Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.wowhead.com/?talent=oZfVcbRhsuVubhstbIccoc

Er dette en bra pvp build eller er jeg helt på jordet? :hmm:

Har lyst på en fire/frost spec.. tips?

 

Er vel en rein PvE spec såvidt eg kan sjå du har laga, og vil nok funke fint til det.

 

Skal du gå PvP, må du samle meir poeng i frosttreet, evt gå arcane som i det siste har blitt fantastisk til pvp etter det eg har hørt. Har for lite peil på PvP specs til å gi deg en desverre.

Whoops, pasta visst feil url. http://www.wowhead.com/?talent=oZfVffo00ubZhIfIobuhbdxco denne jeg mente ;)

Lenke til kommentar

Har ikke testet ordentlig ut frost enda men til nå er jeg i alle fall fornøyd, water elemental hjelper stort og selv om den gjør mindre damage så gjør den godt opp for dette ved at mobs blir tregere enn NAVs behandling av stønader. Em, ikke helt da, de beveger seg litt ser man bort fra frost nova.

Lenke til kommentar
http://www.wowhead.com/?talent=oZfVcbRhsuVubhstbIccoc

Er dette en bra pvp build eller er jeg helt på jordet? :hmm:

Har lyst på en fire/frost spec.. tips?

 

Er vel en rein PvE spec såvidt eg kan sjå du har laga, og vil nok funke fint til det.

 

Skal du gå PvP, må du samle meir poeng i frosttreet, evt gå arcane som i det siste har blitt fantastisk til pvp etter det eg har hørt. Har for lite peil på PvP specs til å gi deg en desverre.

Whoops, pasta visst feil url. http://www.wowhead.com/?talent=oZfVffo00ubZhIfIobuhbdxco denne jeg mente ;)

 

Visst du skal ha en ren PvP specc, så ville jeg ikke kjørt så mange poeng i fire som du har gjort. Skal du fokusere frost PvP, så kjører du talent treet i bånn! Eller er som sagt arcane et bra PvP alternativ.

Lenke til kommentar
Er dette: http://www.wowhead.com/?talent=oZZAcccscu0czb en grei acrane PvP specc? kom gjerne med forslag til endringer o.l. :)

Hehe, du gjorde samme tabbe som meg. Sjekk ut 'Link to this build' rett over arcane treet ;)

 

Plagsom feil det der. Er forsåvidt ute etter PvP specc jeg og, har tenkt på noe sånt som det her: http://www.wowhead.com/?talent=ocebf0rcdcGuGtcdfVc0o

Endret av Cpt
Lenke til kommentar
Er dette: http://www.wowhead.com/?talent=oZZAcccscu0czb en grei acrane PvP specc? kom gjerne med forslag til endringer o.l. :)

Hehe, du gjorde samme tabbe som meg. Sjekk ut 'Link to this build' rett over arcane treet ;)

 

Plagsom feil det der. Er forsåvidt ute etter PvP specc jeg og, har tenkt på noe sånt som det her: http://www.wowhead.com/?talent=ocebf0rcdcGuGtcdfVc0o

 

Hvorfor ingen Missile Barrage? Er omtrent eneste bursten arcane har utenom PoM? ABar->2.5s AM->ABar->Fireblast er fin burst.

Lenke til kommentar

Har merka at mange av items jeg kommer over har +spell power og +hast mens +crit har så og si forsvunnet fra items, eller jeg har ikke fått så mange av de.

Så lurte bare på hva dere prioriterer etter spell power.

