Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, gidder ikke lage ny tråd for dette men håper på hjelp.

For tiden er jeg Deep Fire spec og har ikke mer enn 2k DPS i 10 man Naxx. Wtf er feil?

 

Rotation(sånn ca): Scorch (x2) -> LB -> FB (x4)-> LB -> FB (x4) [repeat]

Og selvsagt en Pyro hver gang Hot Streak proccer..

 

Har glyph of imp scorch, derfor bare x2.

 

Gear : http://armory.wow-europe.com/character-she...er&n=Millix

 

-

 

Hvis noen replyer med at Frostfire-spec er the way to go, så fortell meg gjerne hvor mye crit jeg skal ha før det lønner seg.

Endret av frisyre
Lenke til kommentar
screenshot or it didn't happen.

 

utennavnvl4.jpg

w963.png

 

dær har du bare et paladin view hvor du kan se dps'en til magen. Kompisen min har ikke frapsa/ss'a deres fight men har en film på min stasjonære pc hvor det er mage view, får se 168k frostfire bolt dær :o) kan ss'e fra filmen men vet ikke hvordan kvalitet det blir

Lenke til kommentar
dær har du bare et paladin view hvor du kan se dps'en til magen. Kompisen min har ikke frapsa/ss'a deres fight men har en film på min stasjonære pc hvor det er mage view, får se 168k frostfire bolt dær :o) kan ss'e fra filmen men vet ikke hvordan kvalitet det blir

Haha, ja, 6 stack er jo helt sjukt. :p

Og så heroism i tillegg. Og som FFB mage Icy Veins. :wee:

 

ENDRET:

Gear : http://armory.wow-europe.com/character-she...er&n=Millix

 

Hvis noen replyer med at Frostfire-spec er the way to go, så fortell meg gjerne hvor mye crit jeg skal ha før det lønner seg.

Frostfire specc bør ha ca. 30% fire crit selvbuffa (altså med molten armor).

Men det skader jo ikke å prøve.

 

Uansett. Du mangler Molten Fury i speccen din. Og Firestarter booster kun trash-dps.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
du må ha en ganske så god dps rotation får å holde 5k dps med det gearet ;o)

Tar du med raid buffs i beregningen? :p

Macros som bruker trinkets/mirror image/combustion hver gang de kan + Heroism og en haste pot, og selvfølgelig keybindings som gjør at alle spells er kjappe og caste. Og selvfølgelig Mana gem som øker sp med 200. Er ikke særlig vanskelig, litt dyrt med pots, men key bindings og lette macros er utrolig god dps boost faktisk, men har møtt svært få mager som gidder å ta seg tid til å skrive

"#Showtooltip Frostfire Bolt

/Cast icy veins

/cast Trinket 1"

Er strengt tatt starten av en kamp som teller mest på DPS'en din, og hvis du velger å spare slike ting til litt uti fighten "For å være sikker på at du ikke sløser dem" risikerer du å havne utrolig langt nede på dps meter.

 

Dessuten var jeg ganske heldig i den kampen, rett etter jeg hadde brukt

#Showtooltip Fire Blast

/cast Fire Blast

/Cast Combustion

(som crittet heldigvis) Crittet FFB og da var det instant pyro (alt + |) som igjen critta. Begge deler crittet for 10k. Det skjedde helt i begynnelsen av kampen, ca 5 sec uti. DET er dps boost! :D

Derfor jeg brukte patchwerk som eksempel, han slipper man og passe aggroen sin på så høy DPS er lett ;)

Noe lignende skjedde mot Haigen, og da måtte jeg bruke Ice Block og da mast jeg jo et par sek med DPS i begynnelsen.

 

Rotation(sånn ca): Scorch (x2) -> LB -> FB (x4)-> LB -> FB (x4) [repeat]

Og selvsagt en Pyro hver gang Hot Streak proccer..

Begynn med LB. ;) Tickene critter ikke, og den kan du caste mens du løper der du skal stå under kampen. Muligens kan du også ta en Fire Blast mens du løper.

2k dps i et 10 man er helt greit hvis du ikke gidder å bruke pots/well fed. Du får heller ikke buffsene sikkert. Totems og Moonkin aura. Du har også altfor liten hit rating. :nei:

Hvis du absolutt vil være Deep Fire vill jeg valgt dette speccet: http://www.wowhead.com/?talent=oZfEcbRhIuVubhstmhc0o

Endret av Tullemannen
Lenke til kommentar
Heisann, gidder ikke lage ny tråd for dette men håper på hjelp.

For tiden er jeg Deep Fire spec og har ikke mer enn 2k DPS i 10 man Naxx. Wtf er feil?

 

Rotation(sånn ca): Scorch (x2) -> LB -> FB (x4)-> LB -> FB (x4) [repeat]

Og selvsagt en Pyro hver gang Hot Streak proccer..

 

Har glyph of imp scorch, derfor bare x2.

 

Gear : http://armory.wow-europe.com/character-she...er&n=Millix

 

-

 

Hvis noen replyer med at Frostfire-spec er the way to go, så fortell meg gjerne hvor mye crit jeg skal ha før det lønner seg.

 

Prøv med LB > Scorchx2 > FFB > LB etc

 

Og når du bruker AOE spells på trash så bruk LB > Flamestrike > Blizzard

 

 

Det er også noe veldig galt med hvordan du har satt talents. Arcane Subtlety? Arcane Focus?

