Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nå en mage på lvl 39. Lurer på hva som er best med lvl'ing? Frost eller Fire? Har hørt at Fire har mest DPS men frost har best survive-ability.

9501980[/snapback]

Ta det jeg sier med en klype salt, det er min personlige mening basert på min egen erfaring og det jeg har lest og diskutert med andre. Bruk det som referanse materiale om du vil :p

Jeg har levlet bortimot 5 mager, 1 UD til 60 ved release, som jeg så spillte på i bortimot ett år, så levlet jeg en draenei mage til 70 ved tbc release, mellom dette har jeg levlet en par gnomer og en human til rundt de 40, til sist fortsatte jeg på UD magen for å teste ut forskjellige variasjoner av levle specs.

Etter det jeg har erfart, og det jeg har lest og diskutert på forum rundt om (bla elitistjerks som du virkelig burde ta en tur innom) så fungerer mage effektivitet i levling omtrentlig slik:

level 1 til 42-46 = Fire, du bygger opp fireball effektivitet og scorch debuff, samt ignite og strikte damage talents, ingen fancy pvp talents, pvp på de levlene handler for det meste om sheep og nuke for deg uansett.

level 42-46 og opp til 60 = Frost

Fra level 42-46 får du tilgang til nok talents i frost treet at det gjør frost til ikke bare det beste survivability tech treet, men også det som kommer til å gi deg minst nedetid mens du levler, du kommer til å få mest bang for your bucks, for å si det slik.

PvP vil også gå over til å bli mer hasardiøst for deg som mage, de fleste andre classes begynner å få tilgang til gode counters mot sheep og gode metoder for å gjøre livet til en clothie smertefullt. Frost gir deg god kontroll og muligheter til å holde ut en kamp mot selv de farligste fiendene dine.

Etter 60.

Det er strengt tatt her ting blir vanskelig.

det fins tre veier å gå, hvilken du tar kommer an på en del viktige ting.

Frost.

Du har nå (forhåpentligvis) blitt forholdsvis vant til å håndtere water elemen din, den gjør frost til en av de kraftigste SOLO buildene det går ann å levle med, selv klarte jeg å gjøre bortimot 70-80% av alle gruppequests som ble lagt fram for meg takket være smart bruk av water elemental. Du får fantastisk mana effektivitet, DPM. Og du får et veldig godt våpen i PvP. En ting som gjør at frost levling gjerne gir litt avsmak for enkelte er vanskelighetsgraden i å kontrollere water elementalen, du blir nødt til å finne en lett tilgjengelig knapp å binde frost novaen dens på ellers blir det veldig mye knappeknoting, trust me on this. Det er en del teknikker å lære seg for å effektivt bruke elementalen, spesiellt i pvp, men om du har spillt frost fra de 50 og opp til 60 burde du kunne dette nå, instant shatter med ice lance/elem nova er en nydelig ting ;)

Fire.

Med den riktige builden og en del gull kan dette gå svinefort, med et par små pots og en god del kjøpevann (det du kan conjure ligger så og si konstant et hakk under det du kan få kjøpt) kan du kjøre igjennom mobs som om de var slapp havregrøt.

PvP blir utfordrende, du er nødt til å spille mye mer gerilja taktikk og jobbe for å få inn den ene super bursten som gir deg overtaket. Solo messig er du antagelig ikke kapabel til å ta alle de gruppequestene som en full frost mage ville klare, men med impact, en god del stamina og molten armor kan du klare en del av de boss questene hvor fiendene er immune mot snare osv (tanke mobben med scorch og procce impact så og si kontinuerlig, jeg har prøvd mange quester med dette og det går).

Uten ekstra gull kan det fortsatt gå helt fint, du kommer bare til å ha en del mer nedetid (drikking og spising etc) enn en frost mage/richboy.

Fire fra 60 til 66 og frost derfra.

På 66 får du "ice lance of doom" som enkelte liker å kalle det. Ice lance gjør at deep frost nesten eksploderer både i DPS området og i DPM området når det kommer til levling.

Denne builden fungerer veldig godt om du føler for litt forandring, det gir deg også et godt innblikk i forskjellig gameplay i pvp. Det blir som å hoppe fra Fire builden til Frost etter 6 level.

Det negative er selvfølgelig respec kostnaden, men den er ikke enorm nå du kommer til outland og begynner å tjene penger på quests.

Til slutt vil jeg jo nevne som andre her at det er fullstendig mulig å levle fra 1-70 med både frost, fire og arcane (!), det er du som bestemmer hva du LIKER best. Husk det, ta det du liker å spille.

