Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

lycan eier noobs... igjen <3 men må si meg enig... er evig morsomt når vi får en post som inneholder OLOLOLOLO greier ikke vinne lol nerf så kan ikke vedkommende innhodet i sine EGENE skills og abbilitys engang.

 

lets face it du kommer ALDRI til og vinne noe uten og lære deg MINIMUM basic skillsa til alle classer... anbefaler alle og levle litt forskjelling ikke nødvendigvis til 70 men et lite stykke så man lærer hvordan classen fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og hvordan ihelvete skal jeg ta healers? de healer jo bare hele tiden

 

Jeg er frost, har spilt siden beta, men er fortsatt så überdårlig at jeg burde vært kastrert

 

sheep, pyroblast(jeg er fire, så vet ikke hva frost har av samme kvalitet), counterspell, fireblast(samme som parantesen til pyroblast), frost bolt, frost bolt osv. Burde klare det da hvis du critter høyt nok.

Jeg ville aldri ha brukt pyroblast under en duell/PvP, rett og slett fordi den tar evig lang tid å kaste. Totalt sett tar den slik tid at skade-per-sekund (DPS) ikke blir noe særlig høyere, dessuten vil du lett kunne bli avbrutt.

Og frost har forresten ikke noe lignende pyroblast i kvalitet. :) Frost gjør mindre skade, men du har bedre kontroll.

 

Lycantrophe: Kanskje har du peiling, men trenger du å alltid svare like nedsettende til folk? Setter et ? for nominasjonen din til årets bruker etter det jeg har sett av deg her i WoW-forumet.

Lenke til kommentar
lycan eier noobs... igjen <3 men må si meg enig... er evig morsomt når vi får en post som inneholder OLOLOLOLO greier ikke vinne lol nerf så kan ikke vedkommende innhodet i sine EGENE skills og abbilitys engang.

 

lets face it du kommer ALDRI til og vinne noe uten og lære deg MINIMUM basic skillsa til alle classer... anbefaler alle og levle litt forskjelling ikke nødvendigvis til 70 men et lite stykke så man lærer hvordan classen fungerer.

 

Er vel ikke seriøst meg du henviser til?

Lenke til kommentar
Setter et ? for nominasjonen din til årets bruker etter det jeg har sett av deg her i WoW-forumet.

 

Må si meg litt enig der, men må si det er litt gøy å lese noen av innleggene hans. Han er definitivt en av de som "get's off" av å velte ut av sin egen kunnskap til folk som ikke bruker like mye tid på å sette seg inn i ting^^

 

Til Nilspilsemannen:

Last heller ned noen Mage PVP filmer du og lær derfra. Stemmer også at man bør kunne en del av andre classes sine key spells for å kunne bli god i PVP.

Endret av squonk
Lenke til kommentar
lycan eier noobs... igjen <3 men må si meg enig... er evig morsomt når vi får en post som inneholder OLOLOLOLO greier ikke vinne lol nerf så kan ikke vedkommende innhodet i sine EGENE skills og abbilitys engang.

 

lets face it du kommer ALDRI til og vinne noe uten og lære deg MINIMUM basic skillsa til alle classer... anbefaler alle og levle litt forskjelling ikke nødvendigvis til 70 men et lite stykke så man lærer hvordan classen fungerer.

 

Er vel ikke seriøst meg du henviser til?

 

*SIGH*

 

Lær deg å skrive, Glenn. Stor bokstav, hørt om det før? Punktum, komma?

Lenke til kommentar

Fredagskveld og fjortisene småkranger på forum, blir ikke bedre enn det.

 

De eneste healerne du har en grei sjans mot som mage, er paladin og shaman. En likt gearet (full s3) priest/restodruid er det bare å gi opp mot. Du kommer trolig til å gå tom for mana før noe annet.

 

Et godt tips kan være å bruke counterspell på en cast, og ikke gjøre som alle idiotene og bruke den for 4sekunders silence.

Lenke til kommentar

Alle classer kan drepes ofc. Med litt flaks og litt dyktighet.

Priest f.eks:

Spellsteal alt av PW:Shield han dytter på seg.

Cast Frostbolt med Elemental oppe, Pet Nova - FB hit + insta Lance.

