Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Om du bruker fire, er det nok ganske nyttig :)

Da får du jo kastet flere fireballs ganske fort. Velg også slik at sjansen blir 70% for "not losing casting time when hit", og 10% sjanse for å stunne.

 

Men for levling anbefaler jeg egentlig frost. Helt klin umulig i starten, men etterhvert klarer man å AoE grinde, og da tar man 8-10 folk i sin egen level, samtidig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samtidig?!

 

Wow, det kan eg prøve.

 

Forresten, eg er gnome, sant! Og eg har gjort dei fleste av questa i kharanos. Kva skal eg gjere no? Eg har funne det mages questet, det ein får av mage traineren i IF, og det står at eg skal finne ein koffert som kjerringa mista då ho rømde frå gnomeregan (kva er det, forresten?). Men det er berre det at eg ikkje veit kor den kofferten er.

 

Har du ein mage, matsemann?

Lenke til kommentar

Stikk til en annen region hvis du går helt tom for quests.Wetlands eller Redridge mountains burde være en fin plass å dra når du har vokst fra startregionen.

 

Hvis du lurer på hvor ting til quests befinner seg, bruk http://www.thottbot.com

skriv inn questnavnet i søkevinduet der, så kommer info frem fra spillere som har gjort oppdraget. Alle missions i hele spillet ligger inni den databasen, og jeg vet ikke om noen som spiller WoW som ikke bruker den mye.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Heh, eg er lvl 10, så eg berre prøver. Har du nokon gode argument for at eg skal spele meir på magen i staden for å prøve noko anna? Eg er ganske ny i wow, og prøver litt.

 

Thottbot var dritbra ja!!

 

I PvP (spiller mot spiller) og solo-PvE (én spiller mot ett eller flere monster) er det en av de mest varierte klassene i spillet, og en klasse som skalerer flott med hvor flink du er. Kan du ikke å spille mage vil du ikke få til noe som helst, er du veldig flink kan du få til det meste. Dessuten er du rimelig attraktiv i grupper siden du kan lage mat og drikke for andre spillere, samt kontrollere fiender ved å gjøre dem om til sauer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett litt rundt i denne tråden, men ikke funnet noe godt svar på mitt spørsmål. Jeg har en frostie som jeg raider en del med. Foreløpig har det gått i Kara, men vi starter nok opp Gruul's ganske snart tenker jeg. Spørsmålet mitt er egentlig ganske enkelt, hva er en god spec for raiding?

 

Nå bruker jeg 17/0/44.

 

17 poeng i arcane for å få inproved counterspell og ikke minst clearcasting. Det jeg nå tenker litt på er at jeg ikke har så veldig mye bruk for counterspell i pve og raids og derfor kunne brukt de overflødige poengene til noe annet smart.

 

For dere som er interessert så kan dere jo ta en titt, selv om jeg lister opp det jeg gjerne kunne tenkt meg å gjøre.

 

http://eu.wowarmory.com/character-talents....rg&n=Loriah

 

Clearcasting vil jeg ikke kvitte meg med da den er kjekk i de lange kampene mot raidbosser. Ikke er noe så unyttig som en mage som er tom for mana og alle monner drar. Frem til clearcasting er det altså 5 poeng og 5 poeng for å fylle denne. Det vil si at de 7 andre poengene jeg har brukt, henholdsvis på "Magic absorption" og "Improved counterspell"( som jeg altså tror jeg har veldig liten bruk for i raids) kunne vært benyttet til noe mer fornuftig.

 

Jeg mangler "elemental precision" som selvsagt er kjekt, det er jo tross alt 3% med 3 poeng der. Så kunne det også vært greit med det siste poenget i frostbite slik at jeg har 3 poeng der. Da har jeg altså brukt 4 av de 7 poengene fra arcane treet. Så er det da eventuelt 3 poeng i frozen core kanskje.

 

Jeg har jo vurdert litt frem og tilbake rundt dette, årsaken til at jeg er "låst" til frost, for jeg vet at jeg oppnår høyere DPS som fire, er at jeg har frozen shadow settet. Derfor må jeg utnytte poengene jeg har så godt som mulig og vurderer det derfor som viktigere å påvirke målets motstandsdyktighet mot mine spells som viktigere enn improved counterspell. Counterspell funker jo fortsatt.

 

Så har jeg også tenkt litt rundt dette med hit/resist. Når jeg caster spells mot en mob, så har jeg egentlig aldri tenkt over det, men har jeg 2 muligheter til å bomme?

 

Altså jeg kan bomme(miss) og moben kan motstå(resist) spellen?

 

Jeg har begynt å prøve å fokusere litt mer på hit-rating enn crit nå og har starta prosessen med å bytte ut gems for å få opp DPS. Hvis det er slik at resist blir påvirket av hit-rating så vil det si at med elemental presision så trenger jeg 3% mindre hit-rating enn ellers for å nå cap, som vel er 16%? Hvis dette er to forskjellige ting som jo også er sannsynlig, så er det vel kanskje penetration også viktig. Nå har jeg ikke tenkt så mye over dette når jeg har vært i raids nettopp fordi jeg har mer enn nok med å passe på aggro enn å flytte fokus over på miss/resist osv.

 

Jeg regner med at det finnes noen som er kapable til å gi noen gode svar, selv om det ble litt rotete. :)

Lenke til kommentar
Ja, men eg har jo ein liten svakhet, nemlig at eg dør ganske fort...

Får ein humanoids med lik lvl, og eg dør før han, for å seie det på den måten, han tar meg ganske lett. Eg er lvl ti og bruker berre fireball og det fireskillet med instant cast.

 

Start på maksimal avstand, spam frostbolts til fienden er innenfor avstand for frost nova, frost nova, løp på maksimal avstand og avslutt med hva du måtte like.

Lenke til kommentar

hei, Quayle. jeg raider selv med frost og har brukt 40/0/21 inntil nylig. Da byttet jeg til 10/0/51 for å få med Winter's Chill og Arctic Winds i tillegg til water elemental. Vil faktisk sidestille disse to som raiding spec hvis man er alene som frost. Winter's chill er meget god i boss fighter for en frost mage. Frostbite og shatter er dessverre ganske ubrukelig ettersom de fleste mobs og bosser er immune.

Lenke til kommentar
hei, Quayle. jeg raider selv med frost og har brukt 40/0/21 inntil nylig. Da byttet jeg til 10/0/51 for å få med Winter's Chill og Arctic Winds i tillegg til water elemental. Vil faktisk sidestille disse to som raiding spec hvis man er alene som frost. Winter's chill er meget god i boss fighter for en frost mage. Frostbite og shatter er dessverre ganske ubrukelig ettersom de fleste mobs og bosser er immune.

 

De fleste om ikke alle bosser er immune, men langt fra de fleste mobs etter min erfaring. Hadde vært spennende å se den 10/51 builden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...