Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Improved flamestrike må være det dårligste talentet som eksisterer. Har du planer om å gjøre noe pvp på 70 er det bare å dytte alt i frost med en gang så du blir stødig på det. Shattercombo med Water Elemental er sykt deilig, for ikke å snakke om å iceblocke en ap+pom+pyro eller death coil før den treffer deg.

 

0/6/55 med varianter er veien å gå. Improved counterspell er ikke verdt 17 poeng i arcane.

 

Edit: du som foreslo http://www.wowhead.com/?talent=of0E00fzLGzZxgGzc0cox - herregud mann, dette er søppel. Om du absolutt skal specce idioti, bør du plukke opp Spell Power, og sette 33/28. Den speccen inneholder så mye feil, jeg blir kvalm

Endret av Sihar
Lenke til kommentar

Sihar; Jeg svarte til Freak627 da han spurte etter hvordan 31/30/0 fungerte i PvP. Det er quotet her.

 

Hm Hvordan tror dere 31/30/0 hadde fungert i Pvp? hadde vært litt fancy å prøvd det for en dag istedet for 17/0/44

 

 

Edit: du som foreslo http://www.wowhead.com/?talent=of0E00fzLGzZxgGzc0cox - herregud mann, dette er søppel. Om du absolutt skal specce idioti, bør du plukke opp Spell Power, og sette 33/28. Den speccen inneholder så mye feil, jeg blir kvalm

 

Så hvis du klarer å få 33/28 til å bli 31/30 med samme løsning så fortell med hvordan :)

Ellers er jeg glad i deg også xD (Ja, jeg måtte =3)

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Jupp. Finally har eg klart å dinge 70 med mage'n. Og etter eg blei rana i shadowmoon valley for flygande fjærkre holder eg no på igjen å ta igjen tapt terreng i netherstorm =)

 

Har gått for en 40/21 arcane/fire spec. Ganske så hendig å kjekk pve, og relativt useless pvp (det her er det heilt sikkert uenigheter om, så la oss ikkje diskutere det ;) )

 

Spørsmålet mitt, siden eg ikkje kommer til å skifte spec'en er om det er vits i å ofre et lite poeng i fire, for å få "slow" i arcane treet? Kan det vere til hjelp i dungeons? Sjefer er vel immune, men trash og slikt evt... Erfaringer anyone?

Lenke til kommentar
Så hvis du klarer å få 33/28 til å bli 31/30 med samme løsning så fortell med hvordan :)

Ellers er jeg glad i deg også xD (Ja, jeg måtte =3)

 

Det er helt utrolig at du hevder 4% mer firedamage er bedre enn 50% ekstra crit bonus damage. Arcane power+pyroblast er for det første en skikklig amatørmessing måte å spille på, både til pve og pvp. Sverger du til pve, er det klart bedre å enten specce full arcane eller full fire. Fatter ikke hva speccen du har satt opp skal være godt for, ser ut som ingenting. Gjerne forklar.

Lenke til kommentar

Full fire?

 

Altså...granted at du meiner det, men eg vil gjerne høyre grunnlaget til det du meiner også.

Syns 40/21 arc/fire funker fint eg. Pom pyro er jo den einaste gleden eg har :)

Nedlest i mana, og 25% av intellect blir +spellpower...så med 500 int = 125 ekstra spelldamage. Ser ikkje det store problemet her. ^^

Lenke til kommentar

Ja finfint program det der ja, men eg leitte fremdeles etter di meining. Syns det er langt meir interessant å finne forskjellige synspunkter, enn å leike seg med en bibel av informasjon.

 

Og eg har ikkje sagt at det eine eller andre er best, men eg liker builden eg har no og tviler på om eg skifter. Blir isåfall full frost.

Lenke til kommentar

I instancer er vel ikke slow noe viktig siden det alltid er masse folk som denger på samme mobben. Men i PVE eller Battlegrounds er det fett å ha. Litt gøy i PVP å slenge Slow på en warrior og bare mose han til støv mens han prøver å komme seg nær nok til å slå.

 

Det er også en fin ting å bare slenge på noen som springer etter deg (PVP) for å komme seg out of reach. Eller bare hive på noen du får lyst å stoppe opp og angripe midt i en hektisk pvp-kamp med masse folk. Frost nova er ubrukelig når andre også slår på mobben. Men Slow brytes ikke, og mobben blir 50% tregere å slå også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Ja finfint program det der ja, men eg leitte fremdeles etter di meining. Syns det er langt meir interessant å finne forskjellige synspunkter, enn å leike seg med en bibel av informasjon.

 

Og eg har ikkje sagt at det eine eller andre er best, men eg liker builden eg har no og tviler på om eg skifter. Blir isåfall full frost.

 

Basert på det du sier, går jeg ut ifra at du har lite erfaring med å spille mage. Ble excel-fila for komplisert for deg?

 

Arcane power+pom+pyro er en kombinasjon noen idioter fremdeles tror er bra ettersom man kunne oneshotte folk med det på 60. Speccen mangler alt det gode i fire samt det lille ekstra som gjør full arcane en bedre pve-spec.