CS en Holy cast (Flash/Greater heal) for 8 sek school lock.

Nova selv, Repeat shatterkombo (FB+Lance) + Fire Blast + Arcane Missiles om nødvendig. Dette kan fort bli veldig mye dmg på få sekunder uten at han får healet seg selv, men er selvsagt bare i teorien, men alt er mulig og jeg har gjort lignende selv. Bare man har litt kunnskap og litt dyktighet + is i magen.

Endret av squonk
Lenke til kommentar

La oss si at priesten du møter har pwf, shadow protection, inner fire, shield og renew oppe. Skal du være sikker på å ta bort shield, må du spellsteale minst 5 ganger. Dette koster ca. 3300 mana. Så kan du legge til at de fleste pvp-priests har Silent Resolve, -20% sjans for at buffs blir dispelled.

 

Skulle gjerne ha sett deg drepe en full s3-geared priest på 8 sekunders counterspell. Har vedkommende _litt_ peiling, vil du aldri klare å få han i nova lenge nok til å få landet en shattercombo, priesten vil aldri finne på vente med selfheals til han er under ~80%.

 

Det går jo, ser ikke at det er umulig, men det er veldig vanskelig å vinne mot en full s3-geared discpriest som mage. Du får trøste deg med at i de fleste tilfeller er det bare å polymorphe og stikke av dersom det ser svart ut.

Lenke til kommentar

Ved neste patch får Blink, Spellsteal og Slow lavere manakostnad.

 

Oppdaterte mage-patchnotes:

 

  • Arcane Explosion: The damage cap for area of effect damage on this spell has been increased by approximately 50%.
  • Arcane Fortitude now increases your armor by an amount equal to 100% of your Intellect, up from 50%.
  • Blink, Slow, and Spellsteal have all had their mana cost reduced.
  • (Added 2/29) Improved Blink: This talent no longer reduces the mana cost of Blink. Instead, it increases the chance for all attacks to miss the Mage by 25% for 2/4 sec after Blink is cast.
  • Using low ranks of Fire Ward and Frost Ward spell will now be penalized the same way healing spells are penalized.
  • Frostbite: When a frost spell is reflected back at a Mage, it is now possible for the Mage to suffer from the Frostbite effect.
  • Ice Barrier: Using low ranks of this spell will now be penalized the same way healing spells are penalized.
  • (Changed 2/29) Icy Veins no longer stacks with Bloodlust, Heroism or Power Infusion.
  • Molten Shields has become Molten Shields.
  • (Added 2/29) Mana Shield: This spell will now get a percentage of the Mage’s bonus to spell damage as an additional effect.
  • New Talent: Molten Shields will cause your Fire Ward to have a 10/20% chance to reflect Fire spells while active. In addition, your Molten Armor has a 50/100% chance to affect ranged and spell attacks.
  • Permafrost: This talent will now correctly increase the movement slowing effect of frost Armor instead of the attack speed slow.
  • Spellsteal will no longer overwrite a longer duration buff.

 

 

Synes Improved Blink virket litt fancy, egentlig.

Lenke til kommentar
La oss si at priesten du møter har pwf, shadow protection, inner fire, shield og renew oppe. Skal du være sikker på å ta bort shield, må du spellsteale minst 5 ganger. Dette koster ca. 3300 mana. Så kan du legge til at de fleste pvp-priests har Silent Resolve, -20% sjans for at buffs blir dispelled.

 

Skulle gjerne ha sett deg drepe en full s3-geared priest på 8 sekunders counterspell. Har vedkommende _litt_ peiling, vil du aldri klare å få han i nova lenge nok til å få landet en shattercombo, priesten vil aldri finne på vente med selfheals til han er under ~80%.

 

Det går jo, ser ikke at det er umulig, men det er veldig vanskelig å vinne mot en full s3-geared discpriest som mage. Du får trøste deg med at i de fleste tilfeller er det bare å polymorphe og stikke av dersom det ser svart ut.

 

Sånn blir bare teit å si.

"Om han atte da.. Bla bla"

Hvor mange S3 priests tror du han som klagde over at de var så vanskelige drepe har møtt?

De aller fleste du vil møte på det nivået har ett mellom 100-200 res, da snakker vi noe helt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...