Magen min har sånn ca 1200 spell power og 20% crit, husker ikke hva +hasten min ligger på og har alltid vært en stor fan av fire treet.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle følge en talent level guide

 

Fire

   * Level 10: Improved Fireball (1/5)
   * Level 11: Improved Fireball (2/5)
   * Level 12: Improved Fireball (3/5)
   * Level 13: Improved Fireball (4/5)
   * Level 14: Improved Fireball (5/5)
   * Level 15: Ignite (1/5)
   * Level 16: Ignite (2/5)
   * Level 17: Ignite (3/5)
   * Level 18: Ignite (4/5)
   * Level 19: Ignite (5/5)
   * Level 20: Burning Determination (1/2)
   * Level 21: Burning Determination (2/2)
   * Level 22: World in Flames (1/3)
   * Level 23: World in Flames (2/3)
   * Level 24: World in Flames (3/3)
   * Level 25: Pyroblast (1/1)
   * Level 26: Improved Scorch (1/3)
   * Level 27: Improved Scorch (2/3)
   * Level 28: Improved Scorch (3/3)
   * Level 29: Master of Elements (1/3)
   * Level 30: Master of Elements (2/3)
   * Level 31: Master of Elements (3/3)
   * Level 32: Playing with Fire (1/3)
   * Level 33: Playing with Fire (2/3)
   * Level 34: Playing with Fire (3/3)
   * Level 35: Critical Mass (1/3)
   * Level 36: Critical Mass (2/3)
   * Level 37: Critical Mass (3/3)
   * Level 38: Fire Power (1/5)
   * Level 39: Fire Power (2/5)
   * Level 40: Fire Power (3/5)
   * Level 41: Fire Power (4/5)
   * Level 42: Fire Power (5/5)
   * Level 43: Pyromaniac (1/3)
   * Level 44: Pyromaniac (2/3)
   * Level 45: Pyromaniac (3/3)
   * Level 46: Combustion (1/1)
   * Level 47: Molten Fury (1/2)
   * Level 48: Molten Fury (1/2)
   * Level 49: Empowered Fire (1/3)
   * Level 50: Empowered Fire (2/3)
   * Level 51: Empowered Fire (3/3)
   * Level 52: Hot Streak (1/3)
   * Level 53: Hot Streak (2/3)
   * Level 54: Hot Streak (3/3)
   * Level 55: Burnout (1/5)
   * Level 56: Burnout (2/5)
   * Level 57: Burnout (3/5)
   * Level 58: Burnout (4/5)
   * Level 59: Burnout (5/5)
   * Level 60: Living Bomb (1/1)


Arcane

   * Level 61: Arcane Focus (1/3)
   * Level 62: Arcane Focus (2/3)
   * Level 63: Arcane Focus (3/3)
   * Level 64: Arcane Subtlety (1/5)
   * Level 65: Arcane Subtlety (2/5)
   * Level 66: Arcane Subtlety (3/5)
   * Level 67:: Arcane Subtlety (4/5)
   * Level 68:: Arcane Subtlety (5/5)
   * Level 69:: Arcane Fortitude (1/2)
   * Level 70:: Arcane Fortitude (2/2)
   * Level 71:: Arcane Concentration (1/5)
   * Level 72:: Arcane Concentration (2/5)
   * Level 73:: Arcane Concentration (3/5)
   * Level 74:: Arcane Concentration (4/5)
   * Level 75:: Arcane Concentration (5/5)
   * Level 76:: Student of the Mind (1/2)
   * Level 77:: Student of the Mind (2/2)
   * Level 78:: Spell Impact (1/3)
   * Level 79:: Spell Impact (2/3)
   * Level 80:: Spell Impact (3/3)

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor gå Arcane.

Lenke til kommentar
Er dette: http://www.wowhead.com/?talent=oZZAcccscu0czb en grei acrane PvP specc? kom gjerne med forslag til endringer o.l. :)

Hehe, du gjorde samme tabbe som meg. Sjekk ut 'Link to this build' rett over arcane treet ;)

 

Plagsom feil det der. Er forsåvidt ute etter PvP specc jeg og, har tenkt på noe sånt som det her: http://www.wowhead.com/?talent=ocebf0rcdcGuGtcdfVc0o

 

Hvorfor ingen Missile Barrage? Er omtrent eneste bursten arcane har utenom PoM? ABar->2.5s AM->ABar->Fireblast er fin burst.

 

Hva burde jeg ta vekk for å få missile barrage? Første gang jeg speccer Arcane.

 

 

Hvilke addons er greie å ha for å levle klassen mage?

