Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Det er ikke ren matematikk. Jeg har alltid slått alle fire mager jeg kan sammenlikne meg med. Altså de jeg har raidet sammen med, det er mulig at de suger småstein, men enten de har hatt bedre gear enn meg eller ikke så har jeg slått dem på damage done. Hvorfor aner jeg ikke, hvis det er så åpenbart at fire er bedre. Selv en dårlig fire mage burde slått en god frost mage hvis det er ren matematikk.

 

Skills vinner alltid over specc og gear. Poenget er at hvis du er en god frost mage, så betyr ikke det at du nødvendigvis får bedre dps som fire mage. Det er to vidt forskjellige måter å spille på og begge passer ikke nødvendigvis for alle.

 

Potensialet for å gjøre skade er større for en fire mage, da de har høyere dps, men som du kanskje har oppdaget hvis du har spilt på litt høyere nivå enn Shattered Halls, så er ikke høy potensiell dps det som utgjør hvor mye nytte du gjør som mage.

 

Det er en kombinasjon av dps, CC og ikke minst overlevelse(som selvfølgelig påvirker DPS). Min erfaring er at fire mager dauer oftere enn det jeg gjør.

 

Selvsagt har skills litt å si. Hvis du slår fire mages som frost, så kommer du til å KNUSE dem om du speccer fire.

 

Og jeg har spilt litt høyere nivå enn Shattered Halls, ja. Har raidet leenge.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel hos oss så er de fleste magene frost, ganske enkelt fordi at frost mager overlever lettere, er bedre til å holde resten av folket levende ved bruk av CC og hovedsakelig på grunn av overlevelsesevne gjør mer skade overall. For å gjøre det så enkelt som mulig for dere å forstå, hvis en fire mage blåser av en pyro blast som gjør noe sinnsvakt med skade men dør like etter, så vil en frost mage som bare bruker sin ussle frost bolt, men overlever tja si ett minutt lenger, ta igjen det tapte. Så enkelt er det, dps(damage per second) regnes ut ett hvor mye skade du har gjordt/tiden du har vært i kamp. Det riktige er selvsagt å regne total damage done.

 

I tillegg så kommer selvsagt effektiv CC, noe som er frost sin styre fremfor fire. Så å si at man gimper seg selv og raidet ved å specce frost viser egentlig bare hvor liten innsikt du har om emnet og at det i realiteten er du som gimper deg selv og ditt raid min gode mann, eller kvinne.

 

 

Red.: Argh! Orddeling er noe dritt.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar

Joda, jeg er enig at en frost mage lettere kan overleve, og at en død mage ikke gjør noe skade.

 

Aner ikke hor seriøst du raider, men i min guild pusher vi veldig når nytt content kommer, og for å være best, så er mann nødt til å specce fire enkelt og greit. Jeg stoler såpass på meg selv og de andre magene at de ikke kommer til å dø som fire.

 

DPS er det absolutt viktigste for mage classen, og i fights som Brutallus hvor vi rett og slett er NØDT til å holde over 2000 dps for å drepe bossen, så er det ikke mulig som en frost mage.

 

Edit: vil også legge til:

 

En mage har ikke en dritt å gi raidet bortsett fra DPS. Vi er casternes svar på rogues. Om vi ikke holder helt ypperlig DPS så blir vi byttet ut med andre classer.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Da har man lite innsikt i spillemekansimer om man fyrer av en pyro, og puller aggro i et raid som videre fører til en wipe. Ser på det som at man faktisk ikke kan spille klassen sin i det hele tatt. Må man gå så langt at man må respecce til frost fordi man ikke kan kontrollere sin aggro sier vel det alt.

 

Forøverig er ikke pyro effektivt i raid sammenheng.

Kom jeg høyt på aggro meteret under raids brukte jeg invisibility, og det var aldri noe problem i det hele tatt med over nuking som fire.

Endret av Ashvan
Lenke til kommentar

Si meg, evner du å lese litt mellom linjene? Posteren over deg forsto eksempelet, les posten hans du min gode venn.

 

Du trenger ikke akkurat å dra aggro for å bli rævkjørt engame, det er utallige aoe og tilfeldig angripende mobs der ute. Du kan jo ta en liten titt på "mother" bare som ett av de enkle eksemplene på hvor angrepene er helt tilfeldig og hvor din evne til å begrense aggro har null og niks å si.

 

Skurupu:

Ikke dødsens seriøst akkurat, men 13 drepte vi RoS og 16 tok vi Mother. Var vel ikke noe spennende som skjedde mellom de dagene der da. Jeg vil da si at en mage har adskillig mye mer å gi enn ren dps, jeg har utallige ganger redda rævva til healer f.eks, det ble ikke gjordt med dps.

Lenke til kommentar
Si meg, evner du å lese litt mellom linjene? Posteren over deg forsto eksempelet, les posten hans du min gode venn.

