Arne Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Skal eg ikkje ha improved fire ball? Er ikkje det det mest opplagte å satse på, sidan det vert mykje brukt? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Du bruker kun fireball som opener etter du får Scorch (på 22) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Nei. Fram til du får Scorch bruker du fireball. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ok, no forstod eg, litt uklart det du sa fyrste gongen. Dette er heilt opplagt, slik at eg ikkje kan feile når eg satsar? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Jada. Levle til 22, sett opp talenter slik: Link Da grinder du sånn: Fireball - Scorch til moben er dau/kommer fram. Fireblast om det trengs (når det trengs lærer du ganske raskt) Tingen er å finne balansen mellom killtime og mana brukt. Øvelse gjør mester, lykke til. Endret 27. november 2007 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Aldri foretrukket scorch uten at den er improved. Liker bedre fireball da... Men er vel smak og behag... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Scorch på lav level har høyere utbytte, selv før improved. Når den blir improved blir den enda bedre igjen. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Hvorfor spamme scorch og ikke bruke fireball etter du får scorch? Fireball har mer dpm, så vil påstå at 2-3scorches etterfult av en fireball eller to er mer effektivt. Fireblast? Ikke for å være frekk, men har du levla en mage? Du grinder ikke med fireblast, med mindre du må drikke uansett og bare tømmer manapoolen. Endret 27. november 2007 av M@R7!N Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg har vært uheldig med resists, og jeg brukte ikke fireblast til vanlig. Men den er grei å ha. Og såvidt jeg husker har scorch høyere dpm og critchance, samtidig som den har lavere castingtime (og range), derfor lettere å bruke som spammeskill under levling. Tullete å brenne av en fireball når mobben har 10% igjen. Selvsagt kan man bytte til scorch da, men det tar gjerne litt tid. Jeg foretrakk scorch, både for debuff, critchance, casttime og dpm. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Joda, sant det. Har en vane med å avslutte med scorch selv rundt 10%. Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Jeg har nå en mage på lvl 39. Lurer på hva som er best med lvl'ing? Frost eller Fire? Har hørt at Fire har mest DPS men frost har best survive-ability. <{POST_SNAPBACK}> Ta det jeg sier med en klype salt, det er min personlige mening basert på min egen erfaring og det jeg har lest og diskutert med andre. Bruk det som referanse materiale om du vil Jeg har levlet bortimot 5 mager, 1 UD til 60 ved release, som jeg så spillte på i bortimot ett år, så levlet jeg en draenei mage til 70 ved tbc release, mellom dette har jeg levlet en par gnomer og en human til rundt de 40, til sist fortsatte jeg på UD magen for å teste ut forskjellige variasjoner av levle specs. Etter det jeg har erfart, og det jeg har lest og diskutert på forum rundt om (bla elitistjerks som du virkelig burde ta en tur innom) så fungerer mage effektivitet i levling omtrentlig slik: level 1 til 42-46 = Fire, du bygger opp fireball effektivitet og scorch debuff, samt ignite og strikte damage talents, ingen fancy pvp talents, pvp på de levlene handler for det meste om sheep og nuke for deg uansett. level 42-46 og opp til 60 = Frost Fra level 42-46 får du tilgang til nok talents i frost treet at det gjør frost til ikke bare det beste survivability tech treet, men også det som kommer til å gi deg minst nedetid mens du levler, du kommer til å få mest bang for your bucks, for å si det slik. PvP vil også gå over til å bli mer hasardiøst for deg som mage, de fleste andre classes begynner å få tilgang til gode counters mot sheep og gode metoder for å gjøre livet til en clothie smertefullt. Frost gir deg god kontroll og muligheter til å holde ut en kamp mot selv de farligste fiendene dine. Etter 60. Det er strengt tatt her ting blir