Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det er sprøtt at vi ikke har en separat mage diskusjon gående ang. forandringene i patch 2.3.2.

 

Såh, my 0.02 dollar:

 

Jeg skal ikke si at dette er tidenes buff, det gjenstår å se, men jeg tror nok Icy Veins kommer til å bli nerfa hinsides takket være melee whining. Det var et behov for mer trygg og stabil frost burst både for arena og pve så slik sett er det et godt planlagt talent iom at vi får ny mana gem med 3 charges og buffet mana restore vil clearcasting heller ikke bli noe noen savner stort.

 

Firemager får jo også en gavepakke pve her, 2/48/11 eller 0/50/11 kommer til å bli en enda kraftigere pve specc enn det 10/48/3 noensinne var. Nok en gang takket være mana gem buff vil de ikke savne CC noe nevneverdig.

 

Et spørsmål jeg spør meg selv er riktignok hvorfor de plasserte talentet på gamle coldsnap plassen. 10/48/3 var en mer enn god nok pve fire spec, og selv med kortere coldsnap cool og IV vil ikke deep frost klare å ta igjen deep fire på dps. det at de fleste mager kommer til å spankulere rundt med IV vil egentlig bare gjøre det enda mer smertefullt for de melee som allerede klager som besatte, senile bestemødre over at vi kan kite og roote med frost.

 

Hadde de latt coldsnap være og plassert IV på 21p der ice block var ville strengt tatt melee's merket veldig liten forskjell i praksis, en økning i pvp dps, men ellers ville de ikke strengt tatt lagt merke til om hyppigheten til frostbite gikk opp, vi går ikke rundt å satser på frostbite uansett.

 

Ang. Iceblock. Denne dagen visste antagelig de fleste ville komme da vi fikk evo som trainable skill og arc. explo. ble instant som default. Det har blitt stadig mer tydelig at det kom til å skje med tanke på alle pve encounters hvor ice block er så og si den eneste måten å være sikker på å ikke dø.

 

Alt i alt, jeg er glad for forbedringene men er skeptisk i forhold til hvor lenge de kommer til å forbli som de er nå.

Lenke til kommentar

20% damge increase x (20/180) = 2,22% DPS increase..ikke tatt med frostbite proccen, men den får du ikke utnyttet fullt i PvE uansett (Immune mobs, breaker fort etc). Whine på en ~2,5% DPS increase..jaja. Ingen som sa noe når imp.frostbolt / fireball ble buffet (tok vekk en gammel nerf) i forrige patch.

 

Edit: Og for å oppnå det må man bruke den hver eneste gang den er aktiv. Hadde tatt et nytt +2% dmg talent over det anyday i PvE.

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar
2/48/11 er bedre specc enn 10/48/3, det er jo greit nok, men er det verdt det?

 

Nå poster jeg dette kun fra jungeltelegrafen, men hører at det er snakk om en 2% dps increase mot en 10% dpm increase.

 

som sagt, ny mana gem, sikret 3000 mana hver use, 2 min cooldown og 3 charges. Med bare litt ekstra mana regen fra en shadowpriest eller en mana pot i tillegg kommer du aldri til å merke forskjell.

 

og for frost blir det mer en 3.1% dps increase med den nye kortere cooldown på coldsnap.

Dessuten gir det elem mager et godt virkemiddel i arenaer, og firemager som går frostbite og icy veins får plutselig frostbite de kan "stole" på for pvp.

Lenke til kommentar

Fire koster ikke voldsomt mye mer mana pr. cast. Master of Elements gjør forskjellen enda mindre.

 

Frost gjør en god del mindre per cast og har -ikke- ignite til å dra seg. I tillegg har fire 15% damage (scorch ftw), 10% damage (talent) + stunproc (mindre skade tatt), samt en rekke andre fine fordeler.

 

10 om gangen må du specce for, og da har du relativt avgrensede grindemuligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...