 

Kan egentlig ikke si det er så mange addons man trenger for å lvl'e en mage, annet enn scrolling combattext, questhelper, critline og recount. Men de addonene er bare for fun. Bortsett fra questhelper.

Lenke til kommentar
Har merka at mange av items jeg kommer over har +spell power og +hast mens +crit har så og si forsvunnet fra items, eller jeg har ikke fått så mange av de.

Så lurte bare på hva dere prioriterer etter spell power.

Magen min har sånn ca 1200 spell power og 20% crit, husker ikke hva +hasten min ligger på og har alltid vært en stor fan av fire treet.

I starten, i heroics og under levling, får man alt for mye haste som mage for øyeblikket. Selv har jeg 1500 noe spelldamage ubuffet. Så jeg ville først prioritert spellpower, så hit rating (11% for FFB er greit), så en del crit. Det gjelder da frostfire bolt. Fireball scaler vel bedre med haste enn crit.

 

Hvilke addons er greie å ha for å levle klassen mage?

 

Kan egentlig ikke si det er så mange addons man trenger for å lvl'e en mage, annet enn scrolling combattext, questhelper, critline og recount. Men de addonene er bare for fun. Bortsett fra questhelper.

Jeg ville anbefalt recount. Så du kan se din dps, og hva du må forbedre i din rotation (den kan vise uptime på Living Bomb i %, og den bør jo være høy).

Omen for threat.

ClassTimer for å kunne se lett når ting proccer. Sånn som Hot Streak.

Decursive så du lett kan fjerne curses i raids.

Cryolysis - ordner food, gems, portaler etc. ganske lett. Men jeg har modifisert den ganske.

Lenke til kommentar

"Ultimate" AoE farmespeccen til mage for øyeblikket, da gridingen vil bestå av cloth/greens/fr enchant - og som også kan brukes til PvE-dungeons hvis man puller store nok packs :p

 

Jeg tenkte på denne builden da man kjører så og si full frost, men litt større sjanse for crits og stuns i fire-treet. Har prøvd og skal fortsette å grinde der denne magen viste oss alle det beste stedet å aoe-farme som frostmage. Nå er han riktig nok ikke noe særlig flink og effektiv, men det er nå så. Det er fortsatt sykt :D

 

Noen som har en annen spec (med begrunnelser)? Er i testefasen for øyeblikket :)

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en lignende specc. Men kanskje improved cone of cold istedet for Brain Freeze, da jeg tror den kommer til nytte oftere.

 

Fordelen med den der er at du hele tiden vil procce Frostbite og Fingers of Frost. Ulempen er den at en del mobs vil bli stunnet/fryst, mens andre ikke. Så om du er uheldig får du ikke AoE alle ned samtidig. Men med Fingers of Frost som gjør at man hitter sjuke tall hele tiden tror jeg de går ned fort nok. :p

 

Tenk om Burning soul kunne gjeldt frost spells også. :(

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for en lignende specc. Men kanskje improved cone of cold istedet for Brain Freeze, da jeg tror den kommer til nytte oftere.

 

Fordelen med den der er at du hele tiden vil procce Frostbite og Fingers of Frost. Ulempen er den at en del mobs vil bli stunnet/fryst, mens andre ikke. Så om du er uheldig får du ikke AoE alle ned samtidig. Men med Fingers of Frost som gjør at man hitter sjuke tall hele tiden tror jeg de går ned fort nok. :p

 

Tenk om Burning soul kunne gjeldt frost spells også. :(

 

Tok ikke CoC fordi jeg skjeldent bruker den for skaden sin skyld, men heller slowing effecten. Brain Freeze er for de gangene det kommer 1 jævel løs så jeg kan fjerne han raskest mulig! CoC hjelper riktig nok der og, men skit au.

Frostbite proccer så og si på alle - så det er svært skjeldent at mobs faktisk kommer seg utenfor Blizzard raduisen. Er så elsk, critter på 85% av alle Blizzardhits pga konstant Fingers of Frost + Frostbite :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...