 

Du trenger ikke akkurat å dra aggro for å bli rævkjørt engame, det er utallige aoe og tilfeldig angripende mobs der ute. Du kan jo ta en liten titt på "mother" bare som ett av de enkle eksemplene på hvor angrepene er helt tilfeldig og hvor din evne til å begrense aggro har null og niks å si.

 

Skurupu:

Ikke dødsens seriøst akkurat, men 13 drepte vi RoS og 16 tok vi Mother. Var vel ikke noe spennende som skjedde mellom de dagene der da. Jeg vil da si at en mage har adskillig mye mer å gi enn ren dps, jeg har utallige ganger redda rævva til healer f.eks, det ble ikke gjordt med dps.

 

Men hadde de healerene død om du hadde vært fire? Frost nova, polymorph og CS kan en fire mage også kaste. Og de hjelper kun på trash, og om folk må specce for trash er det noe galt.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Hva jeg skal med ice barrier? Det er jo greit å ha noe til å absorbere skade med, er det ikke? Nei, det er totalt ubrukelig det. Frost nova er kjekt bl.a for å redde healere, kontrollere mobs som tanken ikke kan ta ansvar for. Mulighetene er mange, at du ikke ser dem får meg til å tvile veldig på dine ambisjoner om å pushe for å være den beste.

Lenke til kommentar
Hva jeg skal med ice barrier? Det er jo greit å ha noe til å absorbere skade med, er det ikke? Nei, det er totalt ubrukelig det. Frost nova er kjekt bl.a for å redde healere, kontrollere mobs som tanken ikke kan ta ansvar for. Mulighetene er mange, at du ikke ser dem får meg til å tvile veldig på dine ambisjoner om å pushe for å være den beste.

 

Vi snakker om å redde healers på TRASH. Trash er null problem uansett. Jeg speccer for boss fights.

Lenke til kommentar

Skupuru vet nok hva han snakker om. :)

 

Fire mages har frost nova.

Fire mages har ice block.

Fire mages har (kanskje) blast wave og dragon's breath.

Er det behov for masse survivability - stamina gear.

 

Hva sa du?

 

Det at mages må specce frost fordi andre ikke klarer å plukke opp ting som de skal, vel, det er en annen diskusjon.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Ærlig talt, jeg tror ikke du har spilt særlig mye endgame jeg. Du sier altså at bossene rundt om i verden ikke har medfølgende trash? OK, jeg tror jeg takker for meg i denne omgang, da det er tydelig at dere har null greie på hva dere snakker om.

 

Hva man skal med ekstra hp? Er du full mann?

 

Har vært på alle first kills siden Magtheridon, thank you very much.

 

Vi har 3/6 i Sunwell.

 

Edit: Nei, nå juger jeg. Var der ikke på Mother en gang tilbake i oktober.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
*snipp*

 

Det at mages må specce frost fordi andre ikke klarer å plukke opp ting som de skal, vel, det er en annen diskusjon.

 

Det er i alle fall min erfaring. At mobs ikke blir snappet opp og at noen må ta ansvar, det er vanligvis meg. Kanskje problemet mitt er at jeg bestandig har spilt med tanker som suger? Ikke vet jeg, men jeg opplever alltid at mobs kommer på avveie og at en eller annen stakkarslig healer står i fare for å miste livet.

 

Likevel så sier du at bossene ikke har medfølgende trash? Bra jobba.

Lenke til kommentar
*snipp*

 

Det at mages må specce frost fordi andre ikke klarer å plukke opp ting som de skal, vel, det er en annen diskusjon.

 

Det er i alle fall min erfaring. At mobs ikke blir snappet opp og at noen må ta ansvar, det er vanligvis meg. Kanskje problemet mitt er at jeg bestandig har spilt med tanker som suger? Ikke vet jeg, men jeg opplever alltid at mobs kommer på avveie og at en eller annen stakkarslig healer står i fare for å miste livet.

 

Likevel så sier du at bossene ikke har medfølgende trash? Bra jobba.

 

Er nok tankene dine som suger, ja. I hvert fall om det er healers som tar aggro, og ikke dps.

 

Og såklart er det trash å drepe, men det er ingenting i forhold til en boss. Trash skal alltid være lett, uansett.

Lenke til kommentar
I tillegg så kommer selvsagt effektiv CC, noe som er frost sin styre fremfor fire. Så å si at man gimper seg selv og raidet ved å specce frost viser egentlig bare hvor liten innsikt du har om emnet og at det i realiteten er du som gimper deg selv og ditt raid min gode mann, eller kvinne.

 

Nå har jeg alltid speccet til det beste for guilden, og det som gir meg maksimum damage.

Jeg må forvente at resterende raid members vet hva dem gjør og tar seg cc utover hva som forventes. En mages primære raid rolle vil alltid være damage og det er det jeg speccer etter.

Ikke en cc specc som kanskje kan redde en healer 1% av et trash pull i et instance.

 

Utover sheeping har jeg aldri sett noe sært behov for mere cc utover enn det i raid sammenheng. Hvertfall ikke noe som KREVER at man speccer frost for å hjelpe tanks til å gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...