Sink Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Eg har nå lvl 350 i Tailoring, og kan nå velge mellom 3 tråd ting. Mooncloth Shadoweave Spellfire Hva bør eg ta som mage? 9372389[/snapback] spellfire = arcane og firedmg shadoweave = frost dmg smak og behag, fire er vel best pve dmg Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 ja ok, er frost mage så da burde eg kansje ta shadoweave? Lenke til kommentar
tmg Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kommer an på, hvis du skal gjøre mest PvE vil jeg anbefale på det sterkeste å specce fire og ta spellfire setet. Skal du PvPe mest så er vel frost best, så da tar du frozen shadowweave. Lenke til kommentar
Panzerhanssen Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Vil heller si at man ikke bør bruke penger på tailoring itemsa hvis du skal PvP'e (utenom battlecast, men den trenger ikke specialization). IMO så bør alle mages gå for spellfire specialization fordi det er klart best dps, det gir også til arcane, som er for de litt mer eksperimentelle, spellcloth er generelt mer verdt enn shadowcloth, og etter spellcloth transmute så får du 3-5 fire og mana motes. Shadowcloth får bare fortitude i 1 time. Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Muahaha! Arcane Explosion is mine, MINE! ... Er det noe bra å bruke egentlig? Endret 28. august 2007 av kenny- Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Muahaha! Arcane Explosion is mine, MINE! ... Er det noe bra å bruke egentlig? 9380555[/snapback] Alltid greit å ha et instant spell tilgjengelig hvis du spiller PvP f.eks. og priesten som står med 1% igjen liv slenger opp en heal (Ice Lance funker forsåvidt også). Også ganske greit å bruke rank 1 til å AoE rundt seg for å finne rogues/druids. Veldig mana-effektiv er ikke spellet på høyere rank, CoC/DB er å foretrekke foran, men å slenge inn et par AE inne i mellom er ikke noe problem. Endret 28. august 2007 av Lofnes Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Du springer ikke rett inn i i ei gruppe og AE'r dem ihjel for å si det sånn. Går altfor fort tom for mana. Funker kanskje på mobs som er endel levels lavere enn deg selv. Veldig snasen i PVP for å deale noe kjapp damage. Endret 29. august 2007 av Bitex Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Nå er det ikke sånn at ren DPS nødvendigvis er det beste for en mage. Det kan være lurt å klare å overleve også. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger IceBlock har redda meg i Kara. Sist så var det i kampen mot Midnight og the huntsman. Akkurat i det the huntsman spawna så var OT litt sløv kan du vel si og klarte ikke å plukke opp aggroen, dermed så var det IceBlock for meg slik at OT klarte å få aggroen. Uten IceBlock så ville jeg blir offer for en one shot. Du gjør mer DPS som fire, det er det ingen tvil om. Så vidt jeg husker så er det ca 3% mer DPS som fire. Det er viktigere å spille sin specc godt enn å ta en "ferdig specc" å tro at du blir en god spiller på den måten. En god spiller kjenner sin specc godt og utnytter de styrkene den har, fremfor å tro at alt blir så mye bedre hvis man bytter specc. Jeg var ren frost før, ganske enkelt for at jeg ikke orka å tenke på speccen min, jeg bare kasta inn talentpoints i frost talents for å bli ferdig med det. Plutselig sto jeg der da , fant ut at det var innmari dumt å ha alle poengene i frosttreet. Spesielt siden jeg var level 70 og ikke kom til å drive AOE-grinding lenger. Jeg ville ikke miste WE så derfor gikk jeg for en frost/arcane, satt å studerte begge trærne for å finne ut hvordan jeg best kunne utnytte de poengene jeg hadde til rådighet. Jeg ville selvsagt ha silence fra arcane treet og WE fra frost. Dermed ble det en nøktern 44/17 fordeling. Ingen i guilden har klaga på min dps noen gang. Ikke en eneste har åpna kjeften og sagt at jeg må repsecce fire for å duge som DPS. De har ganske enkelt oppdaget at en som spiller frost godt kan være til stor hjelp. Man skal ikke undervurdere verdien av å ha WE. WE har sin avstandsFN som er flott hvis man ser at en mob løper etter healeren f.eks. WE har mange bruksområder som jeg aldri ville vært foruten selv med doblet DPS med fire specc. Endret 30. august 2007 av Quayle Lenke til kommentar
