Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arena med 0 resilence og 7k hp er triste greier. Noen som har gode tips til å skaffe noe brukbart PVP gear før jeg har spart opp honor til S1 settet?

 

Og:

Bruker man Scorch til noe annet enn å ta de sisste få liva til et monster?

 

I PvE er er Scorch veldig viktig. Med improved scorch gir scorch en debuff som gjør at target tar 3% mer firedamage. Stacker opp til 5 ganger, altså 15% mer damage fra firespells. Er også brukbart i PvP med 2/2 Burning Soul (70% sjanse for å unngå interruption på firespells) og 5/5 impact (10% sjanse for 2sek stun av firespells), da du stort sett ikke får stå i fred lenge nok til å caste frostbolt hvis alle instants er på CD. Scorch har vel også ok DPM.

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar
Scorch er et av dem viktigste spella for en mage som har fire build. Ved bruk av det 5 ganger på rad øker man skaden med 18% på spells som er fire.(forutsetter at man har improved scorch)

 

Hvor viktig er det under levling? Grunnen til at jeg spør er at jeg har nylig starta en mage (nærmer seg 50) som har fått fire-build. Scorch hoppa jeg elegant over, da jeg skjelden rekker å fyre av 5 sånne. Mob'en er stort sett dau etter en Pyro og et par Fireball.

 

Kan dog se viktigheten av debuffen under boss-fights.

Lenke til kommentar

Har den siste tiden testet ut en arcane build. 46-0-15. Tidligere var jeg 10\48\3, og før det igjen 10-0-51.

Kan anbefalle alle fire mages rundt omkring å teste arcane. Jeg gikk opp rundt 150dps overall på en TK run hvor vi drepte Solarian og Void Reaver. Med shadowpriest i gruppa fungerer arcane veldig bra.

Poengene i frost tok jeg pga cold snap for 2x frost nova, og bedre kite muligheter for solo spill.

Endret av Ashvan
Lenke til kommentar
Jeg har nå en mage på lvl 39. Lurer på hva som er best med lvl'ing? Frost eller Fire? Har hørt at Fire har mest DPS men frost har best survive-ability.

 

level 42-46 og opp til 60 = Frost

Fra level 42-46 får du tilgang til nok talents i frost treet at det gjør frost til ikke bare det beste survivability tech treet, men også det som kommer til å gi deg minst nedetid mens du levler, du kommer til å få mest bang for your bucks, for å si det slik.

PvP vil også gå over til å bli mer hasardiøst for deg som mage, de fleste andre classes begynner å få tilgang til gode counters mot sheep og gode metoder for å gjøre livet til en clothie smertefullt. Frost gir deg god kontroll og muligheter til å holde ut en kamp mot selv de farligste fiendene dine.

 

Jeg specca til frost nå på lvl 50. Jeg har ikke mindre nedetid for å si det sånn, etter jeg respecca fra Fire. Bruker flere % av mana'n for hver mob enn det jeg gjorde. Merkbart. :(

Jeg har ikke fått 3 talents på "Frost Channeling" enda, men. og heller ikke på "Piercing Ice".

Endret av Kn0xville
Lenke til kommentar

Skal du aoe grinde og for det meste soloe, er frost den beste specen uten tvil.

Med frost har du super crowd controll og survability. Sist men ikke minst du kan soloe masse gruppequester grunnet kiting muligheter.

Nærmer meg nå 100 dager spilt på magen og har testa alle mulige specs.

Til solo spill slår ingenting frost.

 

Edit: Typo

Endret av Ashvan
Lenke til kommentar

Frost build: Spelldamage, hit, crit, intell

Fire build: (samme som frost)

Arcane build: Spelldamage, intell, hit, crit

 

Til Pve er ikke stamina så viktig når man går solo eller 5 man instancer.

Det er først på enkelte encounters i 25 man raids man må tenke litt på dette.

Viktigste statsen til en mage under level up er spelldamage og crit, siden man ikke trenger så mye hit før man er på level 70 og begynner raiding.

Som mage har du mana gems og evocation, så det er ikke viktig med så stort mana pool. Skaff deg items som har + damage og + crit før du ser på items med masse intell og hp. :)

 

Lykke til.

Endret av Ashvan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...