vanskelig. det fins tre veier å gå, hvilken du tar kommer an på en del viktige ting. Frost. Du har nå (forhåpentligvis) blitt forholdsvis vant til å håndtere water elemen din, den gjør frost til en av de kraftigste SOLO buildene det går ann å levle med, selv klarte jeg å gjøre bortimot 70-80% av alle gruppequests som ble lagt fram for meg takket være smart bruk av water elemental. Du får fantastisk mana effektivitet, DPM. Og du får et veldig godt våpen i PvP. En ting som gjør at frost levling gjerne gir litt avsmak for enkelte er vanskelighetsgraden i å kontrollere water elementalen, du blir nødt til å finne en lett tilgjengelig knapp å binde frost novaen dens på ellers blir det veldig mye knappeknoting, trust me on this. Det er en del teknikker å lære seg for å effektivt bruke elementalen, spesiellt i pvp, men om du har spillt frost fra de 50 og opp til 60 burde du kunne dette nå, instant shatter med ice lance/elem nova er en nydelig ting Fire. Med den riktige builden og en del gull kan dette gå svinefort, med et par små pots og en god del kjøpevann (det du kan conjure ligger så og si konstant et hakk under det du kan få kjøpt) kan du kjøre igjennom mobs som om de var slapp havregrøt. PvP blir utfordrende, du er nødt til å spille mye mer gerilja taktikk og jobbe for å få inn den ene super bursten som gir deg overtaket. Solo messig er du antagelig ikke kapabel til å ta alle de gruppequestene som en full frost mage ville klare, men med impact, en god del stamina og molten armor kan du klare en del av de boss questene hvor fiendene er immune mot snare osv (tanke mobben med scorch og procce impact så og si kontinuerlig, jeg har prøvd mange quester med dette og det går). Uten ekstra gull kan det fortsatt gå helt fint, du kommer bare til å ha en del mer nedetid (drikking og spising etc) enn en frost mage/richboy. Fire fra 60 til 66 og frost derfra. På 66 får du "ice lance of doom" som enkelte liker å kalle det. Ice lance gjør at deep frost nesten eksploderer både i DPS området og i DPM området når det kommer til levling. Denne builden fungerer veldig godt om du føler for litt forandring, det gir deg også et godt innblikk i forskjellig gameplay i pvp. Det blir som å hoppe fra Fire builden til Frost etter 6 level. Det negative er selvfølgelig respec kostnaden, men den er ikke enorm nå du kommer til outland og begynner å tjene penger på quests. Til slutt vil jeg jo nevne som andre her at det er fullstendig mulig å levle fra 1-70 med både frost, fire og arcane (!), det er du som bestemmer hva du LIKER best. Husk det, ta det du liker å spille. For min del elsker jeg både scorching, water elem play og arc pom pyro Jeg kommer alltid til å elske mage, uansett hvor mye blizzard har skakkjørt oss opp igjennom. Tok like greit å quota en post jeg skrev for godt og vel 15 sider tilbake. For å utbrodere litt, fire DPM er vanvittig mye lavere enn det frost er, ikke la deg narre. og selvom en firemage rundt de 50 antagelig vil kunne drepe 1 mob fortere enn deg vil du fortsatt holde på uten å ha drukket en dråpe når han er på sin andre drikkepause. Og med godt bruk av nova og pet vil dpsn din være langt fra så dårlig som *kremt* enkelte her vil ha det til. Ice shards, imp frost bolt, shatter inkludert den beste dpm'en vil gjøre at du har vanvittig mye bedre overall dps iogmed at du bruker kortere tid nede enn hva en firemage ville gjort. Når det er sagt, før du når rundt 42-46 er frost for lite optimalisert til å kunne gi deg noen overlegen effekt på levling, kort sagt, den dps'n firemager er så stolte av veier opp for mana effektiviteten til frost. Frost er ekstremt avhengig av enten deep arcane eller deep frost talents for å gjøre noe nevneverdig dps. Fire vil helt klart gi deg overlegen fart fram til de førti. Ang. master of elements, før du får en forholdsvis stor mana pool og lengre fights med litt regen på si og god crit rate vil du ikke ha mye utnyttelse av dette talentet, det baserer seg som sagt på crit, noe du ikke nødvendigvis har hauger av før 