Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men så nå at den er veldig gammel da, står at den er oppdatert i desember.. mye har jo skjedd siden da. Finnes det noen nyere?

 

EDIT: Never mind. Ser nå at brutat gladiator og alt er med så har nok bare glemt å skrive at den er oppdatert =)

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har vært utrolig lite prat om WoTLK talents her synes jeg..

For dere som ikke har sett de enda:

 

http://www.mmo-champion.com/talent/?mage

 

Synes både Frost og Arcane ser spennende ut foreløpig, både til PvP og PvE, mens fire merkelig nok har fått en kraftig knekk etter scorch nerf og ett elendig 51 talent. Spesiellt fire vil nok bli litt forandret på, men tror det uansett blir gøy med mesh i WoTLK^^

Lenke til kommentar
Fire blir fortsatt kongen ser det ut til, men litt vanskelig å si. Det blir nok gjort mange forandringer frem mot release.

 

Blir alltid så fristet til å diskutere med kommentarer anngående det.

 

FAKTA: Med fullt sunwell-gear vil deep fire (2/48/11 med talents i frost for Icy Veins) klemme ut mer damage enn noen annen specc for mages. Dette er bevist, forsøkt motbevist, kalkulert, og atter bevist.

 

MEN: Denne speccen har en pris, nemlig at den er noe så helt VANVITTIG gear-avhengig. Selv om den er suveren, er den ikke for alle.

 

Før du kommer til det nivået at gearet ditt passer for deep fire vil du kunne gjøre langt mer dps og vare lenger i en bossfight med en hybrid-specc, enten arcane+fire eller arcane+frost. Jeg foreslår, spesielt for noen som foreløpig sikter seg inn på heroics og kara, at du tar frost-versjonen, 40/0/21 med tanke på at du vil gjøre mye mer damage med en 2.5 sec cast enn en på 3.0 når du dreper trash som dør på bare noen få casts uansett. En slik hybrid-specc kompenserer for mangel på gear fra talents som Arcane Mind og Mind Mastery og jeg kan garantere at den holder til langt langt uti tier 5.5-6 content.

Endret av Maehra
Lenke til kommentar

Jeg ville avventet med valg og anbefalinger så lenge betaen fortsatt er i full gang. Det endres ganske mye for tiden (Death Knight har gjennomgått mange endringer fra Alpha til Beta, og de fleste klasser endres mye på for tiden), så ingen vet riktig hvordan det blir å spille i Northrend når WotLK lanseres.

Lenke til kommentar
Fire blir fortsatt kongen ser det ut til, men litt vanskelig å si. Det blir nok gjort mange forandringer frem mot release.

 

Blir alltid så fristet til å diskutere med kommentarer anngående det.

 

FAKTA: Med fullt sunwell-gear vil deep fire (2/48/11 med talents i frost for Icy Veins) klemme ut mer damage enn noen annen specc for mages. Dette er bevist, forsøkt motbevist, kalkulert, og atter bevist.

 

MEN: Denne speccen har en pris, nemlig at den er noe så helt VANVITTIG gear-avhengig. Selv om den er suveren, er den ikke for alle.

 

Før du kommer til det nivået at gearet ditt passer for deep fire vil du kunne gjøre langt mer dps og vare lenger i en bossfight med en hybrid-specc, enten arcane+fire eller arcane+frost. Jeg foreslår, spesielt for noen som foreløpig sikter seg inn på heroics og kara, at du tar frost-versjonen, 40/0/21 med tanke på at du vil gjøre mye mer damage med en 2.5 sec cast enn en på 3.0 når du dreper trash som dør på bare noen få casts uansett. En slik hybrid-specc kompenserer for mangel på gear fra talents som Arcane Mind og Mind Mastery og jeg kan garantere at den holder til langt langt uti tier 5.5-6 content.

 

Fire er kongen av alt etter SSC/TK. Det er ikke så vanvittig gear-avhengig som du skal ha det til. Og, ja, frost og arcane er absolutt bra speccs, som holder til de fleste oppgaver. Men det er ikke optimalt, og kun det beste er godt nok i min bok. Hvis du har valget mellom et godt specc og et best specc, så burde valget være såre enkelt.

Lenke til kommentar
Fire blir fortsatt kongen ser det ut til, men litt vanskelig å si. Det blir nok gjort mange forandringer frem mot release.

 

Blir alltid så fristet til å diskutere med kommentarer anngående det.

 

FAKTA: Med fullt sunwell-gear vil deep fire (2/48/11 med talents i frost for Icy Veins) klemme ut mer damage enn noen annen specc for mages. Dette er bevist, forsøkt motbevist, kalkulert, og atter bevist.

 

MEN: Denne speccen har en pris, nemlig at den er noe så helt VANVITTIG gear-avhengig. Selv om den er suveren, er den ikke for alle.

 

Før du kommer til det nivået at gearet ditt passer for deep fire vil du kunne gjøre langt mer dps og vare lenger i en bossfight med en hybrid-specc, enten arcane+fire eller arcane+frost. Jeg foreslår, spesielt for noen som foreløpig sikter seg inn på heroics og kara, at du tar frost-versjonen, 40/0/21 med tanke på at du vil gjøre mye mer damage med en 2.5 sec cast enn en på 3.0 når du dreper trash som dør på bare noen få casts uansett. En slik hybrid-specc kompenserer for mangel på gear fra talents som Arcane Mind og Mind Mastery og jeg kan garantere at den holder til langt langt uti tier 5.5-6 content.

 

Fire er kongen av alt etter SSC/TK. Det er ikke så vanvittig gear-avhengig som du skal ha det til. Og, ja, frost og arcane er absolutt bra speccs, som holder til de fleste oppgaver. Men det er ikke optimalt, og kun det beste er godt nok i min bok. Hvis du har valget mellom et godt specc og et best specc, så burde valget være såre enkelt.

 

Du misforsto deler av eller hele innlegget mitt. Vær så snill å lese gjennom det en gang til, jeg snakker ikke om å raide som full frost eller full arcane eller noen andre idiotbuilds. Jeg mener bare det er bedre å vente med fire raiding og ta en hybrid-specc til en har stacket nok stats fra tier 5++ quality gear og fordi jeg (faktisk etter uttalige tester (dr. Boom ftw)) fant ut at arcane+frost var mest Damage per Mana for mitt gear. En typisk test går ut på at hvis du kan holde en stødig damage på 6 minutter (potions, evocation, managems eller andre ting du bruker i raid for å få mana er såklart lov) passer gearet til speccen din. Jeg er HELT enig i at når en raider skal en spille den beste speccen og gjøre det så godt som mulig, jeg mente IKKE at jeg spiller min build fordi det er "godt nok til SSC/TK" men fordi det for meg oppleves som optimalt. Når jeg mener mitt gear kan takle deep fire uten å måtte bruke Wand på bosses skifter jeg over med en gang.

Lenke til kommentar
Hvordan ter mager seg i 1vs1 PVP? hva er vanskelig og hva er lett og slå? og spessielt er det mulig og slå rogues? fy faan jeg hater dem!

 

Vurderer fire mage burst ER gøy =) er pom pyro fortsatt win?

 

Fire og Arcane/Fire (Er vel det du mente?) funker svært dårlig mot de fleste som vet hva de driver med. 5vs5 Arena kan det nok funke, men jeg ville vel ikke anbefalt det.

 

1vs1 kan man slå en del, men ikke alle. Er en stund siden jeg gjorde PvP på min Mage, men:

 

Spec frost. Mange sier ofte at Arcane/Fire har mer burst, men i mange tilfeller, så har det ikke det. En Pyro som ikke critter mot en Shattercombo som nesten alltid gjør det? Pluss at du har vannmannen, slow effects og holder deg mye lenger i live.. Hmm..

 

Noen få eksempler, men definitivt ikke noen fasit:

 

Warrior: Slår du ikke en Warrior, så kan du finne deg en annen class

 

Hunter: Mange synes de er vanskelige, men med litt øvelse, så kan det gå. Få frem vannmannen din og løp mot hunteren (Står du 25y unna og prøver deg med bolts, så voldtar han deg). Hopp gjerne rundt han som en rogue ofte gjør og bruk instacasts. Din Nova, Elementalen sin Nova (etterfølgt av Ice Lance selvsagt), gjerne en CoC for å slowe han (Han vil prøve å komme seg litt unna). Ha trinket klar til Scattershot. Når en BM Hunter bruker The Beast Within(?) er det egentlig bare å Ice Blocke og prøve å vente det litt ut, siden han ikke kan rootes og uten Ice Lance crits på Frozen target vil du ikke klare det.

 

Rogues: Noen seige jævler, men det gjelder å få de til å bruke alle sine cooldowns. Dette tar ofte litt tid og du kan fort miste mye liv, men en Rogue uten CoS, Vanish, Shadowstep er sinnsykt lett å kite. Ett tips kan være å blinke, og så ta en IB for å bli kvitt Cripling poison (Om du har det på deg hele kampen har du tapt) Lær også å se når han har på seg CoS, så du ikke sløser vekk en Nova.

 

Resto Druid/Disc Priest/Warlock med godt gear: Glem det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...