Panzerhanssen Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Er fullt enig at en frostmage som overlever er bedre enn en firemage som gjør dps og dør av overaggro o.l. WE er også det som er nest best dps på lista hvis du regner det mot en PvE firemage, så du er VELDIG close å ha lik dps mens WE er oppe, og i lengre fights får du brukt den 3 ganger (WE, ColdS, WE, WE cooldown nede (9minfight)). Pluss at i PvP blir du mye sterkere mht. survive i arena osv. (though fire er sterkt undervurdert i PvP sammenheng). Så alt i alt er Frost det beste. Selv er jeg PvE fire (10/48/3) fordi jeg ikke har noe gear å replace Spellfire gearet mitt med (vendora det litt for fort), men til gjengjeld så kan man da si at man hvertfall gjør sitt DPS messig, og i AV er det morsomt med fire siden det er en GOD del tank 'n spank PvE relatert innhold der. Edit: Hvis jeg gidder kan jeg se om jeg finner l'hiver sin theorycraft for mages, men hvis noen ikke orker vente er det sikkert bare å grave i mage forumet (EU). (utregningene hans er gjort med Python tror jeg) Endret 30. august 2007 av Emblazer Lenke til kommentar
mirgrot Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Emblazer, du glemte at frost er fantastisk mana effektivt. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Det er da fire og, satt i riktig situasjon. Edit: Dessuten er det få, om noen, fights som varer lenge nok til at du trenger manaeffektiviteten, da du som mage kan få igjen mana på en del måter. DPS > alt som dps-klasse. Endret 30. august 2007 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 best å lvle med frost eller fire? har sikkert vært oppe 1000 ganger Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 I mine øyne: Fire. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Gode AoE plasser, da er det frost som teller.. Fire er god for en og en mob.. : / Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Skal man lvl er det kun en ting som gjelder og det er frost. Ingen fire mage kan hamle opp med en frost som AOE grinder mobs. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Også kommer haugene med poster om hvordan man skal aoe-grinde, hvorfor frost/fire er bedre, hvorfor grinding er bedre enn questing, alle utrolige historiene om rask levling, hvor idiotisk trangsynte motparten er, etc. etc. Prøv deg fram, velg selv. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg ville valgt fire frem til ca lvl 43. Da speccer du frost, med mest mulig slow. Reiser til tanaris, på pirat stedet. Der kan du drepe 8-12 mobs hvert pull helt uten problemer. Levle til 50 der, å reis deretter til Easter plaguelands, å farm skjellettene der. Der kan du lett drepe 12-17 hvert pull. Lenke til kommentar
Flacid Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Også kommer haugene med poster om hvordan man skal aoe-grinde, hvorfor frost/fire er bedre, hvorfor grinding er bedre enn questing, alle utrolige historiene om rask levling, hvor idiotisk trangsynte motparten er, etc. etc. Prøv deg fram, velg selv. 9402360[/snapback] takk ,men vet åssen man AOE grinder. blir nok som forrige poster sa, blir firelevling opp til 40 elns, så frost specc og bare grinde Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Tenkte ikke nødvendigvis på deg. Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Jeg lvler med AoE grinding på magen min akkuratt nå og syns det funker utrolig bra fordi du får XP kjapt siden du dreper mange om gangen, men som Lychan sa du må bare prøve deg fram og se hva du liker. Noen syns time etter time med å drepe hundrevis av samme mob blir kjedelig og foretrekker questing. Andre syns det er gøy a bare drepe og drepe. Det går på hvordan du foretrekker å spille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå