Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme som i 70. 14%.

 

Snakker vi my hit rating da? :p

 

Elemental precision er bugget, så FFB får 3% hit fra fire og frost. Derfor klarer du deg med 11% hit for å cappe FFB uten noen + hit buffs. Hit fra 11%-14% vil fortsatt være en ok stat for å cappe LB/Scorch/Pyro/Ignite, men FFB gjør mesteparten av skaden i en 53/18 frostfire spec som er #1 dps spec for mage.

Lenke til kommentar

er alle klasser utenom mage buffa noe til de grader? Før greide jeg lett å hevde meg i toppen på dps meter i raids og heroics, for tiden i heroics ligger jeg hele tiden på siste plass av dps'erene.. Jeg har ikke noe super gear men, 53/18 fire specca, er ikke hit capped@lvl 80 men blir nesten aldri resisted, har rundt 1250spellpower, vet det er lite men har ikke bytta ut så veeldig mye fra lvl 70. Og rundt 30% critt eller noe. Noe jeg gjør feil om dagen mon tro?

Lenke til kommentar

Litt mer nøyaktig stats, kanskje? Rundt 30% crit kan være mye rart. :p

Med/uten molten armor, har du da tatt spellcrit, eller fire sin crit-chance? Talte du med scorch-debuff?

 

Rotation:

På starten tar du en living bomb mens tank grabber aggro (den ticker ikke før om en stund, så grei å bruke). Ta 2 x scorch (glyphed), pop mirror image, trinkets, combustion etc. og hard nuke på starten. Mirror Images gjør at du for øyeblikket ikke har noen threat. Når Mirror Images dør (30 sek eller fra AoE), får du derimot en del threat. Men da bør tanken ha dratt fra på threat uansett. Om ikke pop Invisibility, som wiper all threat.

 

Da kan du kjøre full nuke resten.

Den består da av å holde Living Bomb og Scorch Debuff oppe, og spamme Frostfire Bolt og skyte Pyroblast når det proccer.

 

 

Selv er min DPS ikke så mye høyere enn den var i TBC. Lite nytt gear foreløbig, og en crit som føyk til bunns mens jeg levla.

Lenke til kommentar

Ja var kanskje litt dårlig beskrivning men :p

 

Ja 30% Fire critt chance med molten, uten scorch.

 

Har selv ikke specca livingbomb ettersom jeg har hørt det ikke er noe særlig ? Stacke scorch og spamme frostfire/eller fireball(Har prøvd begge) er det jeg gjør men ser ut til å virke dårlig. Har vel endel med gear og si men likevel.

 

Men jeg respeccer såfall da såpass jeg tar med livingbomb og fjerner talentsa på improved firball og bruker på noe annet nyttig.

Lenke til kommentar

Postet denne speccen på forrige side.

 

Living Bomb er faktisk ganske bra. Den hadde en del problemer når den kom, slik som at den ikke stacket, og at den var "klassifisert" feil, slik at den fikk feil mengde av din spellpower.

 

Nå tar den derimot ganske mye skade. 1,5 sek brukt på en global cooldown gir meg 12 sekunder der den hele tiden tikker for mye skade, og så eksploderer for 2-3k.

Lenke til kommentar
Nå var det ikke så veldig lenge siden jeg startet med WoW.

Valgte å gå mage, men er enda ganske usikker på hvilken talent build som er "best".

Med det første skal jeg gå puur frost.

Hvilket builds syntes dere er best, og til hva?

Er level 20 Undead Mage @ Skullcrusher.

 

Frost all the way. Mana effektivt, surviability, kontroll og relativt høy damage. Kan solo ganske mye group quests. Du vil ikke angre på at du speccet frost når du blir ufrivillig dratt inn i litt world PvP heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...