Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis.

Tar meg sikkert en stund å bli 70 også, i alle fall et par uker, ha ha.

Men så har jeg en boomkin jeg levler samtidig også og gjør dailys på et par 70s og instancer og koser meg litt hist og her.

Kjenner jeg meg selv rett er jeg ikke 70 før uti mai og da vil penga gå til epic flying + mount uansett :p

Lenke til kommentar

Har komt i en diskusjon her om spec for endgame raiding for mage.

 

Tatt litt ut av kontekst men det summerer vel opp det meste. Dette blei sagt:

"Unless they have 4/5 Tier5 in which case Arcane/Fire puts out more than full Fire (apparently).

But yeah Fire seems to the way to go for dps, but dps isnt everything :)"

 

Var sikker på at firespec med icy veins var den builden som ga mest juling i pve. Greit nok at det blir litt rart i fights der en har mykje fireimmunity, men generelt? Spørsmålet går vel gjerne til folk som er tungt inne i end-game raiding. =)

 

Edit: Eh, ja no såg eg at sitatet nærmast var enig med meg...la meg grave litt til. Yes, han meiner at frost er bedre for meir survivability, og også då enkelte mobs som adds på illidan som er immune og slikt. (Det er jo forsåvidt greit). Trenger en virkelig all den survivabilitien?

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Så utrolig digg.. Var sikker på at den nye da "overkjørte" den gamle jeg, men hvis jeg da critter på en pyroblast, også på en scorch (ekke helt siker på hvordan det skrives) så kan jeg holde pyroblast igniten oppe lengre så lenge jeg fortsetter å critte på scorch? eller går igniten fra pyroblasten ut etter 4 sek uansett?

 

Litt sært skrivi, men men

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker så ble ignite også refreshet (og lagt til) tidligere, som ga noen ville ignite ticks. Men du vil alltid få dine 40% damage increase fra begge crits.

 

Ignite er forøvrig det mest geniale talentet i fire-treet.

 

Red.: Der kom det spørsmålet, ja.

 

Prior to Patch 2.0, Ignite damage used to always tick every 2 seconds, regardless of new crits resetting the duration to 4 seconds. This meant that ticks would do damage then also apply to the next Ignite, doing its damage once then "rolling" into the next Ignite. As long as crits happened every 4 seconds, the stack would be refreshed, accumulating more damage for each tick indefinitely. Furthermore, only one Ignite stack per target was shared among all mages attacking it, increasing the likelihood that the Ignite stack will keep rolling. In 40 man raids, several fire mages could coordinate (with Combustion for example) to do significant boss damage with these rolling Ignites. Two changes in 2.0 ended the rolling ignite: first, all mages now get their own Ignite stack per target, and second, it stops doing damage and resets each time a new Ignite lands.

 

The following examples assume no talents except a full 5 points in Ignite, giving a DoT equal to 40% of the crit damage. In the first example, a Fireball crits for 1500, applying an Ignite that will deal 600 over the next 4 seconds. Assuming no further spell casts and ignoring Fireball's own DoT, the combat log (time-tagged here for convenience) will show as follows:

 

0:00.00 - Your Fireball crits <Target> for 1500 Fire damage.

0:00.00 - <Target> is afflicted by Ignite

0:02.00 - <Target> suffers 300 Fire damage from your Ignite.

0:04.00 - <Target> suffers 300 Fire damage from your Ignite.

 

Total damage is 2100 as expected (1500*1.4). Next, consider two consecutive crits from Scorch, which has a cast time of 1.5 seconds. The first Scorch crits for 1000 damage, Igniting for 400, and the second crits for 1100, Igniting for 440. The second Scorch lands 1.5 seconds after the first, which is before the first Ignite has a chance to tick. This pushes the damage back, adding both Ignites into a single DoT for 840.

 

0:00.00 - Your Scorch crits <Target> for 1000 Fire damage.

0:00.00 - <Target> is afflicted by Ignite.

0:01.50 - Your Scorch crits <Target> for 1100 Fire damage.

0:03.50 - <Target> suffers 420 Fire damage from your Ignite.

0:05.50 - <Target> suffers 420 Fire damage from your Ignite.

 

Total damage is 2940 as expected (2100*1.4). Note that the first Ignite did not tick at t = 2.0 as it did with the first example. The second crit restarted the Ignite debuff, with all remaining damage added into the new DoT, and split evenly between the ticks. Now, consider two consecutive Fireball crits, the first critting for 1500, Igniting for 600, and the second critting 3.0 seconds later for 1600, Igniting for 640. Here, Ignite ticks once before the second crit, leaving the remainder to be added into the next Ignite.

 

0:00.00 - Your Fireball crits <Target> for 1500 Fire damage.

0:00.00 - <Target> is afflicted by Ignite.

0:02.00 - <Target> suffers 300 Fire damage from your Ignite.

0:03.00 - Your Fireball crits <Target> for 1600 Fire damage.

0:05.00 - <Target> suffers 470 Fire damage from your Ignite.

0:07.00 - <Target> suffers 470 Fire damage from your Ignite.

 

Total damage is 4340 as expected (3100*1.4). Note that the second crit restarted the Ignite again at t = 3.0, leaving 3 seconds between the first tick and the second. The 300 damage that would have been the second tick of the first Ignite is added to the 640 for the second Ignite, a total DoT of 940 which is split into two ticks of 470.

 

Fra WoWWiki.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Rart det der. Jeg spilte casual i nesten 2 år, var aldri med i et guild, og aldri med i en raidgruppe. Ever.

Har aldri sett innsiden av instancer over wailing caverns, bortsett fra noen ganger en lvl 70 kompis blitzet meg gjennom diverse lowlevel instancer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Gief tilbake rolling ignites! Kanskje en litt nedtonet versjonen, men hadde fortsatt vært fint. Eller gjør noe med fireball dotten, en dot som ticker for 20-30 og tar opp en debuff slot...meningløst. Så blir det kanskje vits i å ha med mer enn 1 mage i raids.

Warlocks har bedre AOE, bedre single target DPS, bedre raid utility,og gir mer til raid DPS.

1 Mage for poly på trash, table og AI, så har du det du trenger. En ekstra mage bringer ikke noe mer enn sin egen DPS, i så tilfelle ville en hunter / lock / rogue nesten alltid vært et bedre alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...