Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja. Husk at ice barrier spiser mana, du har ikke -interruption uten, du har en spell med en cast-time å forholde deg til, critdamage er selvsagt greit, men du får mer ut av hvert crit med fire, samtidig som du ikke er avhengig av et proc for å ha grei critchance. De 15% fra frost channeling hjelper selvsagt litt, men ikke veldig, siden de er såpss "dypt" i treet.

Lenke til kommentar

Frost for leveling imo, siden du vil kunne gjøre vanskelige quester solo. Også slipper du å bli ganket fullt så mye i world pvp. Et alternativ er å gå fire til du når lvl 50 og får WE. Med frost vil du omtrent aldri ta damage fra melee mobs, noe som er greit. Frost er også mer manaeffektivt. Angående frost vs fire crits så er frost crits 200% dmg og fire 210% (med ignite).

Lenke til kommentar

Jeg var fire helt frem til 60, så switcha jeg til full frost og brukte det til lvl 70. Så ble jeg dritt lei og respecca til full arcane. Så parkerte jeg magen i Shattrath, der han forhåpentlig lever et lykkelig, uavhengig liv som pensjonist og gategjøgler. Uten frykten over å plutselig miste kontroll over egne tanker og bevegelser i timesvis hver dag.

Han har det nok best slik. En verdig avslutning på et langt liv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Er det frost eller fire som er best å levele med?

Har nå lvl to mages til 70. Testa alle mulige specs.

For lvl up er frost helt klart best om du spiller mye solo.

95% av gruppe quester man har utenfor instancer i Azeroth er mulig å fullføre solo med en frost spec.

Man kan kite omtrent alt.

Dessuten er kontrollen med frost helt unik i forhold til fire eller arcane.

Når du kommer deg til Outland kan det være greit å respecce til en mere dps build, fire eller arcane.

Det er et fåtall av elite mobs som kan kites i Outland, så frost har litt mindre nytteverdi der.

Spiller man i tillegg på pvp server er det enda bedre med frost.

Lenke til kommentar
1. Mange elitequests er fjernet.

2. Firemages har også blink, frostnova og rank1 frostbolt.

3. Kiting med frost tar tid. Det funker, men tar -veldig- mye tid. Da er det mest sannsynlig bedre å gjøre noe annet.

Mine to penger.

1. Kan godt hende, men ser fortsatt mange groupquests. Dessuten er god CC veldig hendig og forenkler ting en hel del. Surviability og manaeffektivitet > Litt økning i DPS

2. Ja, rank 1 frostbolt med 1,5 sek cast time 40% slowing i 5 sek mot rank 14 frostbolt med 2,5sek cast time 50% slowing i 12 sek og 15% sjanse for frostbite (5 sek FN)......Og da med damage..kan virkelig sammenlignes. Frost har 21 sek CD på FN, mot fire sin 25sek, i tillegg til muligheten til å resette CD.

3.Huff ja..kiting. Bedre å tanke mobsene, stå i meleerange hele tiden er bra. På vanlige mobs begrenser dessuten kitingen seg til en frost nova, med frostbite proc trenger du som oftest ikke det en gang.

(4.) Frost er mer manaeffektivt. Mindre downtime.

(5.)Ler like mye hver gang jeg ser firemages som bruker pyro som opener på mobs. Zzzz..pittelitt mer damage enn fireball og dobbel cast time..wohoo. Det går unna. Pyro funker til crit records og AP+PoM+ Pyro. Ellers useless.

(6.)Water Elemental. Ranged frost nova. Ufattelig nyttig.

Lenke til kommentar

1. Nå er det jo mer enn "litt" økning i dps som fire. Survivability ligger i iceblock og ice barrier, det "trenger" du ved overpulls, fint lite ellers.

2. En erfaren mage vil være i stand til å kite og gjøre damage i det scenarioet i tillegg.

e

3. mobs vil som regel være døde før de kommer fram til deg som fire, evt. 1-2 scorch til (3 sekunder), det er -veldig- begrenset hvor mye skade du tar.

4. "Mer manaeffektivt"-argumentet holder ikke. Det er ikke så mye at downtimen er forskjellig. Du vil alltid trenge en viss mengde mana for å få være sikke på å få drept en mob. Om du når under det punktet på 5% eller 7% mana spiller ingen rolle, drikke må du uansett.

Da jeg levlet magen min (som fire), drakk jeg -en- gang mellom hver evocation i snitt, og hadde veldig lav kill-time på mobs.

Red.: Det vil alltid være en evig kamp mellom fire og frost.

Og der fikk jeg lyst til å plukke opp magen min igjen.

