Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!

Anbefalte innlegg

Jeg lærte min første Frost Fire, og lurer på når jeg skal bruke den.

Den er ikke god til levling, da du mangler masse talents, og crit-chance er alt for lav.

Jeg bruker den kun for raiding/heroics.

Til farming er den ikke veldig bra. Alt for lav base-damage, så du er avhengig av å critte om du ikke vil bruke veldig mange kast.

Nå er det ikke dot+slow effect som gjør den bra, heller (i instances). Dotten rekker aldri i å ticke, da den ticker hvert 3. sekund, og det som gjør den bedre enn fireball er den syke crit-scalinga. Men for at den skal bli bedre enn fireball må du specce deep-fire + Ice Shard og Piercing Ice i frost-treet.

Og jeg tror det er der problemet ditt ligger, zeus5k. Speccen din er delvis pve, men også solo.

Min specc

Standard frostfire-specc.

Om du heller vil bruke fireball må du flytte alle poengene i frost over i arcane for å få Spell Impact og Torment the Weak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men

Jeg spiller mage og synes det er dritgøy PvP, men sliter som faen i heroics.. Ligger omtrent alltid på 4.plass på dps, kun foran healeren. Har ikke veldig bra gear, men burde da kunne gjort det bedre enn som så, synes jeg.

Pleier å kaste på en Living Bomb først, så FFB, x antall scorch og fireblast, samt instant pyro når det proccer.

Noen mer jeg bør gjøre? Har dere noen tips?! :)

Lenke til kommentar

Må si jeg ble positivt overrasket over hvor mye dps min gikk opp når jeg gikk over til en frostfire build, kan også ha litt med at jeg fikk noen nye items igår xD

Kunne noen ha anbefalt noe gems, helst i så mange forskjellige farger som mulig.

Og hvilke stats jeg bør gå for i PvE, utennom spellpower og kanskje crit chance, hvor mye jeg trenger osv.

Endret av zeus5k
Lenke til kommentar
Hei.

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men

Jeg spiller mage og synes det er dritgøy PvP, men sliter som faen i heroics.. Ligger omtrent alltid på 4.plass på dps, kun foran healeren. Har ikke veldig bra gear, men burde da kunne gjort det bedre enn som så, synes jeg.

Pleier å kaste på en Living Bomb først, så FFB, x antall scorch og fireblast, samt instant pyro når det proccer.

Noen mer jeg bør gjøre? Har dere noen tips?! :)

Kunne du gitt en link til Armory? Nysgjerrig på hva gear du har når du sier du ender opp på #4 plass.

Lenke til kommentar

Svarer på mye rart i én post.

På bosser i heroics:

Living bomb -> scorch x2 -> mirror images -> trinkets+combustion -> nuke med frostfire bolt -> refresh living bomb og scorch -> neste trinket + icy veins -> nuke.

På trash kaster jeg Living bomb på mob #2 eller #3, slik at den rekker å eksplodere. Så en flamestrike. Deretter nuker jeg, og kaster living bomb på nytt når den eksploderer. Prøv med litt AoE. Booster trash-dps sjukt.

Som Kim Salabim sier er fireblast unødvendig.

Frostfire spec er rimelig heftig atm. Passerte 6k dps på loatheb (25) nå i kveld. xD

Det gjelder jo ikke helt :p

Hva gjør du på Patchwerk?

4110 hadde jeg i dag, som nr 2. Afflock med 4200 nr 1. >.<

Loatheb er jo gull som frostfire specc. Sjuk crit scaling. :p

Og 30% crit + de 50% + 10% fra scorch er jo man oppe i 90% crit alene.^^

Skulle teste ut ny DPS på Patchwerk igår etter å ha fått en del nytt gear, men fikk DC halvveis -.-

Kunne noen ha anbefalt noe gems, helst i så mange forskjellige farger som mulig.

Og hvilke stats jeg bør gå for i PvE, utennom spellpower og kanskje crit chance, hvor mye jeg trenger osv.

Spellpower og crit er gull. Haste og crit er egentlig omtrent likeverdig nå, men jeg foretrekker crit fordi det øker sjansen for Hot Streak, gir mana tilbake osv.

Du trenger 364 hit (mener jeg å huske det er) ved neste patch. Men ikke ofre så mye for å oppnå det. Selv ligger jeg på rundt 200 hit, og med min spellpower og crit-chance viser Rawr at 1 spellpower er verdt mer enn 1 hit-rating.

Siden man trenger 2 blå gems for å oppnå Chaotic Skyflare Diamond sine krav (som er den beste meta gem for mages, les min kommentar på wowhead) er det greit å bruke 2xGlowing Twilight Opal (9 spellpower + 12stam) i gearet sitt. Resten bør være +19spellpower, eller noe som booster crit/hit i gule sockets.

Lenke til kommentar

Svarer på mye rart i én post.

På bosser i heroics:

Living bomb -> scorch x2 -> mirror images -> trinkets+combustion -> nuke med frostfire bolt -> refresh living bomb og scorch -> neste trinket + icy veins -> nuke.

På trash kaster jeg Living bomb på mob #2 eller #3, slik at den rekker å eksplodere. Så en flamestrike. Deretter nuker jeg, og kaster living bomb på nytt når den eksploderer. Prøv med litt AoE. Booster trash-dps sjukt.

Som Kim Salabim sier er fireblast unødvendig.

Frostfire spec er rimelig heftig atm. Passerte 6k dps på loatheb (25) nå i kveld. xD

Det gjelder jo ikke helt :p

Hva gjør du på Patchwerk?

4110 hadde jeg i dag, som nr 2. Afflock med 4200 nr 1. >.<

Loatheb er jo gull som frostfire specc. Sjuk crit scaling. :p

Og 30% crit + de 50% + 10% fra scorch er jo man oppe i 90% crit alene.^^

Skulle teste ut ny DPS på Patchwerk igår etter å ha fått en del nytt gear, men fikk DC halvveis -.-

Spellpower og crit er gull. Haste og crit er egentlig omtrent likeverdig nå, men jeg foretrekker crit fordi det øker sjansen for Hot Streak, gir mana tilbake osv.

Du trenger 364 hit (mener jeg å huske det er) ved neste patch. Men ikke ofre så mye for å oppnå det. Selv ligger jeg på rundt 200 hit, og med min spellpower og crit-chance viser Rawr at 1 spellpower er verdt mer enn 1 hit-rating.

Siden man trenger 2 blå gems for å oppnå Chaotic Skyflare Diamond sine krav (som er den beste meta gem for mages, les min kommentar på wowhead) er det greit å bruke 2xGlowing Twilight Opal (9 spellpower + 12stam) i gearet sitt. Resten bør være +19spellpower, eller noe som booster crit/hit i gule sockets.

Takk, hjalp mye med å få meg på rett spor angående gems xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...