Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du svarer vel på deg selv i editen der. Fireball er 3,5sek-kast untalented, noe som gir 100% av spelldamage. I tillegg kan du specce 15% til.

 

Ja, fireball scaler bedre med spelldmg ( tar 2x så lang tid å caste, men får 2.68x så mye av bonus spelldmg. Derimot skal du ha ganske mye før det senker DPSen din. Hadde en merkbar økning når jeg puttet den inn i rotasjonen med 1200ish damage buffet. Veldig bra til å toppe DPS meterene på trash =P

Lenke til kommentar
Kan noen sette opp et bra frost talent tre får meg?

 

Er det bra å ha bara frost eller Frost og litt Arcane?

 

Spiller ikke så mye pvp for det meste levling.

 

Takker får alle svar :)

 

For levling, bruk det du vil. Hvis du liker å sløse talent points for levling er arcane stedet å putte poengene i. Prøvde haugevis med speccs under levling (hadde 50G per respec før 70) og gikk alltid tilbake til full frost. Du kan trygt putte alle talentpointsene dine i frost på det du synes ser fornuftig ut. På level 50 "må" du respecce frost uansett. Fire er ikke noe problem heller, men ice barrier / frostbite / cold snap / permafrost / water elemental er lifesavers, kommer til å spare deg for mange corpseruns = )

Lenke til kommentar

Brukte fire fram til level 40, var fornøyd med fire men fy så godt det va å gå over til frost.

Spesilert water element det va digg :)

 

Men va heter den spellen som gjør at mobs som slå på meg blir fryst? Litt iritteranes nå eg ska Aoe grinde.

Endret av Xp3ri3nZ
Lenke til kommentar
*snipp* Det funker fint, men krever litt feridgheter*snipp*

 

Så der er derfor du ikke liker det. :D Det er jo det som gjør det overlegent å spille frost, at det faktisk krever noe mer av deg som spiller enn å trykke på knappen for scorch noen ganger etter hverandre. Du utvikler deg mer som spiller, lærer deg å bruke de forskjellige evnene en mage har mer effektivt - jeg nevner sånn kjapt, blink og frost nova. Du merker stor forskjell på en mage som ikke har spilt frost AOE og en som har gjordt det når det kommer til å gjøre en god jobb i raids når det kommer til CC.

 

Det beste du kan gjøre for å utvikle gode ferdigheter som mage er å kjøre frost AOE frem til level 70, så kan du begynne forske på andre talent oppbygginger. Det er nå bare min mening.

Lenke til kommentar

Det var ikke ment seriøst, men bare som en liten intro til det som kom. :D

Hvilken mage med hodet i behold spiller kun med frostbolt? Personlig så raider jeg BT som frost og gjør det ikke så aller værst, selv om jeg ligger under i gear på de andre.

 

 

Det som er oppgaven din når du spiller frost er:

 

1. Bruk WE, Icy veins, CS (evnt, trinkets) rullering.

2. Frostbolt, Ice lance, CoC for litt ekstra burst, ice lance på frozen targets.

3. På bosser så er det lurt å time WE riktig slik at du får mest mulig ut av tiden WE er oppe.

 

Du har enda fler faktorer å holde styr på for å spille frost godt, som fire er det veldig lite variasjon og alt for kjedelig for meg i alle fall.

 

Konklusjonen er faktisk at du må jobbe for god dps som frost, mens som fire så kommer det av seg selv.

Lenke til kommentar
Det var ikke ment seriøst, men bare som en liten intro til det som kom. :D

Hvilken mage med hodet i behold spiller kun med frostbolt? Personlig så raider jeg BT som frost og gjør det ikke så aller værst, selv om jeg ligger under i gear på de andre.

 

 

Det som er oppgaven din når du spiller frost er:

 

1. Bruk WE, Icy veins, CS (evnt, trinkets) rullering.

2. Frostbolt, Ice lance, CoC for litt ekstra burst, ice lance på frozen targets.

3. På bosser så er det lurt å time WE riktig slik at du får mest mulig ut av tiden WE er oppe.

 

Du har enda fler faktorer å holde styr på for å spille frost godt, som fire er det veldig lite variasjon og alt for kjedelig for meg i alle fall.

 

Konklusjonen er faktisk at du må jobbe for god dps som frost, mens som fire så kommer det av seg selv.

 

Jobbe mer som frost, mulig det. Men en god frost mage slår aldri en god fire mage. Det er ren matematikk.

 

Helt personlig synes jeg også frost er morsomts å spille, men fire er best, så jeg spiller det.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Det er ikke ren matematikk. Jeg har alltid slått alle fire mager jeg kan sammenlikne meg med. Altså de jeg har raidet sammen med, det er mulig at de suger småstein, men enten de har hatt bedre gear enn meg eller ikke så har jeg slått dem på damage done. Hvorfor aner jeg ikke, hvis det er så åpenbart at fire er bedre. Selv en dårlig fire mage burde slått en god frost mage hvis det er ren matematikk.

 

Skills vinner alltid over specc og gear. Poenget er at hvis du er en god frost mage, så betyr ikke det at du nødvendigvis får bedre dps som fire mage. Det er to vidt forskjellige måter å spille på og begge passer ikke nødvendigvis for alle.

 

Potensialet for å gjøre skade er større for en fire mage, da de har høyere dps, men som du kanskje har oppdaget hvis du har spilt på litt høyere nivå enn Shattered Halls, så er ikke høy potensiell dps det som utgjør hvor mye nytte du gjør som mage.

 

Det er en kombinasjon av dps, CC og ikke minst overlevelse(som selvfølgelig påvirker DPS). Min erfaring er at fire mager dauer oftere enn det jeg gjør.

Lenke til kommentar

Jeg merket hvertfall en radikal dps økning ved bytte fra frost til fire.

Samme skjedde når jeg raida TK og SSC ved bytte fra fire til arcane.

Spillere på like nivå og rimelig likt gear ved optimal spillestil skal slå en frost mage med fire build. Ellers gjør den som er speccet fire noe feil.

 

Som Skurupu sier det er ren matematikk.

Sjekk gjerne ut WWS Scoreboard på 15 mages som er ranked damage messig blandt dem beste i verden.

Nå har jeg tatt søket overall på alle instancer og det er ingen som er speccet frost for damage.

 

Jeg vil annta at ingen raidguild eller særiøs raider er interessert i å gimpe seg selv eller raidet og gå for frost, når fire er en mye bedre damage specc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...