5. Firemages som åpner med pyro er tilbakestående. Sånn er det bare.

Selv om jeg gjorde det i Un'goro, gøy å oneshotte mobs der (ja, for critrekorder), + som opener etter sheep.

6. Sikkert greit i pvp/overpull. Sologrinding 1 og 1 mob: Mobs vil være døde før du trenger å roote de 4 ganger på rad.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Enig med lycan her.. .SÅ jævli bra.. Annenhver side i mage tråden er en fight over forst vs fire. Men jeg testa en gjeng med specs på vei opp til 70, og står fast på at fire er best. Spesielt nå som mange elitequests er fjernet. (ikke at det er så jævli mange uansett...:p)

Fire gjør MYE mer damage, og ikke MINST, det er mye morsommere. Flere spells å forholde deg til. Jeg brukte faktisk pyro som opener flere ganger, for critrecorden ja, pluss dotten såklart. Dessuten vil jeg påstå at med combustion så har du mer critchance enn med frost og shatter. HVertfall oppimot like mye.

Men, fra og med lvl 66 og icelance, så lønner det seg med frost.

Så mitt tips er fire fra 1>66 frost fra 66>70.

Lenke til kommentar

Hvis man levler på en ny server uten noen mulighet for hjelp/gull fra main/boost/mye spelldmg gear så er frost klart bedre. Jeg tror ikke dere helt skjønner hvor dårlig fire er hvis man starter på null. Man velger ikke frost pga dårlige talents som Ice Barrier og Frost Elemental, man velger det fordi man med shatter og frostbite dreper mobs minst like raskt som fire. Dere kan diskutere det så lenge dere vil, alle har sin egen mening, og etter å ha levlet 2 mager til 60 og en til 70 så er min egen mening at frost gruser fire så lenge man ikke har noen måte å få god mana/spelldmg pre 60.

Lenke til kommentar

Jeg hadde null +dmg før level 45 elns... Klart at det lønner seg å bruke frostspells NÅR man speccer frost, men det vil gå bedre for deg (Arne) hvis du respeccer til fire... Ignite og .5 sek kortere fireball gjør damage. Men er mulig det kan lønne seg å vente til nærmere lvl 30 med å gå fire, siden du ikke har scorch en gang på lvl 20. Så kan du specce imp scorch... Og master of elements.

Indexi: Ok, det får da være din mening. Min mening er at fire gruser frost frem til 66. (Blir man en dobbelt så flink mage av å levle 2 mager, fremfor bare en, sånn som meg?)

Lenke til kommentar
Indexi: Ok, det får da være din mening. Min mening er at fire gruser frost frem til 66. (Blir man en dobbelt så flink mage av å levle 2 mager, fremfor bare en, sånn som meg?)

Det sa jeg ikke, jeg sa det var min mening gjort etter å ha levlet 3 mager.

Lenke til kommentar

1-70 is a long way to go and most players are worried about the fact they could make wrong choices that would slow their leveling : this feeling is of course totally natural. But dont worry here, tou cant really do any big mistake, provided you choose a way and stick to it. The main different ways to level your mage have been perfectly balanced by Blizzard.

The first question coming here again and again is : should I go for frost or fire to level my mage ? The answer is simple : both are fine. It's two different playstyles and I would rather advise you to try both of them, as soon as you feel the opportunity for a respec.

Knowing your mage deeply costs many and many respecs and nothing is better than "your own" experience as a true guide and master to follow.

Fire is about high sustained dps on a single target (before you get Blast Wave and Dragon Breath two excellent aoe skills). Frost is more about control and huge dps on frozen targets. You kill faster with fire, but you run out of mana a bit faster too. You have a bit more mana efficiency and more control against one or several mobs with frost, but you're more dependant on your nova/shatter for killing them, and on your cooldowns for survival.

If as a mage you like to burst your damages very fast on your ennemies, trying to get them down the fastest you can at all costs, then Fire is made for you. If on the contrary you enjoy controlling your ennemies, freezing them, slowing them, and to have a few defense and survival tricks at hand, then you should go frost. Remember that you wont be able to fully enjoy the fire or frost way before level 40-50, when you finally get enough points to take the main talents in each tree. Some will still ask here : but which one is best ? Which one will I prefer to play ? There I can only answer : only you may know. Fire/frost is really a personnal choice and noone can say, but you, which way should be yours as a mage. I'd rather advise you to choose one at the beginning following your intuition, stick with it until the level 40, then go for a respec and see by yourself which one you prefer to level your character.

Fra http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...27419&sid=1

Er ganske enig. Prøv selv, og erfar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...