 

Trenger du slow til å skaffe avstand mellom deg og noen som slår på deg, bør du lære deg å bruke (rank 1)cone of cold/frostbolt.

Lenke til kommentar
Basert på det du sier, går jeg ut ifra at du har lite erfaring med å spille mage. Ble excel-fila for komplisert for deg?

 

Arcane power+pom+pyro er en kombinasjon noen idioter fremdeles tror er bra ettersom man kunne oneshotte folk med det på 60. Speccen mangler alt det gode i fire samt det lille ekstra som gjør full arcane en bedre pve-spec.

 

Trenger du slow til å skaffe avstand mellom deg og noen som slår på deg, bør du lære deg å bruke (rank 1)cone of cold/frostbolt.

 

Har ikkje massiv erfaring med å spele mage, men var ute etter synspunkter her, nothing more.

 

Og det eg angriper er dødt som regel lenger før det kommer fram til meg, uten pom pyro. Og om du ikkje forstod det "slow" spørsmålet, så berre la vere. Spørsmålet var om "slow" kunne vere hjelpsomt i dungeons.

Lenke til kommentar
Hm Hvordan tror dere 31/30/0 hadde fungert i Pvp? hadde vært litt fancy å prøvd det for en dag istedet for 17/0/44

 

 

Det er helt utrolig at du hevder 4% mer firedamage er bedre enn 50% ekstra crit bonus damage. Arcane power+pyroblast er for det første en skikklig amatørmessing måte å spille på, både til pve og pvp. Sverger du til pve, er det klart bedre å enten specce full arcane eller full fire. Fatter ikke hva speccen du har satt opp skal være godt for, ser ut som ingenting. Gjerne forklar.

Forklaringen min er at du virker som du ikke ser at det var en som spurte etter hva folk mente om 31/30/0 specc i PvP. Jeg ga han faktisk min mening. Synes du skal gå tilbake å svare han selv angående at han burde velge en 33/28/0 specc istedenfor. Greit du kritiserer den men hvordan vet du at jeg personlig ville ha valgt denne speccen uansett?

Lenke til kommentar

ap-pyro handler om å gjøre mye skade på veldig kort tid. Med brukbart gear og den speccen har du en brukbar critsjanse, og bør følgelig plukke opp Spell Power over 4% ekstra firedamage. Det er synd å se så mange med ap+pyro, men det reflekterer jo også mengden idioter som spiller wow.

 

Slow er utvilsomt brukbart, men ved å ta 41p i arcane får du ikke ice block eller 6% ekstra critsjanse med firespells. Frostbolt/cone of cold er en bedre måte å kontrollere både andre spillere og mobs på.

 

Iceblock er så vanvittig bra i pvp, en spec uten kan knapt kalles pvpspec. Muligheten til å fjerne debuffs samt bli immune slik at du kan bli heala/få cooldown på blink/frost nova klar igjen er viktig. Er arcane power noe du absolutt er interessert i, kan man alltids ta 33/0/28, og få ~60-70% sjans til å critte på et target i frost nova. Med greit gear snakker vi over 4000 frostbolt og 3000 ice lance (0 resilience såklart). Pyro vil dog gjøre mer skade, men mangler overlevelsesevnen du får med ice block. Speccen du satte opp hadde flere dårlige talents, som f.eks magic absorption samt imp. fireblast og ikke burning soul. Uten ice barrier er det ikke lett å få castet noe annet enn instant spells.

 

Forslag til ap+pyro: http://wowhead.com/?talent=orxV0ofzThzbZVgRzf0cRo

Blazing speed er et veldig bra talent point. Selv om du mister ekstra firedamage, er det dumt å gi slipp på muligheten til å komme seg unna melee uten å svi av blink/pvptrinket.

 

Ap+frost: http://wowhead.com/?talent=orxV0ofzThzbZZVVMMobxsb

Er en del forskjellige måter i frost, men det er en del musts, som imp. frostbolt, ice shards, imp. nova+shatter, cold snap og ice block.

 

Rimelig standard fire pve-spec: http://wowhead.com/?talent=of0VZxgMzfcIoeRt0h

Sett det siste poenget der du ønsker. Kan også gjerne ta imp. arcane missiles over arcane sublety og arcane focus, AM med Mystical Skyfire-meta er syk dps.

 

Full frost pvp: http://wowhead.com/?talent=oZVzZVVGIofxsiqt

Har selv denne speccen. Improved counterspell er grei, men jeg føler selv jeg går glipp av mye bra i frost for å få det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg lurte på om jeg skal kjøpe merciless staffen nå eller vente sånn at jeg får råd til main hand + OH. har 5/5 merci nå og går rundt med curator staffen atm. se signatur for armorylink(Mirgrot das ist)

 

Staffen. Ser helt retard ut med blade+oh. Det logiske er å ta blade+oh, men alle vet at: Epeen > all.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...