Greit du er glad i clearcasting, men med cookie cutter speccen trenger du ikke det, og Spell Impact teller ikke på FFB.

 

Så skift spec og rotation, skaff deg bedre gear (gem for hit), så skal du nok se at du får til litt dps.

Lenke til kommentar

Hvor mye hit? Mener å ha lest at hit cap er 263 på wowwiki. Rett meg hvis jeg tar veldig feil, vil bare se resultater :)

 

Takk for tilbakemelding forresten :D

 

 

@Tullemannen: Må ikke absolutt være Deep Fire, men har ikke nok crit for FFB-spec og må skaffe bedre gear før det gir noen uttelling virker det som.

Endret av frisyre
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
du må ha en ganske så god dps rotation får å holde 5k dps med det gearet ;o)

Tar du med raid buffs i beregningen? :p

Macros som bruker trinkets/mirror image/combustion hver gang de kan + Heroism og en haste pot, og selvfølgelig keybindings som gjør at alle spells er kjappe og caste. Og selvfølgelig Mana gem som øker sp med 200. Er ikke særlig vanskelig, litt dyrt med pots, men key bindings og lette macros er utrolig god dps boost faktisk, men har møtt svært få mager som gidder å ta seg tid til å skrive

"#Showtooltip Frostfire Bolt

/Cast icy veins

/cast Trinket 1"

Er strengt tatt starten av en kamp som teller mest på DPS'en din, og hvis du velger å spare slike ting til litt uti fighten "For å være sikker på at du ikke sløser dem" risikerer du å havne utrolig langt nede på dps meter.

 

Dessuten var jeg ganske heldig i den kampen, rett etter jeg hadde brukt

#Showtooltip Fire Blast

/cast Fire Blast

/Cast Combustion

(som crittet heldigvis) Crittet FFB og da var det instant pyro (alt + |) som igjen critta. Begge deler crittet for 10k. Det skjedde helt i begynnelsen av kampen, ca 5 sec uti. DET er dps boost! :D

Derfor jeg brukte patchwerk som eksempel, han slipper man og passe aggroen sin på så høy DPS er lett ;)

Noe lignende skjedde mot Haigen, og da måtte jeg bruke Ice Block og da mast jeg jo et par sek med DPS i begynnelsen.

 

Rotation(sånn ca): Scorch (x2) -> LB -> FB (x4)-> LB -> FB (x4) [repeat]

Og selvsagt en Pyro hver gang Hot Streak proccer..

Begynn med LB. ;) Tickene critter ikke, og den kan du caste mens du løper der du skal stå under kampen. Muligens kan du også ta en Fire Blast mens du løper.

2k dps i et 10 man er helt greit hvis du ikke gidder å bruke pots/well fed. Du får heller ikke buffsene sikkert. Totems og Moonkin aura. Du har også altfor liten hit rating. :nei:

Hvis du absolutt vil være Deep Fire vill jeg valgt dette speccet: http://www.wowhead.com/?talent=oZfEcbRhIuVubhstmhc0o

 

Når ble 5/5 i imp fireball og 4/5 i imp frostbolt noe å anbefale? Påvirker dette frostfire bolt så har jeg virkelig gått glipp av noe. Men utifra hva jeg kan se så er dette 9 talentpoints kasta ut av vinduet.

Lenke til kommentar

Det er fordi det er en fireball build.

 

Ikke en serlig god en, da man mangler impact. Og neste patch blir Torment the Weak endret. Da blir også Fire omtrent likt som Frostfire (men mye mer mana-intensivt).

Den nye cookie-cutter fire-builden vil bli omtrent slik.

Torment the Weak gjelder neste patch på mange flere måter, slik at en fire-mage kan dra nytte av det.

Lenke til kommentar
Men da er jo 4/5 imp frostbolt helt ubrukelig. Anypooh, en frostfire build gjør vel uansett mer skade og ser ca slik ut?

 

Nei, den ser slik ut.

 

Nå var det talentsa som forbedrer frostfire jeg var ute etter da, og Bourning Soul og Flamethrowing er det ikke så mye poeng i akkurat nå.

 

Hvis du kun fokuserer på raid (noe jeg gjør) så har flamethrowing mye å si på hvor raskt du kan kaste LB når du løper inn, range på scorch blir ikke langt unna ffb. Og burning sould er ikke viktig sier du? 70% reduced pushback og 10% mindre threat er ekstremt viktig på mange encounters.

Lenke til kommentar
Men da er jo 4/5 imp frostbolt helt ubrukelig. Anypooh, en frostfire build gjør vel uansett mer skade og ser ca slik ut?

 

Nei, den ser slik ut.

 

Nå var det talentsa som forbedrer frostfire jeg var ute etter da, og Bourning Soul og Flamethrowing er det ikke så mye poeng i akkurat nå.

 

Hvis du kun fokuserer på raid (noe jeg gjør) så har flamethrowing mye å si på hvor raskt du kan kaste LB når du løper inn, range på scorch blir ikke langt unna ffb. Og burning sould er ikke viktig sier du? 70% reduced pushback og 10% mindre threat er ekstremt viktig på mange encounters.

 

Threat reduction fra frost channeling og burning soul stacker ikke, men er et kjekt talent å ha bare på grunn av mindre pushback uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...