For min del elsker jeg både scorching, water elem play og arc pom pyro :)

Jeg kommer alltid til å elske mage, uansett hvor mye blizzard har skakkjørt oss opp igjennom.

Endret av Saggy
Lenke til kommentar
Jeg er forsåvidt enig i omtrent alt Saggy sa, bortsett fra det å binde Freeze (Pet FNova). jeg synes at du ikke burde gjøre det, siden du alikevel må bruke musa til å plassere den, men det er min mening :)

9533459[/snapback]

Jo. Musa har du jo ute i "fielden". Jeg kan love deg at hvis du begynner med keybinding på den, at det vil gå mye raskere.

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar
Det skal vere sagt at enkelte guilder ikkje godtar frostspec PvE i raidsammenhenger då det gir for lite/ustabil dps.

Ja, ikkje sjå på meg...var ikkje eg som sa det :)

9533913[/snapback]

Det får de guildene stå for selv. Guilden min elsker meg nettopp fordi jeg spiller frost mage godt. Jeg redder healers OFTE i raids. Ikke minst så er det også veldig kjekt med iceblock hvis tank mister aggro og off tank sover på jobben.

Jeg ligger stort sett langt forran nestemann på skadelista så det er nok ikke den lille ekstra skaden jeg potensielt kan gjøre som er avgjørende. Jeg hjelper til å holde liv i laget samtidig, pluss at WE gjør greit med skade også.

Det er bedre å spille en frost mage godt enn å være en middels fire mage. Det er ikke sånn at speccen avgjør hvor god du er. Hvor god du som spiller er avgjør mer. Dessuten så må jeg holde tilbake nå for at tanken ikke skal miste aggro, så hadde jeg vært fire mage så hadde jeg vært nødt til å holde tilbake enda mer.

Lenke til kommentar
Det skal vere sagt at enkelte guilder ikkje godtar frostspec PvE i raidsammenhenger då det gir for lite/ustabil dps.

Ja, ikkje sjå på meg...var ikkje eg som sa det :)

9533913[/snapback]

Vi var 5 frost mager i guildet mitt før jeg slutta. Vi var riktignok deep arcane frost 40/0/21, men vi hadde sinnsvak dps. Med bra enchants og crit gems var vi vel oppe i 30-35% crit de fleste av oss og lå rundt 1100 i spelldmg, dette i full raidbuff. Skal si det tok av.

Det er klart, SSC var vi jo nødt til å respecce for, men de fleste middels kompetente guilds tar inn mager basert på erfaring og gear først, spec sist. Å påstå noe annet er bare preik.

Lenke til kommentar
Jeg er forsåvidt enig i omtrent alt Saggy sa, bortsett fra det å binde Freeze (Pet FNova). jeg synes at du ikke burde gjøre det, siden du alikevel må bruke musa til å plassere den, men det er min mening :)

9533459[/snapback]

Bruk denne macroen

#showtooltip Summon Water Elemental
/cast Summon Water Elemental
/click PetActionButton5

Så har du summon waterelemental og freeze på samme knapp, så du kjapt kan summone og kaste nova med bare 2 tastetrykk på samme knappen. Er umåtelig effektivt om din egen fnova er på cooldown, og du har en sinna meleeklasse i hælene.

Lenke til kommentar
Er Frozen Shadoweave settet mer beregnet for pve? Tenkte å lage dette for min nydinga mage, men jeg mister jo over 100 res rating og en god del sta. Spesielt når det blir mulig å få kjøpt Gladiator gear med honorpoints..

9570816[/snapback]

alle de crafted setta er "pve" sett, dvs. mooncloth\spellfire\FSW

Lenke til kommentar
Er Frozen Shadoweave settet mer beregnet for pve? Tenkte å lage dette for min nydinga mage, men jeg mister jo over 100 res rating og en god del sta. Spesielt når det blir mulig å få kjøpt Gladiator gear med honorpoints..

9570816[/snapback]

9570864[/snapback]

Battlecast er da for PVP.

Lenke til kommentar

9570816[/snapback]

9570864[/snapback]

Battlecast er da for PVP.

9571181[/snapback]

Battlecast er da vel ikke spesialsettet for en av grenene? Det er jo bare en vanlig drop slik som spellstrike som kan lages av alle. FSW krever at du er shadow tailor.

Lenke til kommentar
Er det noe jeg har misforstått her nå? Svarte på det Sink sa. Om at alle crafted set er pve. Kanskje ejg mistolket det.

9571666[/snapback]

Haha, joda jeg ser nå at hva han har sagt, men jeg tror ikke det var det han mente. Han tenkte nok på spesialsettene for de forskjellige grenene i tailoring.

Battlecast er så absolutt brukbart i PvP etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...