på mobben.

 

Fire: Meget god singeltarget damage men en del dårlig om du plukker flere med deg. Greit at blastwave og dragon's breath hjelper litt om det skulle skje. Helt grei i instanser men som med frost ødelegger mye av cast tiden DPSen. Samt at du brenner mana som tørrved på bålet.

 

Fra 68 og fremover skal jeg nok garantert gå i blandingsmodus, litt instanser og litt questing. Hva burde jeg gå? Burde jeg fortsette med oh so kjedelige, men dog sikrere, frost eller burde jeg kanskje forsøke litt mer med arcane?

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Ja enig, frost er ikke så utrolig tregt som du skal ha det til hvis du har riktig spec og gjør ting riktig. Du vil naturligvis gjøre en del mindre dps i instances, men i slike low-level instancer vil ikke det utgjør noen forskjell om du har frost, fire eller arcane spec om hvorvidt dere klarer instancen eller ikke.

Lenke til kommentar

Nei det er sant, men like fult morsomt å se hva man kan presse ut på low level instanser :)

 

Dualspecs har jeg ikke råd til enda, både magen og paladinen min er fattige kirkerotter så trenger litt "grinding" for å få penger til dualspec.

 

Kan hende jeg har speccet feil da på frostmagen min, noen som kan linke en god frostspec for leveling fra 68 og oppover samt noen tanker hvor man bør plassere talentene ettersom de tikker inn?

 

Kan hende det er derfor jeg har følt frost treg...

Lenke til kommentar

Går ikke an å specce feil i frost i level 68, da man får alt viktig i frost treet.

 

Men vet du at FoF har en ghost charge?

Om du kaster en frostbolt og du proccer frostbite/fof, kan du kaste 2xfb etterfulgt av en ice lance. Du får da "shatter" effekten ut av 3 spells istedet for 2.

Om du har elemental oppe hele tiden kan den fryse mobs på range så du får kjørt shatter combos, samtidig som den fint klarer mobs alene.

Lenke til kommentar

Hallo! :)

 

Har sjekket gjennom alle specca flere ganger, og er nå på frost. :p

 

Jeg har lyst til å skifte til enten fire eller arcane, i håp om å få høyere dps i

Heroic dungeons, og forhåpentligvis bedre i pvp. :p

 

er det noen fire eller arcane builds som er både bra i pvp, og dungeons? :p

 

tenkte først på arcane/frost, men aner ikke hvilke spec som er bra,

har noen av dere noen bra arcane eller fire speccs som funker veldig bra i både pvp

og dungeons? Takker på forhånd :p

 

EDIT: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...103232152000000 Hva synes dere om den ?

Endret av Mike32
Lenke til kommentar
Ka gear, specc og rotation bruker du? 5,7k dps over heile kampen er ganske sjukt! (eller er det ein dps boost som Thaddius på den?)

Ja, det er en boost. Har du vært i fighten? På gulvet kommer det sånne lyskjegler som du kan stå inni. Da får du en haste/damage/crit boost eller noe. Jeg gjorde noen crits på nesten 50 000 :p Det er nice.!

Nå har gearet mitt vært på pause en stund siden jeg har vært trial i guilden og ikke fått raidet noe særlig. Wanden min er feks helt på jordet, så jeg gleder meg til det blir min tur til å få noen oppgraderinger :)

 

Armory og talent pointsa mine er forøvrig bugga for tiden, men jeg har hvertfall en FFB-specc og det meste fra Naxx, men også litt andre ting (Ward of the Violet Citadel offhand feks)

Lenke til kommentar
Det er 135% ekstra damage på crit. Som mage er det helt sjukt, spesielt som FFB som har såpass høy crit multiplier allerede.

Pluss opptil 60% mer (magic?)dmg taken på thorim om man skyter spells når man har buff fra det bålet som spawner på bakken.

 

http://wowwebstats.com/mmumzk3vmmdo5?s=803094-854561

Var threatcappa stort sett hele fighten, så spurte etter en 2nd hand of salv men den havna på maintank istedenfor, gjorde ikke akkurat ting bedre.

Lenke til kommentar
Nei det er sant, men like fult morsomt å se hva man kan presse ut på low level instanser :)

 

Kommer jo litt ann på hva slags gear du har også. Viktigste stats for frost er hit sp dmg og haste

 

Kan hende jeg har speccet feil da på frostmagen min, noen som kan linke en god frostspec for leveling fra 68 og oppover samt noen tanker hvor man bør plassere talentene ettersom de tikker inn?

 

Kan hende det er derfor jeg har følt frost treg...

 

WTB armory link.

Jeg levlet som frost etter at jeg var lei med fire som dps specc i tbc. Jeg hadde helt greit gear da, t6 + swp items. Og brukte opp en del elexirs jeg hadde igjen fra progress i swp. Uansett. Jeg gikk for frost fordi jeg følte jeg hadde 0 peil på å gjøre ok dps.

Jeg leste meg opp på: Elitist Jerks - Raiding as frost

og så en del pvp filmer for å lære meg shatter combos.

Det skal sies, at når jeg først fikk litt skills brukte jeg godt over halvparten av tiden på world pvp("dette var i de første 2 ukene av wotlk, så var utrolig kult").

Jeg ga meg med å spille frost når jeg slo best i slot magen i guildet på patchwerk med 4.1k dps(var forøvrig før malygos og sarth 3d var nede).

 

I dag spiller jeg arcane og har frost som pvp dual specc. Det passer meg utmerket, veldig morro, og liker det på bosser jeg må bevege meg mye på. Hadde en del mana problemer på general, men ellers funker det bra. En god bonus er at med pve speccen trenger jeg kun 8% hit i raid.

Endret av Walnuts_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...