50-60. Apropo AOE grinding. Veldig mange lister over aoe spots har blitt veldig utdaterte etter blizzard minsket slingringsmonnet du har på mob levels (nedover) før de blir grå. Et generellt tips er å gå for Beasts uten stun/slow/sprint skills. Det er lettere å finne klynger av non ranged Beasts enn det er å finne non ranged humanoids, de liker generellt å stå i blanda grupper. I tillegg fins det sjeldent patrols som kan komme på kjipe tidspunkt og ødelegge en blizzard chain. Ang. spell cycle for levling med fire. Jeg vet ikke hvor du har fått det for deg at scorch spamming gir bedre utbytte Lycan, men du har tydeligvis gått glipp av noe. Scorch er en pvp/finisher spell som kun brukes for å fjerne små mengder hp like før en mob er død, legge opp debuff stacks eller spamme i pvp når du har liten tid til å stå stille. Fireblast er en av de minst mana effektive spells du har, den er kun til for burst eller evt. dps boosting om du har mana til det i en bossfight. Fireball har ikke bare den beste dpm'en, men på lang sikt også den beste dps'en, nå som imp. fball har fått fjernet +dmg nerfen er den blitt enda bedre igjen. Å ikke gå imp. fball er bortimot så hull i hodet man får det. Endret 28. november 2007 av Saggy Lenke til kommentar
xTep Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Kan ikke påstå at ikke frost har bedre manaeffektivitet enn fire. Har levlet med begge deler, og brukt begge deler i PvP / PvE. Bruker ekstremt mye mer mana pots som fire. Dør også mye mer i PvE, og må drikke oftere når jeg grinder. Spiller du på PvP server er det grunn nok til å levle frost imo. Prøv begge deler og finn ut hva du liker best, både fire / frost duger til leveling. Endte på litt over 11 days / played med full frost stort sett hele veien, første char til 70 så ikke si at frost er tregt å levle med. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Fireball er en bedre dps-spell enn scorch er, fordi den scaler mye bedre enn scorch. For levling, hvor mobs tåler lite, holder det fint med 2-3 scorch etter opener. Dpm -før- spelldamage, med improved fireball, med imp. scorch er dpm tilnærmet lik. Mage armour hjelper godt på manaregen. Fireball gir sikkert bedre dps, dpm, selv under levling. Men mobs tåler vanvittig lite under levling, så og fireball "fjerner for mye" pr. cast til å få noe utnyttelse av det. Fireblast for burst, ja. Har reddet meg mange ganger. Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Trodde icy veins skulle komme i dag jeg... nedtur:P Lenke til kommentar
................... Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) ... Endret 9. juli 2010 av ................... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hmmm, lol, smak og behag her, ja... Eg har berre eit problem, og det er at eg er i lvl 21, og då har eg berre dårlege skills som eg kan bruke til å kome i lvl 22 når eg får storch... Må jo bruke fireball, men det tar så lang tid å kaste han... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du må jo bare bruke de spellene du har. Ikke bry deg om Arcane Missiles, det går altfor tregt og du må stå helt i ro. Peis på med FB og fireblast, det går jo helt fint. Når mobbene kommer nær deg, fyrer du av Frost Nova og springer til max range for fireball igjen. Scorch er ikke supereffektiv på så lav level, fordi du må ha endel talents for å gjøre den mere effektiv. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hmmm, lol, smak og behag her, ja... Eg har berre eit problem, og det er at eg er i lvl 21, og då har eg berre dårlege skills som eg kan bruke til å kome i lvl 22 når eg får storch... Må jo bruke fireball, men det tar så lang tid å kaste han... Tror nok du må rerolle hvis du synes 3sek er lang cast time...fireball / frostbolt er det du vil caste desidert mest som mage. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Nei, er det er ikkje lang casting time, men det er lang casting time når eg ikkje har han improved! Endret 29. november 2007 av Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå