Matsemann Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Ok, er level 43, så har ikke mye spelldamage på tinga mine. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Både arctic winds og Emp. frostbolt gir 2% mer dmg om du ikke har spelldamage (på 2/2) Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Syns det er sprøtt at vi ikke har en separat mage diskusjon gående ang. forandringene i patch 2.3.2. Såh, my 0.02 dollar: Jeg skal ikke si at dette er tidenes buff, det gjenstår å se, men jeg tror nok Icy Veins kommer til å bli nerfa hinsides takket være melee whining. Det var et behov for mer trygg og stabil frost burst både for arena og pve så slik sett er det et godt planlagt talent iom at vi får ny mana gem med 3 charges og buffet mana restore vil clearcasting heller ikke bli noe noen savner stort. Firemager får jo også en gavepakke pve her, 2/48/11 eller 0/50/11 kommer til å bli en enda kraftigere pve specc enn det 10/48/3 noensinne var. Nok en gang takket være mana gem buff vil de ikke savne CC noe nevneverdig. Et spørsmål jeg spør meg selv er riktignok hvorfor de plasserte talentet på gamle coldsnap plassen. 10/48/3 var en mer enn god nok pve fire spec, og selv med kortere coldsnap cool og IV vil ikke deep frost klare å ta igjen deep fire på dps. det at de fleste mager kommer til å spankulere rundt med IV vil egentlig bare gjøre det enda mer smertefullt for de melee som allerede klager som besatte, senile bestemødre over at vi kan kite og roote med frost. Hadde de latt coldsnap være og plassert IV på 21p der ice block var ville strengt tatt melee's merket veldig liten forskjell i praksis, en økning i pvp dps, men ellers ville de ikke strengt tatt lagt merke til om hyppigheten til frostbite gikk opp, vi går ikke rundt å satser på frostbite uansett. Ang. Iceblock. Denne dagen visste antagelig de fleste ville komme da vi fikk evo som trainable skill og arc. explo. ble instant som default. Det har blitt stadig mer tydelig at det kom til å skje med tanke på alle pve encounters hvor ice block er så og si den eneste måten å være sikker på å ikke dø. Alt i alt, jeg er glad for forbedringene men er skeptisk i forhold til hvor lenge de kommer til å forbli som de er nå. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 2/48/11 er bedre specc enn 10/48/3, det er jo greit nok, men er det verdt det? Nå poster jeg dette kun fra jungeltelegrafen, men hører at det er snakk om en 2% dps increase mot en 10% dpm increase. Lenke til kommentar
xTep Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) 20% damge increase x (20/180) = 2,22% DPS increase..ikke tatt med frostbite proccen, men den får du ikke utnyttet fullt i PvE uansett (Immune mobs, breaker fort etc). Whine på en ~2,5% DPS increase..jaja. Ingen som sa noe når imp.frostbolt / fireball ble buffet (tok vekk en gammel nerf) i forrige patch. Edit: Og for å oppnå det må man bruke den hver eneste gang den er aktiv. Hadde tatt et nytt +2% dmg talent over det anyday i PvE. Endret 25. november 2007 av futtbucker Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 2/48/11 er bedre specc enn 10/48/3, det er jo greit nok, men er det verdt det? Nå poster jeg dette kun fra jungeltelegrafen, men hører at det er snakk om en 2% dps increase mot en 10% dpm increase. som sagt, ny mana gem, sikret 3000 mana hver use, 2 min cooldown og 3 charges. Med bare litt ekstra mana regen fra en shadowpriest eller en mana pot i tillegg kommer du aldri til å merke forskjell. og for frost blir det mer en 3.1% dps increase med den nye kortere cooldown på coldsnap. Dessuten gir det elem mager et godt virkemiddel i arenaer, og firemager som går frostbite og icy veins får plutselig frostbite de kan "stole" på for pvp. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Angående Icy Veins: Regner med at det er snakk om en 25% increase og ikke 25% additional sjanse. Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Virker ut fra teksten som om det faktisk er 25% sjanse for at target blir fryst av chill effects. Står ikke noe om at det er avhengig av frostbite talentet. Så med frostbite tror jeg det blir 40% sjanse for freeze...^^ Men den varer jo kun i 20 sek da... Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 "Kun" i 20 sec? Jesus. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Back to AoE. Men nå finner jeg ingen gode plasser. Søkt, og funnet mange tabeller og alt, men det viser seg å være dårlig. For mange ranged, eller feil level. 44 mage. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Er det frost eller fire som er best å levele med? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg synes fire var kos. Lenke til kommentar
MittBrukernavn Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Koser meg med frost, men jeg liker å queste solo til jeg er høyere lvl så kiting er veldig kjekt på et par elite quests =) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Pff. Med fire dør alle elites raskt nok til at du ikke trenger å kite de. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Er det veldig viktig for deg at "fire er best"? Begge duger til hvert sitt. Frost for kontroll, fire for damage. Selv var jeg fire til level 35, da jeg begynte med AoE. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Nei, jeg bare svarer han på spørsmålet. Han spurte om hva som var best å -levle- med, ikke ha kontroll med. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Slikt jeg mener det betyr ikke nødvendigvis det at mobsa dør fortere at du levler fortere. Som AoE. Eller om du speccer 15% mindre mana cost i frost. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Talent Dessuten. Mer damage = færre casts pr. mob = mindre mana brukt = profit! Red.: Og jo, raskere slaying = raskere exp. Endret 26. november 2007 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg tenker slik: Mindre mana per kast * noen flere kast = lite mana brukt Mye mana per kast * noen kast = nok mana brukt Men går nok begge veier. Selv liker jeg frost da jeg kan grinde 10 om gangen, f. eks. Raskere slaying er jo lik raskere XP Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Fire koster ikke voldsomt mye mer mana pr. cast. Master of Elements gjør forskjellen enda mindre. Frost gjør en god del mindre per cast og har -ikke- ignite til å dra seg. I tillegg har fire 15% damage (scorch ftw), 10% damage (talent) + stunproc (mindre skade tatt), samt en rekke andre fine fordeler. 10 om gangen må du specce for, og da har du relativt avgrensede grindemuligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå